(زتا)

 

بردار ۱× m برای خطاهای معادلات در رابطه ساختاری بین  و  است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

 
 
 

ماتریس n ×n برای نشان دادن همبستگی بین  ها

 
 
 

ماتریس m × m برای نشان دادن همبستگی بین 

 

با توجه به موارد یاد شده در بالا علامت بیضی نشان‌دهنده متغیرهای اصلی (مکنون) و مستطیل نشان‌دهنده ابعاد تحقیق (متغیرهای آشکار) خواهد بود که در آن، حرکت یک طرفه از متغیر مکنون (دایره) به آشکار (مستطیل) نشان‌دهنده همبستگی بوده و فلش دو جهته بین متغیرهای مکنون نیز نشان از رابطه بین متغیرها خواهد بود که در مدل معادلات ساختاری به فی مشهور است (کلانتری، ۱۳۸۸).
در مدل مفهومی تحقیق حاضر ۴ متغیر مکنون (بیضی) وجود دارد که عبارتند از: محیط فروشگاه، حالت روحی - روانی، ویژگیهای فردی و خرید تفننی، متغیر آشکار تحقیق نیز همان سئوالات باقیمانده بعد از تحلیل عاملی می‌باشند که به شکل زیر می‌باشد:
نمودار شماره ۴-۷- مدل مفهومی تحقیق
در این قسمت مراحل زیر طی خواهد شد.

  • بررسی صحت مدل اندازه گیری با شاخصهای خاص خود
  • اصلاح مدل (اگر مدل نیاز به اصلاح نداشته باشد نیازی به اصلاح نیست (کلانتری، ۱۳۸۸)).
  • بررسی معنی‌داری روابط با مقدار تی (در صورت معنی دار نبودن عدد خاصی ارائه خواهد شد).
  • بررسی میزان همبستگی

بعد از مدل سازی، اولین سئوال اساسی که مطرح می‌شود این است که آیا مدل، مدل مناسبی می‌باشد (صحت مدل اندازه‌گیری) یا نه؟ برای بررسی این مورد از شاخصهای خاصی استفاده می‌گردد که عبارتند از نسبت کای‌دو بر درجه ‌آزادی که باید کمتراز مقدار مجاز ۳ باشد، مقدار ریشه میانگین توان دوم خطای تقریب که مقدار مجاز آن باید کوچکتر از ۰۸/۰ باشد و مقدار پی که باید کوچکتر از ۰٫۰۵ باشد و شاخص برازش و شاخص برازش تعدیل یافته باید بزرگتر ۰٫۹ باشند. مدل زیر، به بررسی موارد اشاره شده برای مناسب بودن می‌پردازد.
نمودار شماره ۴-۸- مدل در حالت تخمین
شاخصهای تناسب مدل حاکی از مناسب بودن مدل اندازه‌گیری متغیرهای مربوطه دارند چرا که نسبت کای‌دو بر درجه آزادی برابر با ۴۰/۲ و کمتراز مقدار مجاز ۳، مقدار ریشه میانگین توان دوم خطای تقریب زیر مقدار مجاز یعنی ۰۸/۰ و مقدار پی کوچکتر از حد مجاز یعنی ۰٫۰۵ می‌باشد. در جدول زیر برخی دیگر از شاخصهای برازش مدل نیز آورده شده است که عبارتند از:
جدول۴-۲۴- شاخصهای برازش

 

ردیف

 

شاخص‌ها

 

مقدار مجاز

 

اعداد بدست

 

نتیجه

 
 

۱

 

نسبت کای‌دو به درجه آزادی

 

/df<3

 

۲٫۴۰

 

برازش مناسب

 
 

۲

 

مقدار پی[۱۲۲]

 

<0.05 مقدار پی

 

۰٫۰۰

 

برازش مناسب

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...