۲-کمیته اقتصادی
۳- کمیته تحول اداری
۴- کمیته عمران و بافت تاریخی
۵- کمیته ایمنی
۶- کمیته حمل و نقل
۷- کمیته خدمات شهری
۸-کمیته فضای سبز
۹-کمیته فرهنگی و اجتماعی
کمیته برنامه ریزی منطقه با محوریت سرپرست منطقه و با حضور مدیران ، مسئولان و کارشناسان آن و نماینده مدیریت طرح و برنامه ستاد تشکیل خواهد شد . دبیر این کمیته ، رابط منطقه با ستاد در تنظیم برنامه های کمیته که بخشی از آن به موازات ستاد و بخشی دیگر پس از تصویب و ابلاغ استراتزیهای بخشی در ستاد تشکیل میگردد بوده و کمیته برنامه ریزی منطقه بهفراخور موضوع استراتزیهای ابلاغی وحیه های تحت بررسی ، از مدیران ، معاونینو کارشناسان ستاد ویا خارج از شهرداری نیز برخوردار خواهد بود .وظیفه صحت عملکرد کمیته ها به عهده معاونت مربوطه ، مدیران عامل سازمانها و سرپرستان مناطق خواهد بود .
۲-کمیته تلفیق
کمیته ای است که وظیفه بررسی برنامه های ارسالی از سوی تمامی کمیته ها را بر عهده دارد و بر اساس مستندات مربوطه و تشخیص میزان اهمیت استراتژیک برنامه های پیشنهادی به دسته بندی و تعیین اولویت و اختصاص بودجه به برنامه های پیشنهادی خواهد پرداخت . ریاست این کمیته به عهده شهردار محترم و یا معاون اداری و مالی ایشان خواهد بود و مدیر طرح و برنامه دبیری آن را به عهده خواهد داشت. حضور حداقل سه عضو شورای اسلامی شهر در کمیته تلفیق ضروری است . اعضاء کمیته تلفیق عبارتند از :
۱- شهردار
۲-معاونین شهردار
۳- مدیر درآمدستاد
۴- مدیر مالی ستاد
۵- مدیر طرح و برنامه
۶-مدیر حراست
۷- حداقل سه نفر از اعضاء شورای اسلامی شهر
۲-۵-۶-۲)مفاد دستورالعمل تدوین برنامه استراتژیک ۴ ساله شهرداری کاشان
ماده ۱) مدیریت طرح و برنامه مکلف است ضمن بازبینی وبررسی استراتژیها و اهداف غایی برنامه ۴ ساله قبل و همچنین مستندات ملحوظ در سند چشم انداز شهرستان کاشان در افق سال ۱۴۴۴منطبق با سند چشم انداز کشور و استان چشم انداز پیشنهادی افق برنامه استراتژیک شهرداری را همزمان با سند چشم انداز ملی و شهرستان به کمیته تلفیق ارائه نماید .
ماده ۲) کمیسیونهای برنامه ریزی وظیفه دارند ضمن دعوت از کارشناسان داخل و خارج شهرداری ، نسبت به ارزیابی محیطی ماموریتهای ابلاغی کمیسیون بر اساس متد مدون اقدام نمایند .
تبصره ۱)مدیریت طرح و برنامه مکلف است شیوه ارزیابی محیطی و فرمهای مربوطه را با توجیهات لازم به مسئول کمیسیون اعلام دارد .
تبصره ۲) مدیریت آمار و فن آوری اطلاعات ، وظیفه دارد حتی المقدور در ارائه اطلاعات مورد نیاز و یا تحلیل داده های کمیته های برنامه ریزی اقدام نماید .
تبصره ۳) وظیفه سرکشی و نظارت بر عملکرد کمیته ها به عهده مدیر طرح و برنامه خواهد بود و این مدیریت میبایست روند برگزاری جلسات و برنامه ریزی آنها را مد نظر قرار دهد و در صورت مشاهده انحراف یا مشکل ، موارد را به صورت مکتوب به معاون مربوطه و کمیته تلفیق ، گزارش نماید .
تبصره ۴) ریاست کمیته میتواند در صورت نیاز ، نسبت به معرفی حداکثر ۲ کارشناس از خارج از سازمان برای مساعدت در تدوین برنامه ها از طریق ارائه درخواست به کمیته تلفیق اقدام نماید .

