سطح معنی داری مدل

 

۰٫۰۰۰

 

مدل تحقیق تایید می شود

 
 

سطح معنی داری آزمون وایت

 

۰٫۰۰۰

 

چون مقدار ۰٫۰۰۰ کوچکتر از ۰٫۰۵ می باشد بنابراین فرض ثبات واریانس ها پذیرفته می شود.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

 

فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادهای تحقیق
فصل پنجم
مقدمه
در فصل اول، بیان مسئله، اهمیت و ضرورت انجام تحقیق، اهداف و فرضیه‌های تحقیق را مطرح نمودیم. در فصل دوم، به مفاهیم نظری، تاریخچه مسولیت اجتماعی و کیفیت گزارشگری مالی و بررسی تحقیقات مشابه با موضوع تحقیق در داخل و خارج از کشور پرداختیم. فصل سوم به بیان روش تحقیق، حجم نمونه و روش تعیین آن، و ابزارهای پژوهش اختصاص دارد. در فصل چهار، نتایج حاصل از این تحقیق را به صورت جداول و روش‌های آماری، تحلیل کردیم.
در این فصل نیز قصد داریم پس از بحث و تفسیر یافته‌های تحقیق (فصل چهار) و مطابقت آن با سایر تحقیقات و مطالعات مشابه، به یک نتیجه‌گیری کلی دست ‌یابیم. درنهایت، پیشنهاداتی بر اساس تحقیق حاضر و تجربه محقق، برای محققین آینده ارائه می‌گردد.
نتیجهگیری
با توجه به نتیجهه ای بدست آمده از تخمین مدل ، فرضیه های موجود در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته که به شرح زیر می باشند.
۱ـ رابطه بین مسولیت اجتماعی و کیفیت اقلام تعهدی تایید نشد. به عبارت دیگر افزایش متغیر کیفیت اقلام تعهدی یا کاهش آن تاثیری بر مسولیت اجتماعی ندارد چون سطح معنی داری برای این متغیر با آماره T برابر ۰٫۴۳ برابر ۰٫۶۶ به دست آمده است که بزرگتر از ۰٫۰۵ می باشد. بنابراین فرضیه اول تحقیق رد می شود.
۲ـ رابطه بین مسولیت اجتماعی و اندازه شرکت تایید شد. به عبارت دیگر افزایش متغیر اندازه شرکت یا کاهش آن تاثیری بر مسولیت اجتماعی دارد چون سطح معنی داری برای این متغیر با آماره T برابر ۰٫۱۸- برابر ۰٫۰۴ به دست آمده است که کوچکتر از ۰٫۰۵ می باشد. بنابراین فرضیه دوم تایید می شود. بنابراین با افزایش این متغیر، مسولیت اجتماعی به اندازه ۰٫۳۱ واحد کاهش می یابد.
۳ـ رابطه بین مسولیت اجتماعی و اهرم مالی تایید نشد. به عبارت دیگر افزایش متغیر اهرم مالی یا کاهش آن تاثیری بر مسولیت اجتماعی ندارد چون سطح معنی داری برای این متغیر با آماره T برابر ۰٫۶۰۱، برابر ۰٫۰۰۹ به دست آمده است که کوچکتر از ۰٫۰۵ می باشد. بنابراین فرضیه سوم تایید می شود. بنابراین با افزایش این متغیر، مسولیت اجتماعی به اندازه ۰٫۱۳ واحد افزایش می یابد.
۴ـ رابطه بین مسولیت اجتماعی و کیفیت گزارشگری مالی تایید شد. به عبارت دیگر افزایش متغیر مسولیت اجتماعی یا کاهش آن تاثیری بر کیفیت گزارشگری مالی دارد چون سطح معنی داری برای این متغیر با آماره T برابر ۰٫۵۵ برابر ۰٫۰۱ به دست آمده است که کوچکتر از ۰٫۰۵ می باشد. بنابراین فرضیه اصلی تایید می شود. به عبارت دیگر با افزایش این متغیر، کیفیت گزارشگری مالی به اندازه ۰٫۳۴ واحد افزایش می یابد.
۵ـ افزایش متغیر اندازه شرکت یا کاهش آن تاثیری بر کیفیت گزارشگری مالی دارد چون سطح معنی داری برای این متغیر با آماره T برابر ۵٫۳۹ برابر ۰٫۰۰۰ به دست آمده است که کوچکتر از ۰٫۰۵ می باشد. بنابراین فرضیه فرعی چهارم تایید می شود. بنابراین با افزایش این متغیر، کیفیت گزارشگری مالی به اندازه ۳۸۳۶٫۲ واحد افزایش می یابد.
۶ـ فزایش متغیر اهرم مالی یا کاهش آن تاثیری بر کیفیت گزارشگری مالی ندارد چون سطح معنی داری برای این متغیر با آماره T برابر ۰٫۸۰۵، برابر ۰٫۴۲ به دست آمده است که بزرگتر از ۰٫۰۵ می باشد. بنابراین فرضیه پنجم فرعی رد می شود.
نتایج فرعی
۱ـ ارتباط بین نسبت سود آوردی و مسولیت اجتماعی تایید نشد. به عبارت دیگر افزایش متغیر نسبت سودآوری یا کاهش آن تاثیری بر مسولیت اجتماعی ندارد چون سطح معنی داری برای این متغیر با آماره T برابر ۱٫۶۵ برابر ۰٫۱ به دست آمده است که بزرگتر از ۰٫۰۵ می باشد.
۲ـ ارتباط بین متغیر ارزش بازار حقوق صاحبان سهام بر ارزش دفتری سهام و مسولیت اجتماعی تایید نشد افزایش متغیر ارزش بازار حقوق صاحبان سهام بر ارزش دفتری سهام یا کاهش آن تاثیری بر مسولیت اجتماعی دارد چون سطح معنی داری برای این متغیر با آماره T برابر ۰٫۶ برابر ۰٫۰۴۸ به دست آمده است که کوچکتر از ۰٫۰۵ می باشد. بنابراین با افزایش این متغیر، مسولیت اجتماعی به اندازه ۰٫۰۰۰۴ واحد افزایش می یابد.
۵ـ ۳ـ مقایسه با تحقیقات انجام شده
۵-۱ جدول مقایسه با تحقیقات انجام شده

 

محقق

 

سال تحقیق

 

نتیجه تحقیق

 

مقایسه با تحقیق

 
 

سلطانی

 

۲۰۰۲

 

کیفیت گزارشگری مالی با اندازه شرکت رابطه دارد

 

تحقیق انجام شده نتایج تحقیق فوق را تایید می کند.

 
 

دیر و مسی هوگ

 

۲۰۰۲

 

نتایج تجزیه و تحلیل های آماری آنها نشان می دهد اندازه شرکت عامل اثرگذاری در گزارشگری به موقع می باشد

 

تحقیق انجام شده نتایج تحقیق فوق را تایید می کند.

 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...