مدیریت دانش بر نوآوری در محصول تاثیر معنی داری وجود دارد

۳۴٫۱۸

۰٫۹۷۸

تایید

۳

مدیریت دانش بر نوآوری رفتاری کارکنان بانک مهر اقتصاد تاثیر معنی داری وجود دارد

۲۵٫۷۸

۰٫۸۱۵

تایید

۴

مدیریت دانش بر نوآوری فرایندی تاثیر معنی داری وجود دارد

۱٫۲۱

۰٫۱۱۵

رد

۵

مدیریت دانش بر نوآوری استراتژیک تاثیر معنی داری وجود دارد

۲۹٫۲۱

۰٫۵۱۵

تایید

میانگین t مساوی ۲٫۳۳ می باشد و بتا هر قدر به عدد ۱ نزدیک باشد مطلوبتر است.
۵-۲ بحث و تفسیر
نتایج به دست آمده در این تحقیق با مظالعاتی که در این راستا شکل گرفته، همخوانی دارد که در ذیل به بعضی از این موارد اشاره می شود.
حیدر چوپانی و دیگران در سال ۱۳۹۱ به بررسی رابطه بین سرمایه فکری و نوآوری سازمانی پرداختند. تحقیق ایشان نشان داد که رابطه مثبت و معنی داری بین سرمایه فکری و نوآوری سازمانی وجود دارد.
علی ملاحسینی در تحقیق خود در سال ۱۳۸۶ رابطه بین مهارتهای خودمدیریتی و نوآوری کارکنان در سازمانهای کرمان را بررسی نمود. از نتایج این تحقیق میتوان به تأثیرگذاری مثبت خودمدیریتی بر نوآوری اشاره کرد.
سمیه صفری و دیگران در سال ۱۳۸۸ به بررسی رابطه بین ساختار سازمانی و نوآوری کارشناسان ستادی پرداختند که در این بین مشخص شد که دو مؤلفه رسمیت و تمرکز با نوآوری کارکنان ارتباط عکس دارد
امیری و خسروی در سال ۱۳۸۹ به بررسی رابطه بین رضایت شغلی و نوآوری پرداختند. تحقیق آنها نشان داد که رابطه معناداری بین رضایت شغلی و نوآوری وجود دارد.
آقای ابراهیم احمدی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیرت بازرگانی دانشگاه علوم تحقیقات واحد خوزستان وسیروس کراهی مقدم به تاثیر استراتژی های مدیریت دانش بر نوآوری و عملکرد سازمانی در سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری پرداختند.نتیجه تحقیق آنان نشان داد بود و تجزیه و تحلیل داده ها با بهره گرفتن از آزمون t تک نمونه ای و مدل معادلات ساختاری انجام شد. یافته های پژوهش نشان داد که میزان استراتژی مستند سازی در سازمان متوسط و میزان استراتژی شخصی سازی کمتر از متوسط است و نیز ظرفیت نوآوری سازمان و میزان عملکرد سازمانی بیش از متوسط بود. استراتژیهای مدیریت دانش (مستندسازی و شخصی سازی) به شکل مستقیم و همچنین غیر مستقیم و از طریق نقش میانجیگری نوآوری سازمانی بر عملکرد سازمانی تاثیر مثبت داشتند. استراتژی شخصی سازی نسبت به استراتژی مستندسازی تاثیر بیشتری بر عملکرد و نوآوری سازمانی داشت.
دکتر محمد فتحیان - مهندس لیلا بیگ - مهندس عاطفه قوامی فر در سال ۱۳۸۴ به نقش مدیریت دانش ضمنی در خلاقیت و نوآوری پرداختند. تحقیق آنها نشان داد که دانش ضمنی بر خلاقیت و نوآوری تاثیر معنی داری دارد.
مهندس حمیدرضا ضرغامی (دانشجوی دکتری مهندسی صنایع- مدیریت سیستم و بهره¬وری دانشگاه علم و صنعت ایران) و دکتر مصطفی جعفری و دکتر پیمان اخوان در سال ۲۰۱۳، به بررسی رابطه بین خلاقیت و انگیزه افراد برای نوآوری در سازمانهای پژوهشی: مطالعه موردی در پژوهشکده پردازش هوشمند علائم پرداختندنتایج پژوهش نشان می دهد که ارتباط معنادار قوی و مثبتی بین میزان خلاقیت و انگیزه به کارگیری نوآوری در افراد وجود دارد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۵-۲ پیشنهادات کاربردی
الف) با توجه بر وجود تاثیر قوی مدیریت دانش بر عملکرد نوآورانه کارکنان بانک مهر اقتصاد دفتر مرکزی ، بدیهی است که مهمترین پیشنهاد برای مدیران بانک، جهت افزایش عملکرد نوآورانه آنان، ارتقاء سطح مدیریت دانش در بانک می باشد. هر چه قدر سطح مدیریت دانش در بانک افزایش یابد به همان اندازه عملکرد نوآورانه کارکنان افزایش خواهد یافت. این کار می تواند در سه راستا انجام گیرد:
ارائه چشم انداز مناسب و همسو با اعتقادات کارکنان
آموزش و توسعه مستمر منابع انسانی
بهبود سیستم ارزیابی عملکرد و پاداش
ب) از آنجا که مدیریت دانش بیشترین تاثیر را بر نوآوری محصول دارد می توان با تمرکز بر موارد سه گانه فوق، کارکنان را با سازمان همسو نمود تا با توجه بر سطح دانش کارکنان ، محصولات متنوع با نیازهای مشتریان تولید و برای مشتریان ارائه داد.
ج) با افزایش سطح مدیریت دانش در کارکنان، نوآوری رفتاری و نوآوری استراتژیک کارکنان افزایش می یابد. لذا با اهمیت دادن به مدیریت دانش ، نوآوری رفتاری کارکنان افزایش می یابد که در نهایت منجر به رضایت کارکنان از سازمان شده و نتیجه نهایی افزایش سطح رضایت مشتریان و افزایش بهره وری سازمان خواهد شد.
۵-۳ پیشنهادات برای تحقیقات آتی
الفاز آنجا که این پژوهش در بانک صورت گرفته، انجام تحقیقات مشابه آن در سازمان های دیگر توصیه میشود. خصوصاً اینکه سازمان ها به اقتضای ماهیت خود دارای ابعاد مختلفی از نوآورانه می باشند.
ب) پیشنهاد می شود که تاثیر مدیریت دانش بر رضایت مشتریان بانک مورد بررسی قرار گیرد
ج) پیشنهاد می شود تاثیر مدیریت دانش بر افزایش بهره وری بانک مورد بررسی قرار گیرد.
بنابراین هر کدام از این مباحث می توانند موضوع یکی از تحقیقات آتی گردند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...