۵۷/۷

۲

رضایت مندی حمایت اجتماعی
شیوه مقابله هیجان مدار

۶۵/۰

۴۲/۰

۴۱/۰

۹۲/۶

۳

رضایت مندی حمایت اجتماعی
شیوه مقابله هیجان مدار
شیوه مقابله اجتنابی

۷۳/۰

۵۴/۰

۵۳/۰

۱۹/۶

۴

رضایت مندی حمایت اجتماعی
شیوه مقابله هیجان مدار
شیوه مقابله اجتنابی
شیوه مقابله مسأله مدار

۷۵/۰

۵۷/۰

۵۵/۰

۰۹/۶

متغیر ملاک: افسردگی
جدول ۷-۴ نشان می دهد که در مرحله اول همبستگی مؤلفه رضایت مندی حمایت اجتماعی با افسردگی برابر ۵۵/۰ است به عبارت دیگر رضایت مندی حمایت اجتماعی به تنهایی ۳۰ درصد از متغیر افسردگی را پیش بینی می کند.
در مرحله دوم وقتی متغیر شیوه مقابله هیجان مدار به مدل اضافه می شود مقدار ۲R به ۴۲/۰ افزایش پیدا کرده است به عبارت دیگر ۴۲ درصد از تغییرات افسردگی وابسته به تغییرات دو متغیر رضایت مندی حمایت اجتماعی و شیوه مقابله هیجان مدار می باشد که سهم شیوه مقابله هیجان مدار ۱۲ درصد است.
در مرحله سوم وقتی متغیر شیوه مقابله اجتنابی به مدل اضافه می شود مقدار۲R به ۵۴/۰ افزایش پیدا کرده است به عبارت دیگر ۵۴ درصد از تغییرات افسردگی وابسته به تغییرات سه متغیر رضایت مندی حمایت اجتماعی،شیوه مقابله هیجان مدار وشیوه مقابله اجتنابی می باشد که سهم شیوه مقابله اجتنابی ۱۲درصد است
در مرحله چهارم وقتی متغیر شیوه مقابله مسأله مدار به مدل اضافه می شود مقدار۲R به ۵۷/۰ افزایش پیدا کرده است به عبارت دیگر ۵۷ درصد از تغییرات افسردگی وابسته به تغییرات چهار رضایت مندی حمایت اجتماعی، شیوه مقابله هیجان مدار، شیوه مقابله اجتنابی و شیوه مقابله مسأله مدار می باشد که سهم شیوه مقابله مسأله مدار ۳ درصد است. بنابراین می توان نتیجه گیری نمود که روی هم رفته ۵۷ درصد از واریانس افسردگی مربوط به واریانس متغیرهای رضایت مندی حمایت اجتماعی، شیوه مقابله هیجان مدار، شیوه مقابله اجتنابی و شیوه مقابله مسأله مدار می باشد. بر اساس نتایج حاصل از جدول ۴-۷ مدل چهارم با توجه به قدرت تبیین(۵۷=۲R) به عنوان مدل نهایی انتخاب شد که در جدول ۴-۸ آزمون تحلیل واریانس برای معناداری آن نشان داده شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

جدول۸-۴:آزمون تحلیل واریانس برای معناداری مدل نهایی رگرسیون

مدل

منابع تغییرات

مجموع مجذورات ss

Df

میانگین مجذورات

F

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...