دانلود مقالات و پایان نامه ها در ... |
جدول (۴-۱) ویژگی های جمعیت شناختی نمونه آماری ۷۹
جدول( ۴-۲ ) نتایج آزمون کولموگروف - اسمیرنوف ۸۰
جدول ( ۴-۳) بار عاملی سوال های پرسشنامه ۸۱
جدول (۴-۴) ضریب آلفای کرونباخ ۸۳
جدول (۴-۵) پایایی ترکیبی ۸۴
جدول( ۴-۶) روایی همگرا ۸۵
جدول(۴-۷) بارهای عاملی متقابل ۸۶
جدول (۴-۸) داده های اولیه وارد شده در نرم افزار اکسل ۸۸
جدول (۴-۹) جدول فورنل- لارکر پس از جایگذاری مقادیر ریشه دوم AVE 89
جدول (۴-۱۰) ضرایب معناداری Z (مقادیر t- value) 90
جدول (۴-۱۱) ضریب رگرسیونی مسیرها ۹۱
۹۲
۹۳
) ۹۴
جدول (۴-۱۵) معیارRedundancy 95
جدول (۴-۱۶) نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها ۹۶
جدول (۴-۱۷) بار عاملی مدل اصلاح شده تحقیق ۹۷
جدول (۴-۱۸) مقایسه شاخص های مدل پیشنهادی اولیه و مدل اصلاح شده پژوهش ۱۰۱
فهرست شکلها
شکل (۱-۱) مدل پژوهش ۶
شکل (۲-۱) مراحل فرایند خرید کالا توسط مشتری ۳۶
شکل (۲-۲) سلسله مراتب اثرات در فرایند خرید ۴۰
شکل (۲-۳) مدل استفان زیلک ۴۱
شکل (۲-۴) مدل لوی و گندل ۴۴
شکل (۲- ۵) مدل عملیاتی تحقیق ۶۶
شکل (۳-۱) فرایند تحقیق ۶۹
شکل (۴-۱) متغیر تعدیلگر درگیری محصول بر کیفیت درک شده و قصد خرید مجدد ۹۸
شکل (۴-۲) متغیر تعدیلگر دانش محصول بر ریسک درک شده و قصد خرید مجدد ۹۹
شکل (۴-۳) مدل اصلاح شده تحقیق در حالت آماره های t 100
شکل(۵-۱) مدل نهایی پژوهش ۱۰۵
فصل اول
کلیات تحقیق
۱-۱) مقدمه
اعتبار و ارزش درک شده نامتجاری اغلب به عنوان دو ویژگی بسیار مهم محسوب میشوند که بازاریابان برای اتخاذ و ساخت یک نامتجاری قوی به آن نیاز دارند (ونرین[۱]، ۲۰۰۵). اعتبار یک نام تجاری، به معنای اعتماد درک شده در مورد توانایی و میل به ارائه مداوم چیزی که وعده داده شده است، میباشد و سود زیادی را برای مشتری و شرکتها فراهم می کند. در واقع، خرید یک نام تجاری معتبر برای مشتری کیفیتی را تضمین می کند که میتوانند آن را به حساب بیاورند. برای شرکتها، یک نامتجاری معتبر به این معنی است که تلاش های بازاریابی به علت احتمال تشدید پذیرش پیام، مقرون به صرفهتر خواهد بود، بنابراین باعث فروش بیشتر شرکتها در پی مراجعه و تکرار خرید مشتری می شود. مقالات نشان میدهدکه تبلیغات به تنهایی دارای محدودیتهایی درشکلدهی اعتبار نامهای تجاری قوی میباشد، اما می تواند با اضافه کردن انتظارات اعتبار آن را ارتقاء دهد به طوری که مشتری وقتی محصولراخریداری و استفاده می کند آنرا تایید خواهد کرد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
ویژگی مهم دیگر برای ساخت یک نام تجاری قوی وجود یک ارزش درک شده بالا در یک نام تجاری است. با اینکه ابعاد بسیار مختلفی از ارزش درک شده محصول یا نام تجاری در مقالات تعریف شده اند، برند با کیفیت درکشده توسط مشتری پیوند خورده است، ادراکی که تنها کیفیت کلی را نشان می دهد و ضرورتا بر مبنای دانش مشتریان در خصوص ویژگیهای جزیی آن نیست(رحیمی هلری و دیگران، ۱۳۸۸). همانطور که اعتبار نام تجاری ممکن است یک بخش مطلوبتر و محسوستری از ارزش درک شده را نشان دهد، بررسی بخش رقابتی اما متفاوت دیگری از ارزش درک شده (مثل پرستیژبرند) به همراه اعتباربرند تصویر متوازنتر و بزرگتری از فرایند تصمیمهای مشتری را نشان خواهد داد.
