گردشگری فیلم

۲۰۶

۱۲۱/۰

منابع طبیعی

۲۰۶

۱۰۷/۰

زیرساخت‌های عمومی

۲۰۶

۳۸۱/۰

زیرساخت‌های گردشگری

۲۰۶

۱۳۶/۰

محیط اجتماعی

۲۰۶

۱۱۵/۰

انگیزه گردشگر فیلم

۲۰۶

۴۵۳/۰

در آزمون شاپیرو ویلکز هرگاه سطح معناداری متغیرها بیشتر و بزرگ‌تر از سطح (۰۵/۰) باشد می‌توان گفت داده‌ها دارای توزیع نرمال هستند لذا همان‌طور که در جدول شماره ۴-۷ مشاهده می‌گردد همه متغیرها سطح معناداری آن‌ها بزرگ‌تر از (۰۵/۰) است. بنابراین از آزمون همبستگی پیرسون و آزمون میانگین یک جامعه می‌توان استفاده نمود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۴-۲-۲- بررسی مدل­های اندازه ­گیری متغیرهای پژوهش
قبل از وارد شدن به مرحله آزمون فرضیات و مدل‌های مفهومی پژوهش لازم است تا از صحت مدل‌های اندازه‌گیری متغیر مستقل(گردشگری فیلم)، متغیرهای میانجی(منابع طبیعی، زیرساخت‌های عمومی، زیرساخت‌های گردشگری، محیط اجتماعی) و متغیر وابسته (انگیزه گردشگری فیلم) اطمینان حاصل شود. لذا در ادامه مدل‌های اندازه‌گیری این متغیرها به ترتیب آورده می‌شود که این کار توسط تحلیل عاملی تأییدی[۱۷۱] مرتبه اول صورت گرفته است. تحلیل عاملی تأییدی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های آماری است که برای بررسی ارتباط بین متغیرهای مکنون (عامل‌ها) و متغیرهای مشاهده‌شده (سؤالات) به‌کاربرده می‌شود و بیانگر مدل اندازه‌گیری است (هومن، ۱۳۹۱).
۴-۲-۲-۱- شاخص کفایت حجم نمونه در متغیرهای گردشگری فیلم، منابع طبیعی، زیرساخت‌های عمومی، زیرساخت‌های گردشگری، محیط طبیعی و انگیزه گردشگر فیلم
مقدار ضریب KMO برای تعیین کفایت تعداد نمونه‌ها در متغیر گردشگری فیلم ۸۳۵/۰ و ضریب آزمون خی بارتلت نیز برابر ۷۵۳/۱۱۶۴ بود که در درجه آزادی ۵۵ در سطح ۰۰۱/۰ معنادار به‌دست‌آمده است، و حاکی از کفایت نمونه‌گیری و ماتریس همبستگی گویه‌ها برای انجام تحلیل عاملی بود. مقدار ضریب KMO برای تعیین کفایت تعداد نمونه‌ها در متغیر منابع طبیعی ۷۰۲/۰ و ضریب آزمون خی بارتلت نیز برابر ۶۶۱/۱۷۶ بود که در درجه آزادی ۶ در سطح ۰۰۱/۰ معنادار به‌دست‌آمده است، و حاکی از کفایت نمونه‌گیری و ماتریس همبستگی گویه‌ها برای انجام تحلیل عاملی بود. مقدار ضریب KMO برای تعیین کفایت تعداد نمونه‌ها در متغیر زیرساخت‌های عمومی ۷۲۴/۰ و ضریب آزمون خی بارتلت نیز برابر ۸۱۳/۲۸۹ بود که در درجه آزادی ۱۵ در سطح ۰۰۱/۰ معنادار به‌دست‌آمده است، و حاکی از کفایت نمونه‌گیری و ماتریس همبستگی گویه‌ها برای انجام تحلیل عاملی بود. مقدار ضریب KMO برای تعیین کفایت تعداد نمونه‌ها در متغیر زیرساخت‌های گردشگری ۷۷۸/۰ و ضریب آزمون خی بارتلت نیز برابر ۰۷۴/۴۲۸ بود که در درجه آزادی ۳۶ در سطح ۰۰۱/۰ معنادار به‌دست‌آمده است، و حاکی از کفایت نمونه‌گیری و ماتریس همبستگی گویه‌ها برای انجام تحلیل عاملی بود. مقدار ضریب KMO برای تعیین کفایت تعداد نمونه‌ها در متغیر محیط اجتماعی ۷۰۱/۰ و ضریب آزمون خی بارتلت نیز برابر ۹۶۱/۹۱ بود که در درجه آزادی ۳ در سطح ۰۰۱/۰ معنادار به‌دست‌آمده است، و حاکی از کفایت نمونه‌گیری و ماتریس همبستگی گویه‌ها برای انجام تحلیل عاملی بود. مقدار ضریب KMO برای تعیین کفایت تعداد نمونه‌ها در متغیر انگیزه گردشگر فیلم ۹۴۲/۰ و ضریب آزمون خی بارتلت نیز برابر ۱۷۶/۵۱۴۳ بود که در درجه آزادی ۴۰۶ در سطح ۰۰۱/۰ معنادار به‌دست‌آمده است، و حاکی از کفایت نمونه‌گیری و ماتریس همبستگی گویه‌ها برای انجام تحلیل عاملی بود.
جدول ۴-۱۱) آزمون KMO و بارتلت متغیرهای گردشگری فیلم، منابع طبیعی، زیرساخت‌های عمومی، زیرساخت‌های گردشگری، محیط طبیعی و انگیزه گردشگر فیلم

متغیر

گردشگری فیلم

منابع طبیعی

زیرساخت‌های عمومی

زیرساخت‌های گردشگری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...