پایان نامه کارشناسی ارشد : منابع کارشناسی ارشد با موضوع تأثیر ابعاد فناوری خویش خدمت بر ... |
توانایی اجرای خدمت وعده داده شده به نحو درست و قابل اتکاء
پاسخگویی (Responsiveness)
علاقمندی به فراهم ساختن خدمت مناسب و کمک به مشتریان جهت دریافت بهترین خدمت
اعتماد (Assurance)
توانایی و تلاش کارکنان در جلب اعتماد مشتریان جهت بازگشت مجدد آنها
دلسوزی و تعهد (همدلی) (Empathy)
احساس تعلق و تعهد سازمان نسبت به فرد فرد مشتریان
گاروین
Garvin
اطلاع رسانی و ارتباطات (Communication)
در دسترس قرار دادن اطلاعات سریع و دقیق برای همگان
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
سرعت در ارائه خدمات (Speed of Response)
تسریع در ارائه خدمات مورد نظر مشتری
صحت خدمات (Accuracy)
درستی نتایج کارهای انجام شده و جلوگیری از اشتباهات مکرر
شکل ظاهری (Personal Characteristics)
مقبولیت فرآورده برحسب نوع خدمت
رفتار مناسب (Courtesy)
ارائه خدمات با رفتار مشتری مدارانه
قانونمندی (Legal Actions)
پایبندی کارکنان به قوانین و ضوابط و عدم تبعیض بین مشتریان
جدول ۲-۱ مدل تحلیل شکاف کیفی خدمات (Quality Gap Analysis Model)
یکی از مدلهای تجزیه و تحلیل شکاف کیفیت توسط پاراسورامان ارائه شده است. در این مدل فعالیتهای برجسته یک سازمان خدماتی و تعامل و ارتباط بین آنها (که بر درک کیفیت و ارائه یک سطح رضایتمندانه از کیفیت خدمت تأثیر دارند) مشخص میشود. این ارتباطات بوسیله شکافها یا مغایرتها به این گونه توصیف میشوند که «یک شکاف مانع مهمیبرای دست یافتن به یک سطح رضایت بخش کیفیت خدمت است»(Parasuraman et al ,2012).
مدلهای تحلیل شکاف کیفی هریک با یک تمرکز و تأکید متفاوت طراحی شده اند. ضمن آنکه هر مدل برای زمینههای متفاوتی، مفید است، ولی به طور کلی مدلهای مفهومیکیفیت به دلایلی از قبیل تعیین عوامل موثر بر کیفیت خدمات سازمان، تعیین چگونگی نواقص کیفی و تعیین چارچوبی برای انجام برنامههای بهبود کیفیت مهم تلقی میشوند.
یک مدل کیفیت مطلوب، باید مدیریت را در تشخیص منابع، کشف مشکلات، مشخص کردن علل مشکل مشاهده شده در زمینه کیفیت و ارائه راهکارهای عملی ممکن، یاری رساند (Parasuraman et al, ۲۰۱۲ ). سطوح شکافهای مدل پاراسورامان عبارتند از:
شکاف(۱) انتظار مشتری- درک مدیریت : مدیریت ممکن است درک نادرستی از انتظارات واقعی مشتری داشته باشد. دلیل این شکاف فقدان تمرکز مناسب بر مشتری یا بازار است. حضور یک بخش بازاریابی لزوماً تضمینکننده تمرکز بر بازار نیست، بلکه نیاز به فرایند مدیریت مناسب، ابزارها و نگرش تجزیه و تحلیل بازار دارد.
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1400-09-25] [ 04:25:00 ق.ظ ]
|