۱-۲) بیان مسئله
با وجود شناخت رو به افزایش اهمیت اعتبار، پرستیژ و تصویر برند به عنوان مشخصههای برند، مطالعات بسیار کمی به بررسی اینکه چگونه اعتبار، پرستیژ و تصویر برند روی رفتار انتخاب مشتری تاثیر می گذارد، پرداخته اند. درک مکانیزم ترکیبی اعتبار، پرستیژ و تصویر برند در تشکیل تمایل خرید نام تجاری برای تبلیغ کنندگان و بازاریابان بسیار مهم و موثر خواهد بود، چون راهنمایی لازم را در توسعه موقعیت نام تجاری، از طریق تبلیغات مناسبتر و استراتژیهای نامتجاری سازی، ارائه میدهد. علاوه بر این، دلیل وجود فشارهای رقابتی شدید، یکی از مهمترین راهبردها که شرکتها میتوانند از طریق آن به مزیت رقابتی پایدار دست یابند، بهبود کیفیت محصولات و کاهش ریسک درک شده توسط مصرف کنندگان است. تحقیقات در این زمینه نشان میدهد که بهبود کیفیت محصولات و کاهش ریسکدرکشده توسط مصرف کنندگان نتایج ارزندهای برای شرکتها به همراه داشته و سرانجام منجر به خرید محصولات شرکت و کسب سود برای آنها خواهد شد. در حالی که پژوهشهای کمی این عوامل بر قصد خرید مجدد مصرف کننده در صنعت تلفن همراه بررسی نموده اند. از طرف دیگر با افزایش سطح انتظار مشتریان کیفیت محصول، به عنوان یک عامل رقابتی در نظرگرفته می شود. به این جهت شرکتهای سازنده تلفن همراه باید به بررسی کیفیت محصولات خود پرداخته و باشناخت نقاط قوت و ضعف محصولات خود، قادر به پاسخگویی به انتظارات مشتریان خود باشند تا بتوانند بقا خود را تضمین نمایند.
حال با توجه به رقابتی شدن صنعت تلفن همراه و همچنین اهمیت بسیار زیاداین محصولات برای سودآوری شرکتهای موجود در این صنعت، مسأله اصلی در اینجا چگونگی تأثیر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصدخرید مجدد و همچنین چگونگی افزایش خرید تلفن همراه توسط مصرف کنندگان با تأثیرگذاری اعتبار برند، پرستیژبرند و تصویر برند بر ریسک و کیفیت درک شده میباشد.
۱-۳) اهمیت و ضرورت پژوهش
با توجه به رشد بازار تلفن همراه در سالهای اخیر و ضرورت برنامه ریزی شرکتهای تولید کننده تلفن همراه در جهت فروش محصولات خود با توجه به نیاز و خواسته مشتریان بایستی بازاریابان این شرکتها در پی برنامه ریزی مناسبی برای فروش محصولات خود و حفظ مشتریان خود باشند. از آنجایی که فروش محصولات برای شرکتها مخصوصا شرکتهای سازنده تلفن همراه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل پژوهش در زمینه قصد خرید مجدد و شناسایی عوامل موثر برآن حائز اهمیت است. از این رو، امروزه پژوهشها در موضوع تاثیرگذاری ابعاد برند بر قصدخرید مصرف کننده مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است. بدین جهت که، ارائه راهکارهای موثر که بتواند تمام معیارهای موثر در خرید مجدد را در نظر آورد، می تواند کمکی بزرگی به شرکتهای سازنده تلفن همراه باشد. لذا این تحقیق در پی بررسی اثر اعتبار برند، پرستیژ برند و تصویر برند بر قصد خرید مجدد است.
۱-۴) اهداف تحقیق
۱-۴-۱) تعیین عوامل موثر بر قصد خرید مجدد می باشد.
۱-۴-۲) تعیین تاثیر پرستیژ برند بر قصد خرید مجدد می باشد.
۱-۴-۳) تعیین تاثیر اعتبار برند بر قصد خرید مجدد می باشد.
۱-۴-۴) تعیین تاثیر تصویر برند بر قصد خرید مجدد می باشد.
۱-۵) سوالات تحقیق
۱-۵-۱) اعتبار برند چه تأثیری بر کیفیت درک شده دارد؟
۱-۵-۲) اعتبار برند چه تأثیری برصرفه جویی در هزینه اطلاعات دارد؟
۱-۵-۳) اعتبار برند چه تأثیری بر ریسک درک شده دارد؟
۱-۵-۴) پرستیژ برند چه تأثیری بر کیفیت درک شده دارد؟
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1400-09-24] [ 11:10:00 ب.ظ ]
|