جدول ۲۵-۴ مربوط به زندگی والدین با فرزندان

F4

خیر

بله

۴۰

۴۰

۱

۵/۲

۳۹

۵/۳۷

فراوانی مشاهده شده مردود

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

۴۰

۴۰

۴

۵/۲

۳۶

۵/۳۷

فراوانی مشاهده شده قبول

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

۸۰

۸۰

۵

۵

۷۵

۷۵

فراوانی مشاهده شده کل

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

با توجه به شاخص‌های آماری اعلام شده یعنی، ۰۵/۰P> (166/0=P) می توان گفت تفاوت معناداری بین میزان (فوت و طلاق) و جدایی والدین دانش‌آموزان قبول و مردود وجود ندارد. ‌بنابرین‏ فرضیه چهارم تحقیق مورد تأیید قرار نمی‌گیرد.

جدول ۲۶-۴ مربوط به علاقه و انتظار والدین به تحصیل فرزندان

کل

F5

بسیارزیاد

زیاد

متوسط

کم

خیلی کم

۴۰

۴۰

۸

۱۶

۱۶

۱۱

۱۲

۵/۱۰

۳

۲

۱

۵/۰

فراوانی مشاهده شده مردود

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

۴۰

۴۰

۲۴

۱۶

۶

۱۱

۹

۵/۱۰

۱

۲

۰

۵/۰

فراوانی مشاهده شده قبول

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

۸۰

۸۰

۳۲

۳۲

۲۲

۲۲

۲۱

۲۱

۴

۴

۱

۱

فراوانی مشاهده شده کل

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

با توجه به اینکه ۰۵/۰P< است می توان گفت تفاوت معناداری بین گروه دانش‌آموزان قبول و مردود از لحاظ علاقه و انتظار والدین به تحصیل فرزندان وجود دارد. به عبارت دیگر والدین دانش‌آموزان فبول نسبت به والدین دانش‌آموزان مردود انتظار و علاقه بیشتری به تحصیل فرزندان خود دارند. ‌بنابرین‏ فرضیه پنجم تحقیق مورد تأیید قرار می‌گیرد.

جدول ۲۷-۴ مربوط به روابط والدین با معلم دانش آموز

F6

خیر

بله

۴۰

۴۰

۱۰

۵/۸

۳۰

۵/۳۱

فراوانی مشاهده شده مردود

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

۴۰

۴۰

۷

۵/۸

۳۳

۵/۳۱

فراوانی مشاهده شده قبول

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

۸۰

۸۰

۱۷

۱۷

۶۳

۶۳

فراوانی مشاهده شده کل

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

با توجه به شاخص‌های آماری اعلام شده یعنی، ۰۵/۰P> (412/0=P) می توان گفت تفاوت معناداری بین روابط والدین با معلم دانش‌آموزان قبول و مردود وجود ندارد. ‌بنابرین‏ فرضیه ششم تحقیق مورد تأیید قرار نمی‌گیرد.

جدول ۲۸-۴ مربوط به بومی بودن دانش‌آموزان

F7

خیر

بله

۴۰

۴۰

۵

۵/۴

۳۵

۵/۳۵

فراوانی مشاهده شده مردود

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

۴۰

۴۰

۴

۵/۴

۳۶

۵/۳۵

فراوانی مشاهده شده قبول

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

۸۰

۸۰

۹

۹

۷۱

۷۱

فراوانی مشاهده شده کل

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

با توجه به شاخص‌های آماری اعلام شده یعنی، ۰۵/۰P> (723/0=P) می توان گفت تفاوت معناداری بین بومی بودن دانش‌آموزان قبول و مردود وجود ندارد. ‌بنابرین‏ فرضیه هفتم تحقیق مورد تأیید قرار نمی‌گیرد.

جدول ۲۹-۴ مربوط به منابع و مواد خواندنی در خانه

F8

خیر

بله

۴۰

۴۰

۳۱

۵/۲۶

۹

۵/۱۳

فراوانی مشاهده شده مردود

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

۴۰

۴۰

۲۲

۵/۲۶

۱۸

۵/۱۳

فراوانی مشاهده شده قبول

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

۸۰

۸۰

۵۳

۵۳

۲۷

۲۷

فراوانی مشاهده شده کل

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

با توجه به اینکه ۰۵/۰P< است می توان گفت تفاوت معناداری بین دو گروه دانش‌آموزان مردود و قبول از لحاظ مطالعه روزنامه و کتاب و مجله وجود دارد. به عبارت دیگر دانش‌آموزان قبول نسبت به دانش‌آموزان مردود مطالعه (روزنامه – کتاب – مجله) بیشتری دارند.

جدول ۳۰-۴ مربوط به آموزش‌های غیر کلاسی (معلم خصوصی – کلاس تقویتی)

F9

خیر

بله

۴۰

۴۰

۴۰

۵/۳۹

۰

۵/۰

فراوانی مشاهده شده مردود

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

۴۰

۴۰

۳۹

۵/۳۹

۱

۵/۰

فراوانی مشاهده شده قبول

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

۸۰

۸۰

۷۹

۷۹

۱

۱

فراوانی مشاهده شده کل

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

با توجه به شاخص‌های آماری اعلام شده، یعنی ۰۵/۰P> (314/0=P) می توان گفت تفاوت معناداری بین دو گروه دانش‌آموزان مردود و قبول از لحاظ استفاده از معلم خصوصی و شرکت در کلاس تقویتی وجود ندارد. ‌بنابرین‏ فرضیه نهم تحقیق مورد تأیید قرار نمی گیرد.

جدول ۳۱-۴ مربوط به تعداد افراد خانواده

کل

F10

۷ نفر و بیشتر

۶ نفر

۵ نفر

۴ نفر

۳ نفر

۴۰

۴۰

۱۷

۵/۱۷

۷

۵/۸

۸

۵/۷

۶

۵

۲

۵/۱

فراوانی مشاهده شده مردود

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

۴۰

۴۰

۱۸

۵/۱۷

۱۰

۵/۸

۷

۵/۷

۴

۵

۱

۵/۱

فراوانی مشاهده شده قبول

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

۸۰

۸۰

۳۵

۳۵

۱۷

۱۷

۱۵

۱۵

۱۰

۱۰

۳

۳

فراوانی مشاهده شده کل

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

با توجه به شاخص‌های آماری اعلام شده، یعنی ۰۵/۰P> (851/0=P) می توان گفت تفاوت معناداری بین دو گروه دانش‌آموزان قبول و مردود از لحاظ تعداد افراد خانواده وجود ندارد. ‌بنابرین‏ فرضیه دهم تحقیق مورد تأیید قرار نمی گیرد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...