۵-۵٫ پیشنهادها برای پژوهش های آتی ۱۳۸

۵-۶٫ محدودیت های پژوهش ۱۴۰

منابع………………. ۱۴۲

پیوست ها ۱۵۱

پیوست الف: پرسشنامه شماره۱( دسته بندی زیرمعیارها) ۱۵۲

پیوست ب: پرسشنامه شماره۲( رتبه بندی معیارهای اصلی) ۱۵۴

پیوست ج: پرسشنامه ۳ (رتبه بندی زیرمعیارها) ۱۵۵

پیوست د: نظرات و مقایسات زوجی خبرگان ۱۶۰

پیوست ه: سیاست های کلی نظام اداری ایران ۱۷۲

فهرست جدول‌ها

عنوان صفحه

جدول ۲-۱ تصویب قانون دسترسی به اطلاعات و شفافیت در اروپا ۲۷

جدول ۳-۱ گردآوری نظرات خبرگان جهت دسته بندی نهایی زیرمعیارهای مسئله ۷۲

جدول ۳-۲ تناظر عبارات کلامی با مقادیر کلامی ۹۰

جدول ۴-۱ نظرات خبرگان جهت دسته بندی عوامل پژوهش ۹۶

جدول ۴-۲ تشکیل ماتریس تصمیم گیری ۱۰۱

جدول ۴-۳ تعیین مقدار بهینه ی هر معیار ۱۰۲

جدول ۴-۴ محاسبه ی ماتریس تصمیم نرمال ۱۰۲

جدول ۴-۵ محاسبه ی ماتریس تصمیم نرمال وزن دار ۱۰۳

جدول ۴-۶ تعیین مقادیر بهینه برای هر گزینه ۱۰۳

جدول ۴-۷ محاسبه ی درجه مطلوبیت هر گزینه ۱۰۴

جدول ۴-۸ رتبه بندی گزینه ها ۱۰۴

جدول ۴-۹ اسامی زیرمعیارهای نهادی ۱۰۵

جدول ۴-۱۰ عبارات کلامی به کار رفته در تحقیق و مقادیر معادلشان ۱۰۶

جدول ۴-۱۱ میانگین نظر تمام خبرگان ۱۰۶

جدول ۴-۱۲ ماتریس نرمالیزه شده ۱۰۷

جدول ۴-۱۳ ماتریس روابط کل ۱۰۹

جدول ۴-۱۴ اهمیت و تاثیرگذاری معیارها(اعدا فازی) ۱۱۰

جدول ۴-۱۵ اهمیت و تاثیرگذاری معیارها(اعداد قطعی) ۱۱۱

جدول ۴-۱۶ اسامی زیرمعیارهای سازمانی ۱۱۱

جدول ۴-۱۷ میانگین نظر تمام خبرگان ۱۱۲

جدول ۴-۱۸ ماتریس نرمالیزه شده ۱۱۳

جدول ۴-۱۹ ماتریس روابط کل ۱۱۳

جدول ۴-۲۰ اهمیت و تاثیرگذاری معیارها(اعدا فازی) ۱۱۴

جدول ۴-۲۱ اهمیت و تاثیرگذاری معیارها(اعداد قطعی) ۱۱۴

جدول ۴-۲۲ اسامی زیرمعیارهای فردی ۱۱۵

جدول ۴-۲۳ میانگین نظر تمام خبرگان ۱۱۵

جدول ۴-۲۴ ماتریس نرمالیزه شده ۱۱۵

جدول ۴-۲۵ ماتریس روابط کل ۱۱۶

جدول ۴-۲۶ اهمیت و تاثیرگذاری معیارها(اعداد فازی) ۱۱۶

جدول ۴-۲۷ اهمیت و تاثیرگذاری معیارها(اعداد قطعی) ۱۱۷

جدول ۴-۲۸ اسامی زیرمعیارهای ملی ۱۱۷

جدول ۴-۲۹ میانگین نظر تمام خبرگان ۱۱۸

جدول ۴-۳۰ ماتریس نرمالیزه شده ۱۱۸

جدول ۴-۳۱ ماتریس روابط کل ۱۱۹

جدول ۴-۳۲ اهمیت و تاثیرگذاری معیارها(اعداد فازی) ۱۲۰

جدول ۴-۳۳ اهمیت و تاثیرگذاری معیارها(اعداد قطعی) ۱۲۰

جدول ۴-۳۴ اسامی زیرمعیارهای بین‌المللی ۱۲۱

جدول ۴-۳۵ میانگین نظر تمام خبرگان ۱۲۱

جدول ۴-۳۶ ماتریس نرمالیزه شده ۱۲۱

جدول ۴-۳۷ ماتریس روابط کل ۱۲۲

جدول ۴-۳۸ اهمیت و تاثیرگذاری معیارها(اعداد فازی) ۱۲۲

جدول ۴-۳۹ اهمیت و تاثیرگذاری معیارها(اعداد قطعی) ۱۲۲

فهرست شکل ها و نمودارها

عنوان صفحه

نمودار ۱-۱ساختار کلان تحقیق ۱۴

نمودار ۵-۱ نمودار رتبه بندی معیارهای اصلی پژوهش ۱۲۶

