معنی داری( p )

تعداد
نمونه(n )

قصد خرید

دانش محصول

۰۲/۰-

۹۶۳/۰

۳۸۴

در جدول بالا مشاهده می کنیم که مقدار ضریب همبستگی برابر ۰۲/۰- و سطح معناداری برابر ۹۶۳/. شده است. حال با توجه به مقدار سطح معناداری محاسبه شده و اینکه این مقدار بیشتر از سطح معناداری آزمون یعنی ۰۵/۰ شده است فرض صفر آزمون را تأیید کرده و نتیجه می گیریم که رابطه معناداری بین قصد خرید و دانش محصول وجود ندارد.
۴-۴-۳- بررسی رابطه فرضیه سوّم
بین قصد خرید و ریسک ادراک شده رابطه معناداری وجود دارد.
در اینجا نیز از ضریب همبستگی پیرسون استفاده کرده و فرض صفر آزمون را به صورت زیر انتخاب می کنیم یعنی فرض می کنیم که همبستگی بین دو متغیر ® برابر صفر است و بین ریسک ادراک شده و قصد خرید رابطۀ غیر مستقیمی وجود ندارد. با انجام آزمون در سطح ۹۵ درصد نتایج زیر حاصل شده اند.
فرض H0: میزان ریسک ادراک شده ی مصرف کننده رابطه غیر مستقیمی با قصد خرید کالای تقلّبی ندارد.
فرض H1: میزان ریسک ادراک شده ی مصرف کننده رابطه غیر مستقیمی با قصد خرید کالای تقلّبی دارد.
جدول ۴-۸- جدول ضریب همبستگی بین متغیرهای قصد خرید و ریسک ادراک شده

متغیر وابسته

شاخص آماری
متغیر مستقل

ضریب همبستگی
( r )

سطح
معنی داری( p )

تعداد
نمونه(n )

قصد خرید

ریسک ادراک شده

۲۰۸/۰-

۰۰۰/۰

۳۸۴

در آزمون فوق، همانطور که در جدول ۴-۸ مشاهده می شود مقدار ضریب همبستگی برابر ۲۰۸/۰- و مقدار سطح معناداری برابر ۰۰۰/۰ شده است که این مقدار از ۰۵/۰ کوچکتر بوده، بنابراین فرض صفر را رد کرده و نتیجه می گیریم که رابطه معنادار و معکوسی بین دو متغیر ریسک ادراک شده و قصد خرید عینک آفتابی تقلّبی وجود دارد.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۴-۴- بررسی رابطه فرضیه چهارم
بین قصد خرید و شخصیت برند رابطه معناداری وجود دارد.
در اینجا نیز از ضریب همبستگی پیرسون استفاده کرده و فرض صفر آزمون را به صورت زیر انتخاب می کنیم یعنی فرض می کنیم که همبستگی بین دو متغیر ® برابر صفر است و رابطه ای میان شخصیت برند و قصد خرید کالای تقلبی وجود ندارد. با انجام آزمون در سطح ۹۵ درصد نتایج زیر حاصل شده اند.
فرض H0: میزان شخصیت برند کالاهای تقلّبی رابطه مستقیمی با قصد خرید کالای تقلّبی ندارد.
فرض H1: میزان شخصیت برند کالاهای تقلّبی رابطه مستقیمی با قصد خرید کالای تقلّبی دارد.
جدول ۴-۹- جدول ضریب همبستگی بین متغیرهای قصد خرید و شخصیت برند

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...