بررسی ارتباط نرخ رشد سرمایه فکری بر عملکرد حسابداری، بازار و مالی شرکت های متوسط و بزرگ پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران با بهره گرفتن از سایر مدل های سنجش سرمایه فکری
بررسی ارتباط نرخ رشد سرمایه فکری بر عملکرد مؤسسات خدماتی.
تأثیر نرخ رشد سرمایه فکری بر تصمیمات سرمایه گذاران بالقوه.
بررسی تأثیر نرخ رشد سرمایه فکری بر کارایی بازار.
بررسی تأثیر نرخ رشد سرمایه فکری بر اهرم و ریسک تجاری.
مطالعه ی تحقیقی،مشابه این تحقیق با شرایط اقتصادی بهتر،برای شرکت ها در بازه ی زمانی طولانی تر.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۵-۶ مقایسه پیشینه تحقیق با تحقیق فعلی
جدول (۱-۵ ) مقایسه پیشینه داخلی و خارجی با نتیجه تحقیق فعلی

منابع عنوان نتیجه تحقیق قبلی نتیجه تحقیق فعلی
نمازی و همکاران (۱۳۹۰) بررسی تجربی نقش اجزای سرمایه فکری در ارزیابی عملیات مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران نتایج نشان داد که حتی پس از کنترل اندازه شرکت و ساختار بدهی، سرمایه فکری و عملکرد مالی شرکت، رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و کارایی سرمایه انسانی با سود هر سهم نیز رابطه مثبت و معناداری دارد. نتایج نشان می دهد که ارتباط بین نرخ رشد سرمایه فکری بر عملکرد بازار و مالی(EPS) و بازده دارایی شرکت های متوسط و بزرگ معنادار می باشد . ولی بازده حقوق صاحبان سهام و عملکرد حسابداریبر مبنای EVA رابطه معناداری را نشان نمی دهد.
سینایی و همکاران (۱۳۹۰) بررسی ارتباط بین سرمایه فکری وعملکرد شرکت سازمان هایی؛ دارای منابع استراتژیکی (انسانی، ساختاری و ارتباطی) هستند که رقبای آنها فاقد آن منابع اند. بنابراین تفاوت در منابع، نقش مهمّی را در سودآوری شرکت دارد. استفاده از دارایی های با تکنولوزی بالا واثربخش می تواند کالاها و خدمات با کیفیت فراهم آورد که تأثیر در فروش و ثبات فروش را بهمراه دارد که خود باعث افزایش سود می شود، در نتیجه بازده و کارایی مدیر را افزایش می دهد. و اینکه نرخ رشد سرمایه فکری بر عملکرد مالی(EPS) رابطه معنادار دارد.
رضایی و همکاران (۱۳۸۹) تأثیر سرمایه فکری در ایجاد ارزش افزوده اقتصادی آنها به این نتیجه رسیدند که با افزایش سرمایه فکری شرکت ها، ارزش افزوده اقتصادی و ارزش افزوده بازار آنها افزایش می یابد. ارزش افزوده اقتصادی برای تعیین اهداف، اندازه گیری عملکرد، ارزیابی راهبردها، تخصیص سرمایه، طراحی سیستم پاداش، افزایش سرمایه و قیمت گذاری، عملی است. ولی این تحقیق رابطه نرخ رشد سرمایه فکری بر عملکرد حسابداری(EVA) را مورد تایید قرارنداد.
عبداله و سوفیانا (۲۰۱۲) بررسی رابطه بین سرمایه فکری و عملکرد شرکت های مالزی آنها نشان دادند بین اجزای سرمایه فکری و عملکرد شرکت ها همبستگی مثبتی وجود دارد و در بین اجزای سرمایه فکری، سرمایه انسانی؛ قوی ترین همبستگی را دارد. نتیجه نشان می دهد که با افزایش سرمایه فکری شرکت ها، ارزش افزوده اقتصادی آنها کاهش می یابد.
نگوگی و همکاران (۲۰۱۲) بررسی تأثیر سرمایه فکری بر شرکت های کوچک و متوسط کنیایی نتیجه حاکی از این بود که سرمایه فکری و مهارت های مدیریت بر رشد شرکت های کوچک و متوسط کنیایی تأثیرگذار است و بین سرمایه فکری و عملکرد این شرکت ها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. نتایج حاکی از آن است که نرخ رشد سرمایه فکری بر عملکرد مالی(EPS) و بازده سالانه سهام و بازده دارایی ها رابطه مثبت و معناداری دارد.ولی بازده حقوق صاحبان سهام و ارزش افزوده اقتصادی، رابطه معناداری را نشان نداد.
رحیم و روهایا (۲۰۱۱) بررسی گزارشگری سرمایه فکری شرکت های فعّال در صنعت تکنولوژی مالزی
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...