کلیه سوالات

۳۶

۹۵۷/۰

ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده برای هریک از ابعاد و کل مقیاس از ۷/۰ بیشتر بوده و این حاکی از این است که پرسشنامه طراحی شده از قابلیت اطمینان (پایایی) بالایی برخوردار است

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

روش تجزیه و تحلیل داده ها
از آنجا که طیف لیکرت، یک طیف کمی و با مقیاس فاصل های در نظر گرفته شده است، بنابراین، تجزیه و تحلیل های به آماری به کارگرفته شده، با توجه به کمی فرض شدن داده ها انتخاب شده اند. در این تحقیق، اطلاعات به دست آمده با بهره گرفتن از شیوه های آمار توصیفی و آمار استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. لذا در تحلیل توصیفی از جدول توزیع فراوانی، شاخص های مرکزی، پراکندگی، شکل توزیع و نمودارهای مربوطه استفاده شده است. در تحلیل استنباطی از آزمون همبستگی، به منظور سنجش معناداری، نوع و شدت همبستگی بین متغیرها استفاده شده است. همچنین از تکنیک معادلات ساختاری (تحلیل مسیر تأییدی) برای سنجش رابطه بین متغیرها بهره گرفته شده است و شاخص های نیکوئی برازش برای مدل مفهومی، مورد بررسی قرار گرفته اند.
: تجزیه و تحلیل داده های تحقیق
مقدمه
این فصل به تجزیه و تحلیل داد ههای حاصل از پرسشنامه ها، جهت سنجش فرضیه های تحقیق و نیل به اهداف آن اختصاص داده شده است. همچنین کلیه متغیرهای این تحقیق در پرسشنامه با بهره گیری از طیف لیکرت، مورد سنجش قرار گرفتهاند. بخش اول تحلیلها، در برگیرنده تحلیل های توصیفی بوده و در آن، شاخص های مرکزی، پراکندگی و شکل توزیع هر یک از مغیرهای اصلی و فرعی بیان شده است. بخش دوم تحلیل ها، در برگیرنده تحلیل های استنباطی بوده و در آن، همبستگی بین متیغرهای اصلی، معنیداری آن مورد آزمون قرار گرفته در مدل اصلی تحقیقی باتوجه به دادها از تمام دانشگاهها و سپس بررسی فرضیات در تک تک دانشگاه پرداخته ایم.
وضعیت جمعیت شناختی نمونه مورد بررسی
در این تحقیق، تعداد ۵۰۰ پرسشنامه بین مخاطبان در بین سه دانشگاه انتخاب شده توزیع گردید که از بین آنها، تعداد ۴۷۵ عدد بازگشته است. از این تعداد، فراوانی مربوط به جنسیت، براساس دانشگاه، سطح تحصیلات و رده سن در غالب نمودار بیان شده است.
جنسیت
از بین ۴۷۵ پرسشنامه گردآوری شده ۴۶۷ نفر از پاسخ دهندگان آقا و ۸ نقر خانم می باشند. به دلیل اینکه معاونت دانشگاههای مذکور تنها با توزیع پرسشنامه در خابگاهای دانشجویی و بعضا سلف دانشگاهها موافقت کرده بودند، بنابرمحدودیت ها مذ.کور ، تعداد خانم ها در بین نمونه نسبت به آقایان کمتر می باشد.
تأهل
همانگونه در که در شکل (۴-۱) مشخص است از بین ۴۷۵ نفر پاسخ دهندگان ۳۳۵ نفر مجرد و ۱۱۷ نفر متاهل هستند. بنابراین نسبت مجردین تقریبا ۳ برابر جمعیت متاهلین در نمونه می باشد که در زیر نمودار آن نشان داده شده است.
: توزیع نمونه از نظر تاهل
مکان
باتوجه به فرمول کوکران و محاسبات انجام شده در فصل ۳ مشخص شد که حداقل نمونه برای چهار دانشگاه امیرکبیر، تربیت مدرس، تهران و شریف برابر ۱۱۶، ۱۱۸، ۱۲۳ و ۱۱۸ می باشد. از ۳۵۸ پرسشنامه گردآوری شده ۱۱۶ متعلق به دانشگاه تربیت مدرس، ۱۲۳ متعلق به دانشگاه تهران و ۱۱۹متعلق به دانشگاه شریف می باشد که در نمودار (۴-۲) سهم هر دانشگاه نمایش داده شده است
: توزیع نمونه در سه دانشگاه
تحصیلات
نمودار و شکل (۴-۳) به بررسی توزیع نمونه در دو مقطع کارشنای ارشد و دکتری می پردازد. همانگونه که از شکل(۴-۳) مشخص شده است.۳۲۷ نفر دانشجوی فوق لیسانس و ۱۵۱ نفر دانشجوی دکتری می باشند.
“لازم به ذکر است که توزیع پرسشنامه ها در مقاطع تحصیلی دکتر ی و کارشناسی ارشد در بین دانشگاههای مذکور به نسبت تعداد دانشجوی هر دانشگاه در هر مقطع می باشد”
توزیع نمونه بر اساس مقطع تحصیلی
سن
براساس نمودار ۴-۴ بیشترین فراوانی مربوط به گروه سنی ۲۲ تا ۲۵ سال می باشد که بالغ بر ۶۲ درصد از کل نمونه را به خود اختصاص می دهند و کمترین حجم در رده سنی بالای ۳۷ سال می باشد که فراوانی در هر رده به شرح زیر می باشد.
: توزیع نمونه بر اساس مقطع تحصیلی
تحلیل عاملی تأییدی
همانطور که در اکثر کتب آماری قابل مشاهده است، تحلیل عاملی به دو صورت تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی تأییدی قابل اجرا است. در این تحقیق، به منظور شناسائی متغیرهای مکنون و سنجش آنها، از تحلیل عاملی تأییدی استفاده شده است. چرا که براساس تئوری های استفاده شده، ارتباط سوألات با متغیرها قابل بیان است(مؤمنی و فعال قیوم، ۱۳۸۶).
همچنین یکی از کاربردهای اساسی یک چنین خاصی تهایی از تکنیک تحلیل عاملی، سنجش میزان روائی اجزاء تشکیل دهنده متغیرها است. بنابراین، در این تحقیق، همانطور که در فصل سوم ذکر شد، از این تکنیک به منظور سنجش روائی عاملی نیز بهره جستیم به این صورت که مدل تحقیق را به دو یخش متغیرهایی که بر روی طنین برند تاثر می گذارند که بخش سمت راست مدل را به خود اختصاص میدهند و بخش دوم متغیرهای مکنون در مدل که طنین برند را شکل می دهند، می نمائیم.
لازم به ذکر است که نمادهای اختصاری متغیرها و نیز مدل عملیاتی تحقیق حاضر به ترتیب در جدول(۴-۳) آورده شده است.
: نماد اختصاری متغیرها

متغیر ها

نماد لاتین

آگاهی

AWA

تداعی

ASSOC

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...