x2 / df

 

RMSEA

 

AGFI

 

GFI

 
 

مقادیر استاندارد

 

۳ ≥

 

۰۸/۰≥

 

۸/۰≤

 

۹/۰≤

 
 

مقادیر مدل

 

۳۷۸/۲

 

۰۷۶/۰

 

۸۱/۰

 

۹۲/۰

 

۴-۶-۲- تحلیل عاملی تاییدی ابعاد سخت افزاری مدیریت کیفیت

با توجه به اینکه ابعاد سخت افزاری مدیریت کیفیت از نوع متغیرهای مرتبه ی دوم است، به همین دلیل در ابتدا از طریق تحلیل عاملی تاییدی مرتبه ی اول به تجزیه و تحلیل عاملی ابعاد سخت افزاری مدیریت کیفیت پرداخته می شود و سپس از طریق تحلیل عاملی تاییدی مرتبه ی دوم تجزیه و تحلیل عاملی بین ابعاد سخت افزاری مدیریت کیفیت و متغیر ابعاد سخت افزاری مدیریت کیفیت بررسی می گردد.

۴-۶-۲-۱- بخش اول

در این بخش خروجی های مربوط به مدل در حالت تخمین استاندارد و مدل در حالت اعداد معناداری ابعاد و زیر معیارهای سخت افزاری مدیریت کیفیت در غالب تحلیل عاملی تاییدی بررسی شده است.
مدل در حالت تخمین استاندارد
مدل های اندازه گیری در حالت تخمین استاندارد میزان تاثیر هر کدام از متغیرها و یا گویه ها را در توضیح واریانس نمرات متغیر یا عامل اصلی را نشان می دهد. همانطور که مشاهده می شود، کلیه ی این مقادیر بالای ۵/۰ بدست آمده و این مدل مطلوب است.
با توجه به مقادیر بدست آمده سوال سوم و چهارم متغیر کنترل فرایند با بار عاملی یکسان ۸۷/۰، بیشتر از دیگر سوالات توانسته اند واریانس عامل کنترل فرایند را توضیح دهند. به عبارت دیگر همبستگی این گویه ها با عامل یاد شده و تاثیری که در آن دارد بیشتر از سایر گویه ها است.
با توجه به مقادیر بدست آمده سوال اول متغیر تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه با بار عاملی ۸۲/۰ بیشتر از دیگر سوالات توانسته است واریانس عامل تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه را توضیح دهد. به عبارت دیگر همبستگی این گویه با عامل یاد شده و تاثیری که در آن دارد بیشتر از سایر گویه ها است.
با توجه به مقادیر بدست آمده سوال چهارم متغیر عملیات پاکسازی با بار عاملی ۸۹/۰، بیشتر از دیگر سوالات توانسته است واریانس عامل عملیات پاکسازی را توضیح دهد. به عبارت دیگر همبستگی این گویه با عامل یاد شده و تاثیری که در آن دارد بیشتر از سایر گویه ها است.
نمودار ۴-۵- مدل اندازه گیری ابعاد مدیریت فرایند در حالت تخمین استاندارد
مدل در حالت اعداد معناداری
همانطور که مشاهد می شود کلیه ی اعداد معناداری خارج از دامنه ی ۹۶/۱+ و ۹۶/۱- است، بنابراین مدل اندازه گیری ابعاد سخت افزاری مدیریت کیفیت در حالت معناداری مورد تایید قرار می گیرد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

نمودار ۴-۶- مدل اندازه گیری ابعاد سخت افزاری مدیریت کیفیت در حالت اعداد معناداری
شاخص های برازش مدل اندازه گیری
شاخص های برازش مدل اندازه گیری ابعاد سخت افزاری مدیریت کیفیت که در جدول(۴-۱۷) آمده است، نشان می دهد که مدل یا داده های جمع آوری شده از نمونه ی آماری تحقیق برازش خوبی دارد، یعنی گویه های مورد استفاده برای سنجش ابعاد سخت افزاری مدیریت کیفیت به درستی به کار گرفته شده اند.
جدول ۴-۱۹- شاخص های برازش مدل اندازه گیری ابعاد سخت افزاری مدیریت کیفیت

 
 

x2 / df

 

RMSEA

 

AGFI

 

GFI

 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...