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

تبصره ۵) مسئولیت نهایی برگزاری و حسن عملکرد کمیته ها ، به عهده معاون یا مدیر عامل سازمان مربوطه خواهد بود .
تبصره ۶) دبیر کمیته موظف است لیست حضور و غیاب اعضاء را به طور مداوم و در هر جلسه تکمیل و در پایان به مدیریت طرح و برنامه ارجاع دارد .
ماده ۳) مدیریت طرح و برنامه مکلف است پس از جمع بندی متغیرهای محیطی راهبردهای پیشنهادی بخشی در راستای بیانیه های چشم انداز وماموریت تدوین نماید .
ماده ۴) کمیته تلفیق پس از ارزیابی راهبردها نسبت به درجه بندی اهمیت و ترتیب تقدم و تاخر آنها ، نسبت به ابلاغ راهبردها به کمیته های برنامه ریزی مناطق اقدام می نماید .
ماده ۵) کمیته های برنامه ریزی مناطق ، ضمن بررسی محیط مرتبط با راهبردهای بخشی ابلاغی ، راهبردهای اجرایی، برنامه ها ، پروژه ها و اقدامات منتج به تحقق استراتژیها را به مدیریت طرح و برنامه اعلام مینماید .
تبصره ۱) مدیریت طرح و برنامه وظیفه نظارت بر روند صحیح برگزاری کمیته های مناطق را دارد .
تبصره ۲) مدیران مناطق اجازه استفاده از مشاوران خارج از سازمان در قالب انعقاد قرارداد در حد مجوزهای صادره مناطق را برای اجرای وظایف کمیته برنامه ریزی منطقه خواهند داشت .
ماده ۶) مدیریت طرح و برنامه می بایست پس از جمع بندی خروجی کمیته های برنامه ریزی مناطق ، پیش نویس برنامه را به همراه شاخصهای ارزیابی راهبردها تدوین و جهت بررسی و تصویب اولیه ، به کمیته تلفیق ارسال دارد
ماده ۷) کمیته تلفیق ضمن دعوت از مسئولین کمیته ها ، ضمن بررسی راهبردها و برنامه های ابلاغی ، نسبت به اصلاح و یا تصویب موارد اقدام نموده و پس از جمع بندی موارد ، برنامه را جهت تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر ارسال نماید .
ماده ۸) مدیریت طرح و برنامه مکلف است ، در صورت تصویب برنامه توسط شورای اسلامی شهر کاشان ، مکانیزم کنترل برنامه طی دستورالعمل مشخص تدوین و جهت تصویب به شورای معاونین ارسال دارد .
ماده ۹) این دستورالعمل ، در ۸ ماده و ۸ تبصره تدوین و با دستور شهردار محترم لازم الاجراست .
۲-۵-۶-۳)مدل تدوین برنامه
برنامه راهبردی سوم شهرداری با مطالعه مدلهای مشهور تدوین برنامه راهبردی و بازنگری مدلهای تدوین دو برنامه پیشین به صورت ذیل تدوین گردید.
بیانیه چشم انداز
چشم انداز کاشان ۱۴۰۴ کاشان در افق چشم انداز ۱۴۰۴ منطقه ای است
منسجم، هوشمند، خلاق، دانایی محور، جذاب برای زندگی و فعالیت با هویت اسلامی
چشم انداز حوزه فضای سبز
شهرداری کاشان در پایان برنامه ضمن حفظ سرانه فضای سبز موجود ، نسبت به اصلاح شیوه های نگهداری فضاهای سبز با هدف کاهش هزینه ها و افزایش کارایی منابع بر اساس طرحهای جامع مورد نظر اقدام خواهد نمود.
چشم انداز حوزه خدمات شهری
شهرکاشان در پایان مهلت برنامه از حیث متغیرهای حوزه خدمات شهری به عنوان شهر سالم برای زندگی و فعالیت شناخته می شود.
چشم انداز حوزه شهرسازی
شهرداری کاشان در سال ۹۵ شهری دارای ضوابط تعریف شده شهرسازی با فرایندهای تسهیل شده جهت اخذ مجوزهای شهرسازی خواهد بود.
چشم انداز حوزه عمران

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...