عوامل موثر بر استراتژی خدمات فناوری اطلاعات

 

عوامل موثر بر استراتژی خدمات (تعامل با کاربر)

 
 

عوامل موثر بر استراتژی خدمات (ویژه‌سازی و شخصی‌سازی خدمات)

 
 

عوامل موثر بر استراتژی سبد کاربردها

 

تاثیر استراتژیک کاربردها بر عملیات روزمره سازمان

 
 

تاثیر استراتژیک کاربردها بر آینده و استراتژی سازمان

 
 

عوامل موثر بر استراتژی فناوری و زیرساخت سیستم‌های اطلاعاتی

 

تاثیر استراتژیک فناوری‌ و زیرساخت بر عملیات روزمره سازمان

 
 

تاثیر استراتژیک فناوری‌ و زیرساخت بر آینده و استراتژی سازمان

 
 

عوامل موثر بر استراتژی توسعه سیستم‌های اطلاعاتی و کاربردها

 

تاثیر استراتژیک روش‌های توسعه سیستم‌ها بر عملیات روزمره سازمان

 
 

تاثیر استراتژیک روش‌های توسعه سیستم‌ها بر آینده و استراتژی سازمان

 

پس از تایید عوامل فوق توسط اساتید مشاور و راهنما و تنی چند از اساتید صاحب‌نظر در زمینه استراتژی سیستم‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات، در گام بعدی، تعداد ۱۲ عدد پرسشنامه میان کارشناسان آشنا با سیستم‌های اطلاعات و فناوری اطلاعات در سازمان مدیریت صنعتی توزیع شد و با لحاظ نمودن نظرات دریافت شده و اصلاح بعضی موارد تعداد ۶۱ عدد پرسشنامه توزیع شد که در نهایت ۵۱ عدد از آنها پاسخ داده شده و گرد‌آوری شدند.
۳-۳- جامعه آماری
“جامعه آماری افراد، عناصر یا اشیائی هستند که پژوهش‌گر علاقمند است یافته‌های پژوهش را به آنها تعمیم دهد. جامعه پژوهش همه عناصری است که دارای یک یا چند ویژگی مشترک هستند و امکان دارد برای مطالعه انتخاب شوند” ( هومن،۱۳۷۶، ۱۶۷).

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

با توجه به استفاده از روش نظرخواهی از افراد آگاه، تعداد جامعه آماری محدود و منحصر به ۶۱ نفر از مدیران، مشاوران و کارشناسان دائم و وابسته سازمان مدیریت صنعتی که با سیستم‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات آشنا بوده و سازمان را نیز به خوبی می‌شناخته‌اند، شده است.
۳-۴- حجم نمونه و روش نمونه‌گیری
” نمونه عبارت است از تعدادی از افراد جامعه که صفات آنها با صفات جامعه مشابهت داشته، معرف جامعه بوده و از تجانس و همگنی با افراد جامعه برخوردار باشند"( حافظ نیا، ۱۳۷۷، ۱۰). تعیین حجم و اندازه گروه نمونه یکی از مسائل عمده‌ای است که هر محقق در تحقیق با آن روبرو است. “منطق ایجاب می‌کند که حجم نمونه تا حد امکان بزرگ انتخاب شود تا یکسانی و شباهت میانگین و انحراف استاندارد جامعه بیشتر شود” ( خاکی، ۱۳۸۱، ۵۲ ). در این تحقیق با توجه به فرمول زیر حجم نمونه ۴۶ عدد در نظرگرفته شده است.
δ ۲ * z ۲
n≥
۲
)
δ ۲ * z ۲
۱
n≥۴۶
۱
+
(
N
۲

δ۲ =۲۵/.
δ = ۵/۰
بالاترین میزان واریانس
d= 06/0

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...