مقادیر محاسبه شده

۴۰۷/۲

۰۶۱/۰

۹۶۸/۰

۹۸۱/۰

۹۸۱/۰

۰۱۳/۰

۹۸۴/۰

۹۳۸/۰

نتیجه‌گیری

تایید

تایید

تایید

تایید

تایید

تایید

تایید

تایید

همانگونه که مشاهده می‌شود با اعمال اصلاحات در مدل تاییدی کیفیت خدمات، تمام شاخص‌ها (از جمله آماره کای اسکوئر نسبی) بهبود یافتند و در ناحیه مطلوب قرار گرفتند. لذا نتیجه می‌گیریم که رابطه متغیرهای مشاهده شده تحقیق با متغیر مکنون (کیفیت خدمات) مورد تایید است و این متغیرها قابلیت عملیاتی کردن متغیر پنهان را دارا می‌باشند.
نسبت کای اسکوئر به درجه آزادی که کای اسکوئر نسبی خوانده می شود به جهت قضاوت درباره مدل تدوین شده و حمایت داده ها شاخص مناسبی می باشد که مقدار پایینتر از ۳ مناسب می باشد. در جدول فوق مقدار ۴۰۷/۲ گزارش شده است و نشان از وضعیت نسبتا نامناسب برای مدل است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

▪ مقدار NFI یا شاخص برازش هنجار شده بنتلر-بونت بدست آمده مقدار ۹۶۸/۰ می باشد که با توجه به مقدار استاندارد ۹/۰ که حد مطلوب این شاخص می باشد، مدل با توجه به این شاخص از برازش مطلوبی برخوردار است.
▪ مقدار IFI یا شاخص برازش افزایشی بدست آمده مقدار ۹۸۱/۰ می باشد که این شاخص به برازش مطلوب مدل اشاره دارد.
▪ مقدار CFI یا شاخص برازش تطبیقی بدست آمده مقدار ۹۸۱/۰ می باشد که این شاخص به برازش مطلوب مدل اشاره دارد.
▪ مقدار RMSEA یا ریشه دوم میانگین مربعات خطای برآورد بدست آمده مقدار ۰۶۱/۰ می باشد که با توجه به مقدار استاندارد کمتر از ۰۸/۰ ، مطلوب می باشد.
۴-۳-۲-۲ تحلیل عاملی تاییدی متغیر مکنون تنوع خدمات
برای این متغیر مطابق تحقیق انجام شده توسط هاشم‌زهی و دیگران (۱۳۹۲) و رحیم‌نیا و فاطمی (۱۳۹۱) چهار متغیر مشاهده شده در پرسشنامه در نظر گرفته شد. در این بخش برای عملیاتی کردن متغیر پنهان تنوع خدمات با بهره گرفتن از روش تحلیل عاملی تاییدی به آزمون معنی‌داری بارهای عاملی می‌پردازیم. نتیجه ان آزمون در نمودار ها و جداول زیر ارائه می‌گردد :
نمودار ۴-۷ : مدل تحلیل عاملی تاییدی تنوع خدمات با ضرایب غیر استاندارد
نمودار ۴-۸ : مدل تحلیل عاملی تاییدی تنوع خدمات با ضرایب استاندارد
برای این عامل در پرسشنامه تحقیق، تعداد ۴ گویه در نظر گرفته شد که بر اساس پاسخ‌هایی که مشتریان بانک به سوالات دادند و تجزیه و تحلیل به عمل آمده مشخص‌ گردید که متغیر مشاهده شده‌ی ۶ (ارائه طیف گسترده خدمات به مشتریان) دارای کم‌ترین بارعاملی بر متغیر مکنون است و همچنین متغیر۸ (ارائه خدمات بانکی از طریق دستگاه های ATM و POS تعدد و پراکندگی آن‌ها) نسبت به سایر متغیرهای این رده دارای بیشترین ضریب (بارعاملی است). در گام بعدی با بهره گرفتن از نتایج آزمون به بررسی معنی‌داری بارهای عاملی بر اساس آماره t و سطح معنی‌داری (P) می‌پردازیم.
جدول ۴-۱۱ : بررسی معنی‌داری بارهای عاملی متغیر مکنون تنوع خدمات

Estimate

S.E.

C.R.

P

Label

Q9

<—

تنوع.خدمات

۱.۰۰۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...