عملکرد مناسب پروژه‌های توسعه محصول جدید در شرکت (انجام پروژه توسعه محصول مطابق زمان پیش‌بینی شده در شرکت)

 

اولسن، ۱۹۹۵، ورنا ، ۱۹۹۹

 

۴۰

 
 

کوتاه بودن زمان معرفی محصول به بازار نسبت به رقبا

 

اولسن، ۱۹۹۵، ورنا ، ۱۹۹۹

 

۴۱

 
 

عملکرد محصول

 

بررسی و دسته‌بندی ایده‌ها و تبدیل آنها به محصولات جدید در شرکت

 

اولسن، ۱۹۹۵، ورنا ، ۱۹۹۹و یانگ و همکاران، ۲۰۰۹

 

۴۲

 
 

بهتر بودن کیفیت کلی محصولات جدید شرکت از رقبا

 

اولسن، ۱۹۹۵، ورنا ، ۱۹۹۹و یانگ و همکاران، ۲۰۰۹

 

۴۳

 
 

کمک قابل توجه محصولات جدید به رهبری فناوری شرکت در صنعت

 

اولسن، ۱۹۹۵، ورنا ، ۱۹۹۹و یانگ و همکاران، ۲۰۰۹

 

۴۴

 
 

نوآوری بالای محصولات جدید شرکت

 

اولسن، ۱۹۹۵، ورنا ، ۱۹۹۹و یانگ و همکاران، ۲۰۰۹

 

۴۵

 

همچنین لازم به ذکر است نمونه‌ای از پرسشنامه ب را که در آن سوالات بخش ویژگی‌های فردی و شرکتی هم درج شده در پیوست پایان‌نامه قابل ملاحظه است.
۳-۱۰- روش‌های آماری
تجزیه و تحلیل آماری این تحقیق با نرم‌افزارهایSPSS وLisrel انجام می‌گیرد. آزمون‌های آماری مورد استفاده در تحقیق به شرح زیر می‌باشد:
۳-۱۰-۱٫ آزمون دوجمله‌ای با نرم‌افزار SPSS
در این تحقیق از آزمون T دو جمله‌ای برای تایید و یا رد شاخص‌های نهایی جهت تهیه پرسشنامه استفاده شده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۳-۱۰-۲٫ آزمون T تک نمونه‌ای با نرم‌افزار SPSS
اگر فرضیه‌ای در خصوص میانگین یک جامعه آماری طراحی شود با بهره گرفتن از مراحل آزمون فرض آماری می‌توان صحت یا سقم فرضیه را در سطح معنی‌داری تعیین کرد که از آزمون T تک نمونه‌ای برای این منظور می‌توان استفاده نمود. در این تحقیق جهت تبیین و تفسیر متغیرهای مستقل و وابسته و اینکه هر متغیر با چه وضعیتی در جامعه آماری وجود دارد از آزمون T تک نمونه‌ای استفاده شده است.
۳-۱۰-۳٫ آزمون رگرسیون خطی ساده با نرم‌افزار SPSS
در رگرسیون به دنبال برآورد رابطه‌ای ریاضی و تحلیل آن هستیم، بطوری که با آن بتوان کمیت متغیری مجهول را با بهره گرفتن از متغیرهای معلوم تعیین کرد. مدل رگرسیون خطی به فرم Y=a+bx+ نوشته می‌شود که در آنa عرض از مبدا، b شیب خط، Y متغیر وابسته یا پاسخ، X متغیر مستقل یا پیشگو و عامل خطا می‌باشد. هدف از رگرسیون ساده این است که با برآورد کردن پارامترهای a و b ، مدل خطی ساده‌ای را به داده‌ها برازش کنیم. جهت آزمون فرضیه‌های اول تا سوم و بررسی وجود رابطه خطی بین تک‌تک متغیرهای مستقل و متغیرهای وابسته از آزمون رگرسیون خطی ساده استفاده شده است.
۳-۱۰-۴٫ آزمون رگرسیون خطی چندگانه با نرم‌افزار SPSS
در رگرسیون خطی چندگانه تاثیر همزمان و خطی دو یا چند متغیر را روی متغیر وابسته اندازه‌گیری می‌کنیم. در واقع به مدل رگرسیونی که شامل بیش از یک متغیر مستقل می‌باشد، رگرسیون خطی چندگانه گفته می‌شود و بصورت+c Y=a+b نوشته می‌شود که به Y متغیر وابسته و به X1 و X2 و ….. متغیرهای مستقل و به خطای مدل گفته می‌شود. جهت آزمون فرضیه‌های چهارم تحقیق و بررسی وجود رابطه خطی بین متغیرهای مستقل و متغیرهای وابسته (هنگامی که متغیرهای مستقل بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند) از آزمون رگرسیون خطی چندگانه استفاد گردید.
۳-۱۰-۵٫ تحلیل واریانس (آزمون آنووا) دو طرفه با نرم‌افزار SPSS
به کمک تحلیل واریانس دو طرفه به بررسی و تحلیل تفاوت متغیرها با توجه به ویژگی‌های شرکت‌ها می‌پردازیم. با انجام تحلیل واریانس (آنووا) دوطرفه می‌خواهیم بررسی کنیم آیا بین میانگین‌های نمونه‌ای متغیرها که از جامعه‌های مختلف گرفتیم تفاوت واقعی وجود دارد و یا آن مقدار تفاوت قابل اغماض بوده و می‌توان آن را معلول تصادف دانست. در واقع در این تحقیق برای بررسی فرضیه پنجم از این آزمون استفاده می‌کنیم.
۳-۱۰-۶٫ تحلیل معادلات ساختاری با نرم‌افزار LISREL

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...