انگیزه انجام به موقع وظایف بدون دخالت سرپرست

میزان اهمیت سازمان نسبت به تفویض اختیار و ایجاد انگیزه برای مشارکت
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

میزان اهمیت سازمان نسبت به شناخت تکنولوژی به روز و فناوری مورد نیاز

میزان اهمیت سازمان نسبت به شناخت سازمان های موفق مشابه

میزان اهمیت سازمان نسبت به شناخت عوامل محیطی موثر

میزان اهمیت سازمان نسبت به میزان ارتقاء مهارت کارشناسان

میزان اهمیت سازمان نسبت به دریافت مدرک تحصیلی بالاتر در حین خدمت

۵-۳ روایی [۳۷](اعتبار)
مقصود از روایی، آن است که وسیله اندازه‌گیری واقعاً بتواند خصیصه مورد نظر را اندازه‌گیری کند و نه متغیر دیگری را (بازرگان، ۱۳۸۱: ۸۳). لذا، یکی از اهداف اصلی در تنظیم هر آزمون یا پرسشنامه، بالا بودن روایی آن است. در تحقیق حاضر نیز، سئوالات پرسشنامه متناسب با مبانی نظری و با توجه به کیفیت تعاریف نظری و عملیاتی هر یک از شاخص ها، مقیاس ها و متغیرها، تنظیم شده است و به منظور تعیین روایی محتوا[۳۸] از مشاوره اساتید، صاحبنظران و محققین در زمینه مرتبط با موضوع پژوهش که در این زمینه آگاهی داشتند، استفاده شده و روایی هریک از سؤالات و سازه ها مورد بررسی قرارگرفت. در ادامه پس از تأیید پرسشنامه توسط متخصصین مورد نظر، پرسشنامه ها در میان نمونه آماری تحقیق، تکمیل شده است.
۶-۳ پایایی [۳۹](اعتماد پذیری)
پایایی عبارت است از ثبات یا هماهنگی، اعتمادپذیری، پیش‌بینی، همگونی، حساسیت و دقت. مقصود از اعتبار یا پایایی یک وسیله اندازه‌گیری آن است که اگر خصیصه مورد نظرسنجی را با همان وسیله (یا وسیله مشابه قابل مقایسه با آن) تحت شرایط مشابه دوباره اندازه‌گیری شود، نتایج حاصل تا چه حد مشابه، دقیق و قابل اعتماد است. یک وسیله معتبر آن است که دارای ویژگی تکرار پذیری و بازیافت ‌پذیری باشد. یعنی بتوان آن را در موارد لازم به کار برد و در همه موارد نتایج یکسان تولید کرد (بازرگان، ۱۳۸۱: ۸۳).
در مطالعه حاضر برای محاسبه قابلیت اعتماد پرسشنامه‌ها، از روش آلفای کرونباخ[۴۰] و با بهره گرفتن از نرم افزار آماری Spss استفاده شده است.
بدین ترتیب که ابتدا پرسشنامه‌های پژوهش بین دو گروه ۳۰ نفره توزیع و جمع آوری گردید سپس از طریق ضریب آلفای کرونباخ و با بهره گرفتن از نرم افزار آماری Spss، ضریب آلفای کرونباخ به شاخص ها و مقیاسهای مختلف پرسشنامه‌ها محاسبه شده است که جدول ذیل معرف این موضوع است:
پرسشنامه پایاست H: P1=P2
پرسشنامه پایا نیست H: P1≠P2
جدول ۲-۳ پایایی پرسشنامه

تعداد سوالات

ضریب آلفای کرونباخ

سطح احتمال (α)

احتمال فیشر(P)

نتیجه

۴۰

۹۰۵/۰

۰۵/۰

۳/۰

پرسشنامه پایاست

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...