H0= تفاوت معناداری بین سرانه راه فرعی و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری وجود ندارد.
H1= تفاوت معناداری بین سرانه راه فرعی و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری وجود دارد.
جدول ۵-۱۸ بیانگر نتایج حاصل از آزمون رگرسیونی بین سرانه راه فرعی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری می­باشد. بر اساس نتایج آزمون با سطح معنی داری (۰۰۰/۰) و ضریب همبستگی (۱۸/۰) بین سرانه راه فرعی و سرانه ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری همبستگی ضعیفی وجود دارد. R(۰۳/۰) نشان می­دهد که متغیر سرانه راه فرعی ۳ درصد از تغییرات متغیر سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری را تبیین می­ کند. با توجه به ضریب B بدست آمده (۱۳/۰-) به ازای هر واحد تغییر در متغیر سرانه راه فرعی، سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری به میزان (۱۳/۰-) کاهش می­یابد. بنابر این رابطه دو متغیر منفی و غیرهمسو می­باشد. به عبارت دیگر هر چه بر میزان سرانه راه فرعی افزوده می­ شود، سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری افزایش می­یابد. مقدار t برای متغیر سرانه راه فرعی (۵/۳-) می­باشد و با توجه به p-value بدست آمده (۰۰۰/۰)، در سطح اطمینان ۹۹ درصد معنا دار می­باشد. یعنی فرض صفر بودن ضریب رگرسیون متغیر سرانه راه فرعی، رد می­ شود. به عبارت دیگر فرض Hمبنی بر عدم رابطه سرانه راه فرعی و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری رد، و فرض Hمبنی بر وجود رابطه سرانه راه فرعی و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری تائید می­گردد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول ۵-۱۸- نتایج رگرسیونی بین سرانه راه فرعی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری
سطح معناداری t Beta B R2 R نام متغیر
۰۰۰/۰ ۵/۳- ۱۸۹/۰- ۱۳۰/۰- ۰۳۶/۰ ۱۸۹/۰ سرانه راه فرعی

الگوی پراکنش فضایی: شکل ۵-۲۳ بیانگر پراکنش فضایی سرانه راه فرعی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری می­باشد. بررسی ترکیبی سرانه راه فرعی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری حاکی از وجود الگوی فضایی اتفاقی در سطح شهرستان­ها می­باشد (آماره موران = ۰۰۴/۰). شهرستان­های نهبندان، اردستان، میبد، صدوق، تفرش، نائین و کمیجان از جمله محدوده­های جغرافیایی هستند که دارای سرانه راه فرعی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری بالا هستند.

   
۰۰۴/۰- Moran,s I=
شکل ۵-۲۳- پراکنش فضایی سرانه راه فرعی و سرانه مرگ و میر ناشی ازتصادفات برون شهری

آزمون فرضیه هفتم: بین طول راه بر حسب نوع و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات (درون شهری – برون شهری) رابطه وجود دارد.
این فرضیه به صورت سه فرضیه فرعی مطرح می­ شود:
فرضیه فرعی الف: بین طول راه (اصلی- فرعی) و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری رابطه وجود دارد.
جدول ۵-۱۹ بیانگر نتایج همبستگی بین طول راه اصلی و مرگ و میر ناشی از تصادفات (درون شهری- برون شهری) می­باشد. با توجه به ضریب همبستگی پیرسون (۰۶۹/۰= R) و سطح معناداری (۲/۰ = sig ) بین طول راه اصلی و سرانه­ی مرگ و میر درون شهری ناشی از تصادفات جاده­ای رابطه­ای وجود ندارد. با توجه به ضریب همبستگی پیرسون (۰۶۸/۰= R) و سطح معناداری (۲/۰ = sig ) بین طول راه فرعی و سرانه­ی مرگ و میر درون شهری ناشی از تصادفات جاده­ای رابطه­ای وجود ندارد.

جدول ۵-۱۹- نتایج همبستگی بین طول راه اصلی و فرعی و مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری 
سطح معناداری r نام متغیر
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...