شناسایی-عوامل-مؤثّر-بر-قصد-خرید-کالاهای-تقلبی-از-برندهای-معتبر- فایل ۳۰ |
معنی داری( p )
تعداد
نمونه(n )
قصد خرید
دانش محصول
۰۲/۰-
۹۶۳/۰
۳۸۴
در جدول بالا مشاهده می کنیم که مقدار ضریب همبستگی برابر ۰۲/۰- و سطح معناداری برابر ۹۶۳/. شده است. حال با توجه به مقدار سطح معناداری محاسبه شده و اینکه این مقدار بیشتر از سطح معناداری آزمون یعنی ۰۵/۰ شده است فرض صفر آزمون را تأیید کرده و نتیجه می گیریم که رابطه معناداری بین قصد خرید و دانش محصول وجود ندارد.
۴-۴-۳- بررسی رابطه فرضیه سوّم
بین قصد خرید و ریسک ادراک شده رابطه معناداری وجود دارد.
در اینجا نیز از ضریب همبستگی پیرسون استفاده کرده و فرض صفر آزمون را به صورت زیر انتخاب می کنیم یعنی فرض می کنیم که همبستگی بین دو متغیر ® برابر صفر است و بین ریسک ادراک شده و قصد خرید رابطۀ غیر مستقیمی وجود ندارد. با انجام آزمون در سطح ۹۵ درصد نتایج زیر حاصل شده اند.
فرض H0: میزان ریسک ادراک شده ی مصرف کننده رابطه غیر مستقیمی با قصد خرید کالای تقلّبی ندارد.
فرض H1: میزان ریسک ادراک شده ی مصرف کننده رابطه غیر مستقیمی با قصد خرید کالای تقلّبی دارد.
جدول ۴-۸- جدول ضریب همبستگی بین متغیرهای قصد خرید و ریسک ادراک شده
متغیر وابسته
شاخص آماری
متغیر مستقل
ضریب همبستگی
( r )
سطح
معنی داری( p )
تعداد
نمونه(n )
قصد خرید
ریسک ادراک شده
۲۰۸/۰-
۰۰۰/۰
۳۸۴
در آزمون فوق، همانطور که در جدول ۴-۸ مشاهده می شود مقدار ضریب همبستگی برابر ۲۰۸/۰- و مقدار سطح معناداری برابر ۰۰۰/۰ شده است که این مقدار از ۰۵/۰ کوچکتر بوده، بنابراین فرض صفر را رد کرده و نتیجه می گیریم که رابطه معنادار و معکوسی بین دو متغیر ریسک ادراک شده و قصد خرید عینک آفتابی تقلّبی وجود دارد.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۴-۴-۴- بررسی رابطه فرضیه چهارم
بین قصد خرید و شخصیت برند رابطه معناداری وجود دارد.
در اینجا نیز از ضریب همبستگی پیرسون استفاده کرده و فرض صفر آزمون را به صورت زیر انتخاب می کنیم یعنی فرض می کنیم که همبستگی بین دو متغیر ® برابر صفر است و رابطه ای میان شخصیت برند و قصد خرید کالای تقلبی وجود ندارد. با انجام آزمون در سطح ۹۵ درصد نتایج زیر حاصل شده اند.
فرض H0: میزان شخصیت برند کالاهای تقلّبی رابطه مستقیمی با قصد خرید کالای تقلّبی ندارد.
فرض H1: میزان شخصیت برند کالاهای تقلّبی رابطه مستقیمی با قصد خرید کالای تقلّبی دارد.
جدول ۴-۹- جدول ضریب همبستگی بین متغیرهای قصد خرید و شخصیت برند
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1400-09-25] [ 12:59:00 ق.ظ ]
|