هزینه فرصت
شکل (۳-۴) ساختار پیشنهادی تابع هزینه تولید توان راکتیو برای مزارع بادی

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

به منظور استقرار بازار همه DFIGهای شرکت کننده، پیشنهادات خود را در قالب پنج مولفه مجزای گفته شده به بهره­بردار مستقل سیستم ارائه می­ دهند. ISO بدنبال به حداقل رساندن هزینه تولید توان راکتیو می­باشد، بنابراین تابع پرداخت به عنوان تابع هدف برای به حداقل رساندن هزینه تولید توان راکتیو ارائه می­ شود.
(۳-۶۵)
در رابطه (۳-۶۵) توان راکتیو خروجی از یک ارائه دهنده به چهار بخش و و و تقسیم شده است، که به ترتیب نشان­دهنده مقدار توان راکتیو ارائه شده در مناطق ( و)، (و )، (و ) و ( و) می­باشد. در این معادله قیمت تسویه بازار برای مولفه در دسترس بودن می­باشد. و نیز بترتیب قیمت تسویه بازار برای هزینه تلفات مرتبط با و می­باشد. همچنین و بترتیب قیمت­ تسویه بازار برای هزینه فرصت مرتبط با ناحیه تولید و جذب توان راکتیو است.
به منظور تسویه بازار، بالاترین پیشنهاد قیمت در بین ارائه دهندگان انتخاب شده، بعنوان قیمت یکسان تسویه بازار انتخاب می­گردد. قیود زیر اطمینان حاصل می­ کند که قیمت­های بازار، برای مجموعه ­ای از پیشنهادات داده شده، بالاترین پیشنهاد قیمت پذیرفته شده می­باشد:
(۳-۶۶)
(۳-۶۷)
(۳-۶۸)
(۳-۹۶)
(۳-۷۰)
(۳-۷۱)
قیود (۳-۶۶) و (۳-۷۱) نشان می­دهد که قیمت تسویه برابر با بالاترین قیمت پیشنهادی در بین واحدهای پذیرفته شده می­باشد. قید (۳-۶۷) بیان می­ کند که قیمت تسویه برابر با بالاترین قیمت پیشنهادی واحد پذیرفته شده­ برای جذب توان راکتیو در هر دو ناحیه جذب توان راکتیو می­باشد. قید (۳-۶۸) همچنین بیان می­ کند که قیمت تسویه برابر با بالاترین قیمت پیشنهادی واحد پذیرفته شده­ برای تولید توان راکتیو در هر دو ناحیه تولید توان راکتیو و فرصت می­باشد. قیود (۳-۶۹) و (۳-۷۰) نیز بترتیب اطمینان حاصل می­ کنند که قیمت تسویه بازار برای هزینه فرصت در حالت تولید توان راکتیو و جذب توان راکتیو، بالاترین قیمت پذیرفته شده باشد.
علاوه بر قیود مربوط به قیمت تسویه بازار، قیود مرتبط با ناحیه عملکرد واحدها نیز بصورت زیر بیان می­گردد.
(۳-۷۲)
(۳-۷۳)
(۳-۷۴)
(۳-۷۵)
(۳-۷۶)
(۳-۷۷)
(۳-۷۸)
در روابط بالا قیود (۳-۷۴) تا (۳-۷۷) حدود عملکرد هریک از نواحی را نشان می­دهد. رابطه (۳-۷۸) نیز بیان می­ کند که هر واحد در هر زمان تنها در یکی از نواحی توان راکتیو می ­تواند عمل کند. قیود مرتبط با منحنی قابلیت DFIG نیز بصورت معادلات (۳-۶۱) تا (۳-۶۳) می­باشد.

        •  

       

                1. مدل بازار مجزای توان راکتیو برای مزارع بادی و ژنراتورهای سنکرون

               

           

       

با توجه به موارد ذکر شده، تابع پرداخت مورد انتظار برای واحدهای بادی و ژنراتورهای سنکرون بصورت زیر در تابع پرداخت کل گنجانده می­ شود.
+ (۳-۷۹)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...