خلاصه کلام اینکه همه ما به مثابه سرنشینان یک قایق هستیم که سلامت ما در گروی سلامت قایق ماست. همه ما در یک فضا تنفس می کنیم و از یک هوا بهره مند می گردیم. سرمایه اجتماعی که حاصل روابط مبتنی بر اعتماد و اطمینان در جامعه است، مانند همان هواست. مدیران باید بکوشند تا فضایی را که در آن به فعالیت مشغولند بهینه کرده و سرمایه اجتماعی تنها طریق این بهینه سازی است. مدیریت در شرایطی که سرمایه اجتماعی فراوانی وجود داردف کاری سهل و ساده بوده و از ثمرات آن همگان بهره مند می گردند. بنابراین حتی اگر مدیران در پی منفعت و مصلحت سازمان خود نیز باشند و از نظریه انتخاب عمومی استفاده کنند، بازهم باید بکوشند تا سرمایه اجتماعی را افزون سازند، زیرا در این صورت است که منافع و مصالح بلند مدت آنها و سازمانشان تحقق خواهد یافت. سرمایه اجتماعی همانند اعتباری است که هرگاه ایجاد شد همه ازآن بهره می برند و همانند هوایی است که وقتی بوزد همه از آن تنفس کرده و طراوت می یابند. خلاصه کلام آنکه مدیران برای ایجاد سرمایه اجتماعی باید ذینفعان سازمان خود را شناسایی کرده و ارتباط خود را با آنان ازجنبه های مختلف بهبود بخشند و جوی مشحون از اعتماد واطمینان در رابطه خود و شهروندان ذینفع به وجود آورند. شاید گزافه نباشد اگر بگوییم سازمان های موفق آینده ، سازمان هایی هستند که بیشتر از سرمایه های فیزیکی، اقتصادی و انسانی به سرمایه اجتماعی اتکا دارند و براین پایه است که بیشترین بهره را به دست می آورند.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۷- ۳-۳- مدل مفهومی تحقیق 
۸- ۳-۳- مدل تحلیلی تحقیق:

شاخص ها ابعاد مفهوم
نقش تشریفاتی، نقش رهبری،
نقش رابط
۱-نقش ارتباطی(نقش های متقابل شخصی) نقش مدیران
نقش کنترلی، نقش توزیع کننده
اطلاعات، نقش سخنگو
۲- نقش اطلاعاتی
نقش کارآفرین
نقش حل و فصل کننده مشکل(آشوب زدایی)،
نقش تخصیص دهنده منابع(توزیع کنندگی)،
نقش مذاکره کننده
۳-نقش تصمیم گیری
پیوندهای موجود در شبکه، شکل و ترکیب شبکه، تناسب سازمانی ۱- بعد ساختاری سرمایه اجتماعی
اعتماد، هنجارها، تعهدات، هویت ۲- بعدارتباطی
زبان و کدهای مشترک
روایت های مشترک
۳-بعد شناختی

۹-۳-۳- خلاصه فصل دوم:
لازمه ورود به هر پژوهشی، آشنایی علمی دقیق و همه جانبه با مفاهیم اصلی مندرج در عنوان آن است. ادبیات تحقیق، پشتوانه نظری هر تحقیقی را فراهم می‌سازد.
این فصل مشتمل بر سه بخش است:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...