نتیجه گیری

جهت رابطه

۰٫۵۰۱

۰٫۰۰۰

وجود رابطه

مستقیم

همان طور که در جدول ۴-۱۱ مشاهده می گردد، اعتبار آزمون برای فرضیه دوم ۰٫۰۰۰ است که از ۰۵/۰ کمتر می باشد بنابراین فرضیه H0 رد می شود و می توان با اطمینان ۹۵ درصد اظهار کرد که بین سطح دانش کارکنان و کارایی سیستم مدیریت دانش رابطه وجود دارد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

آزمون فرضیه ی سوم
فرضیه سوم: بین آموزش مرتبط با مدیریت دانش و کارایی سیستم مدیریت دانش رابطه وجود دارد.
برای بررسی این فرضیه لازم است که آن را به صورت فرضیات آماری زیر درآورد:
فرضیه ی ۰H: بین آموزش مرتبط با مدیریت دانش و کارایی سیستم مدیریت دانش رابطه وجود ندارد.
فرضیه ی ۱H: بین آموزش مرتبط با مدیریت دانش و کارایی سیستم مدیریت دانش رابطه وجود دارد.
با بهره گرفتن از ضریب همبستگی اسپیرمن به آزمون فرضیات آماری فوق پرداخته شده که نتایج آن در جدول ۴-۱۲ ملاحظه می شود.
جدول ۴-۱۲ ضریب همبستگی اسپیرمن بین آموزش مرتبط با مدیریت دانش و کارایی سیستم مدیریت دانش

ضریب همبستگی

سطح معناداری

نتیجه گیری

جهت رابطه

۶۴۱/۰

۰۰۰/۰

وجود رابطه

مستقیم

همان طور که در جدول ۴-۱۲ مشاهده می گردد، اعتبار آزمون برای آموزش مرتبط با مدیریت دانش برابر۰۰۰/۰ است که از ۰۵/۰ کمتر می باشد، در نتیجه فرضیه ی ۰H با سطح خطای ۵ درصد، رد می شود و می توان گفت که با اطمینان ۹۵ درصد بین آموزش مرتبط با مدیریت دانش و کارایی سیستم مدیریت دانش رابطه وجود دارد. با توجه به این که ضریب همبستگی فوق برابر ۶۴۱/۰ و مثبت است می توان گفت که رابطه بین این دو متغیر مستقیم است.
آزمون فرضیه چهارم
فرضیه چهارم: بین قابلیت های فناوری اطلاعات و کارایی سیستم مدیریت دانش رابطه وجود دارد.
برای بررسی این فرضیه لازم است که آن را به صورت فرضیات آماری زیر درآورد:
فرضیه ی ۰H:بین قابلیت های فناوری اطلاعات و کارایی سیستم مدیریت دانش رابطه وجود ندارد.
فرضیه ی ۱H: بین قابلیت های فناوری اطلاعات و کارایی سیستم مدیریت دانش رابطه وجود دارد.
با بهره گرفتن از ضریب همبستگی اسپیرمن به آزمون فرضیات آماری فوق پرداخته شده که نتایج آن در جدول ۴-۱۳ ملاحظه می شود.
جدول ۴-۱۳ ضریب همبستگی اسپیرمن بین قابلیت های فناوری اطلاعات و کارایی سیستم مدیریت دانش

ضریب همبستگی

سطح معناداری

نتیجه گیری

جهت رابطه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...