نمودار ۵-۲ نمودار روابط و اهمیت زیرمعیارهای( معیار ) نهادی ۱۲۷

نمودار ۵-۳ نمودار روابط و اهمیت زیرمعیارهای( معیار ) سازمانی ۱۲۹

نمودار ۵-۴ نمودار روابط و اهمیت زیرمعیارهای( معیار ) فردی ۱۳۱

نمودار ۵-۵ نمودار روابط و اهمیت زیرمعیارهای( معیار ) ملی ۱۳۳

نمودار ۵-۶ نمودار روابط و اهمیت زیرمعیارهای( معیار ) بین‌المللی ۱۳۴

شکل۱-۱٫ اهمیت شفاف سازی اطلاعات ۱۱

شکل ۲-۱٫ ساختار سیستم باز ۳۸

شکل ۲-۲ مراحل کلی و اساسی فرایند تصمیم گیری ۴۹

شکل ۳-۱ عملکرد عضویت یک عدد فازی ۸۳

شکل ۳-۲ اعداد فازی مثلثی برای متغیرهای کلامی ۹۰

شکل ۴-۱ درخت مسئله عوامل مؤثر بر شفافیت نظام اداری ایران ۱۰۰

فصل اول

کلیات پژوهش

    1. مقدمه

هدف اساسی فصل حاضر ایجاد مفاهیمی مشترک جهت پیگیری فرآیندهای تحقیق در فصول آینده می‌باشد. در این فصل محقق تلاش می کند تا با بیان دغدغه و مسئله اصلی تحقیق ساختارهای علمی و فکری منظمی را برای اجرای تحقیق فراهم آورد. تمرکز اساسی این فصل بر نشان دادن اهمیت نقش شفافیت اطلاعات و لزوم توجه به آن در ارتقاء سلامت نظام اداری ایران می‌باشد. همچنین باید توجه نمود در سراسر این تحقیق محقق پیگیری سوال اصلی خود را با تأکید بر بند ۱۸سیاست های کلی نظام اداری ایران مورد توجه قرار می‌دهد. مطالب ارائه شده در این فصل در نه بند قابل بررسی می‌باشند.

    1. بیان مسئله

عوامل محیطی و استراتژیک از مهم ترین معیارهایی هستند که در مدیریت دولتی نوین تلاش می شود به آن توجه شود و مهم ترین عوامل محیطی در بخش دولتی همان مردم می‌باشند که علت وجودی سازمان ها هستند. باید توجه داشت مردم به عنوان عامل اساسی در وجود سازمان های دولتی بیش از پیش مورد توجه دولت ها و مسئولان اداری می‌باشند. در اصل، مردم همان صاحبان اصلی هستند که انجام کارهای خود را به سازمان های دولتی و دولت تفویض می‌کنند(آون هیوز، ۲۹۳:۱۳۹۱). این یک امرطبیعی است که شهروندان در یک نظام مردم سالار، به دلیل دارا بودن حق حاکمیت و پرداخت مالیات، خواهان شفافیت عملکردی و ‌پاسخ‌گویی‌ دستگاه‌های اداری در قبال تصمیمات و اقدام‌های خود باشند. لذا شفافیت اطلاعات و ‌پاسخ‌گویی‌ دولت در قبال مردم مسئله ای است که می بایست به آن توجه ویژه ای داشت. باید توجه نمود که دستگاه های دولتی و اداری موظفند به لحاظ حقوقی و سیاسی پاسخگوی شهروندان باشند و در هر لحظه بتوان دسترسی مناسب و شفاف به عملکرد آن ها داشت. در ایران، ‌پاسخ‌گویی‌ قضایی از کانال قوه قضاییه و ‌پاسخ‌گویی‌ سیاسی توسط مجلس صورت می‌گیرد. به عبارتی دیگر از آنجا که در یک نظام مردم سالار به حقوق شهروندان اهمیت زیادی داده می‌شود، ضمانت اجراهای دوگانه حقوقی ـ سیاسی برای این منظور در نظر گرفته شده است( موسوی زاده، ۱۳۸۹).‏

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...