مرور ادبیات کامل و نو همراه با دسته بندی و تحلیل
انجام مقایسه در مورد مفاهیم، روشها، مدلها و الگوریتم های موجود از منظرهای مختلف
ارائه دسته بندی جدید از مفاهیم حوزه مطالعاتی
۵ فرضیه های تحقیق
توسعه روز افزون ساختمان سازی و همچنین توسعه سسیستم های برودتی در ساختمان ها باعث افزایش بی رویه مصرف انرژی شده است
با بروز پدیده مصرف انرژی
سرانه هزینه مصرف انرژی ساکنین آپارتمان ها افزایش میباشد.
قیمت انرژی افزایش پیدا خواهد نمود
قدرت رقابت پذیری تولید کنندگان داخلی کاهش خواهد یافت.
بخش های صنعت تضعیف خواهد شد.
تولید ناخالص داخلی کاهش خواهد یافت.
دولت مجبور به واردات انرژی خواهد شد.
دولت مجبور به پرداخت یارانه انرژی خواهد شد بنابراین سرمایه گذاری در طرح های زیر بنایی کاهش خواهد یافت.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۶ روش تحقیق
روش تحقیق کلی این پروژه، روش تحقیق مطالعاتی است. حوزه جستجو، حوزه انرژی و ساختمان خصوصا حوزه مصرف انرژی در بخش تاسیسات کشور بوده و از مقالات مجله ای و کنفرانسی، گزارشهای پژوهشی و کاری (Working Paper, Research Report) استفاده شده است. مکان های جستجو شده کتابخانه های داخل کشور، موتور جستجوی عمومی گوگل، پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی[۱]، پایگاه جهانی پژوهش های اقتصادی[۲] RePEc، بانک اطلاعاتی ، موسسات بین المللی انرژی میباشد.
شیوه مطالعاتی در پاره ای از موارد مطالعه اجمالی و در مواردی دیگر تفصیلی بوده است.
مطالعات صورت گرفته غیر نقادانه و تطبیقی بوده است. در این تحقیق به لحاظ جامع بودن، عمیق و تحلیلی بودن از تحقیقات انجام توسط آقایان Detlef WestPhalen ,Scott Koszalinski جهت دپارتمان انرژی آمریکا و همچنین تحقیقات انجام شده در گروه انرژی پژوهشگاه نیرو مربوط به وزارت نیروی ایران در خصوص مدیریت مصرف برق اقتباس شده است. لیکن در این تحقیق مصرف انرژی در هر بخش بصورت جامع و با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی و آب و هوایی ایران بررسی شده است و مدلی بروز ارائه شده است.
۷ ساختار گزارش
در این گزارش تحقیقی پس از مطالعه ادبیات و آشنائی با مفاهیم مهم و پایه ای متغیر های تحت تاثیر این از جمله نرخ انرژی واقعی و هزینه های مربوطه خصوصا در خصوص هزینه های خرید و هزینه های نگهداشت به بررسی مصرف انرژی در بخش تاسیسات ساختمان در ایران با رویکرد تشریحی و ریاضی خواهیم پرداخت. در رویکرد مدل سازی ریاضی از یک مدل ساده و مینینم سازی هزینه ها بهره خواهیم برد. پس از بررسی مصرف انرژی با بهره گرفتن از مجموع مقالات معتبر که به شکل تفصیلی مورد مطالعه قرار گرفته اند و همچنین با کمک ادبیات انرژی و مصرف استراتژی یا راه کارهائی را برای حل مشکل مصرف انرژی و انتخاب صحیح تاسیسات ارائه خواهیم نمود. در بخش ادبیات موضوع سیستم های تهویه مطبوع و تاریخچه آن، مصرف انرژی و هدر رفتن انرژی در بخش تاسیسات و مرتبط با آنها بررسی خواهد شد. این تحقیق مطالعه جامعی را بر ادبیات موضوع انجام داده است.
آنچه در این تحقیق از آن می توان به نوآوری آن اشاره نمود. ترکیب ایده های مختلف در مقابله با این مشکل در ایران و بومی سازی مدل انتخاب صحیح تجهیزات و دستگاه ها با شرایط اقتصادی ایران و مدل سازی ریاضی جدید با بهره گیری از متغیر های معنا دار و مهم و موثری می باشد که حاصل مطالعه تفصیلی بیش از ۵۰ مقاله معتبر و ترکیب الگو های مناسب با هم می باشد.
۱-۸ تحقیقات مشابه داخلی و خارجی
امروزه با توجه به اهمیت و جایگاه انرژی در دنیا استفاده از سیستم های تهویه مطبوع و برودتی بر اساس محاسبات دقیق اقتصادی و فنی صورت می گردد و مقایسه میزان مصرف انرژی در ایران با سایر کشور ها نشان دهنده این موضوع میباشد در آمریکا انجمن مهندسین تاسیسات و تهویه مطبوع اقدام به تهیه دستور عمل ها و استاندارد های مختلفی در خصوص استفاده از تاسیسات ارائه نموده ضمن اینکه محاسبات دقیق اقتصادی نیز بایستی در هنگام طراحی تاسیسات مد نظر قرار گیرد همچنین تحقیقاتی نیز توسط آقایان Detlef WestPhalen ,Scott Koszalinski جهت دپارتمان انرژی آمریکا انجام شده که به صورت سه جلد ارائه گردیده و در این تحقیق از نتایج تحقیقات ایشان نیز استفاده گردیده است.
در ایران نیز طی چند سال اخیر و با توجه به روند روبه رشد مصرف انرژی تحقیقاتی از سوی وزارت نیرو صورت گرفته که با توجه به بررسی های بعمل آمده نیز تحقیقات بر اساس انرژی و انواع یارانه ها صورت پذیرفته است در جدول شماره(۱-۱) تعدادی از نرم افزار های معتبر که در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد آورده شده ولیکن این نرم افزار ها بر اساس شرایط خاص ایران و قیمت های انرژی طراحی نشده است و همین مسئله باعث می شود که نتوان از این نرم افزار ها جهت مناطق مختلف ایران استفاده نمود.
جدول(۱-۱) نرم افزار های مورد استفاده جهت طراحی وانجام محاسبات مصرف انرژی تاسیسات ساختمان

عنوان سال قابلیت ها
Energy Plus ۳-۲۰۰۱ شبیه سازی انرژی،محاسبات بار،محاسبات مصرف انرژی
Heed ۲۰۰۳ شبیه سازی انرژی،محاسبات بار ،محاسبات انرژی
ASEAM ۲۰۰۱ شبیه سازی انرژی ساختمان ها و سیستم ها،محاسبات بار،محاسبات مصرف انرژی، تحلیل جایگزین سیستم ها
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...