۳۰

۲۵

۲۰

۱۵

۱۰

۵

۰

غلطت (ppm)

۴۳/۱

۳۵/۱

۹۲۸/۰

۶۸۱/۰

۴۴۲/۰

۲/۰

۰

جذب

نمودار۳-۱- منحنی محلول‌های استاندارد ردانین با pH برابر ۹ در طول موج ۴۵۵ نانومتر (۹۹۸/۰( r=
نمودار۳-۲- منحنی محلول‌های استاندارد ردانین با pH برابر ۱۰ در طول موج ۴۵۵ نانومتر
(۹۹۸/۰ = r)
نمودار۳-۳- منحنی محلول‌های استاندارد ردانین با pH برابر ۱۱ در طول موج ۴۵۵ نانومتر
(۹۹۶/۰ = r)
نمودار۳-۴- منحنی محلول‌های استاندارد ردانین با pH برابر ۱۲ در طول موج ۴۵۵ نانومتر (۹۹۶/۰r=)
نمودار۳-۵-منحنی محلول‌های استاندارد ردانین با pH برابر ۱۳ در طول موج ۴۵۵ نانومتر
(۹۸۶/۰ r=)
۳-۲- بررسی اثر مقدار فوتوکاتالیزور
۳-۲-۱- بررسی اثر مقدار فوتوکاتالیزور نانوتیتانیم دی اکسید (آناتاز) بر روی واکنش تخریب فوتوشیمیایی ردانین در محلول بافری با pH های مختلف
هدف از انجام آزمایشات مربوط به تخریب فوتوشیمیایی به دست آوردن بهترین شرایط برای داشتن یک تخریب فوتوشیمیایی مناسب است. یکی از این شرایط مقدار فوتوکاتالیزور بهینه است. یعنی مقداری از فوتوکاتالیزور که به ازای آن واکنش پیشرفت بیشتری دارد. به همین منظور واکنش‌هایی طراحی گردید تا تأثیر مقادیر مختلف فوتوکاتالیزور بر روی واکنش تخریب فوتوشیمیایی ردانین بررسی شود. نکته‌ای که در اینجا باید مد نظر داشت این است که، افزایش مقدار فوتوکاتالیزور لزوماً باعث افزایش سرعت تخریب و پیشرفت هر چه بیشتر واکنش نمی‌شود.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۳-۲-۱-۱- اثر مقدار فوتوکاتالیزور نانوتیتانیم دی اکسید (آناتاز) در تخریب ردانین در محلول با pH برابر ۹
در واکنش‌های مربوط به pH برابر ۹ که با مقادیر ۰،۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ میلی گرم از فوتوکاتالیزور نانوتیتانیم دی اکسید (آناتاز) انجام شد پس از جداسازی فوتوکاتالیزور و اندازه گیری جذب محلول‌ها، میزان ردانین باقی مانده با بهره گرفتن از منحنی استاندارد مربوطه به دست آمد. با بهره گرفتن از این نتایج منحنی غلظت ردانین باقی مانده نسبت به مقدار فوتوکاتالیزور رسم شد و مشخص شد مقدار بهینه فوتوکاتالیزور در اینpH برابر mg 10 است.
جدول ۳-۶- مقدار ردانین باقی­مانده پس از انجام واکنش تخریب فوتوکاتالیزوری در حضور مقادیر مختلف فوتوکاتالیزور نانوتیتانیم دی اکسید (آناتاز) در pH برابر ۹

۶

۵

۴

۳

۲

۱

ردیف

۲۵

۲۰

۱۵

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...