مطالب با موضوع بررسی تأثیر انگیزه های مدیریت سود ... |
ΔlnOCit = ۰٫۰۲۶+۰٫۱۵۹ LOSSit + { ۰٫۷۴ +۰٫۰۸۱ LOSSit } ΔlnREVit + { (۰٫۲۲) +۰٫۱۹۶ LOSSit +۰٫۰۳۶ SUC-DECit+(0.539) ASINTit }×REVDECit ΔlnREVit + εit
طبق جدول (۴-۵)، با افزایش سطح فروش به میزان ۱%، هزینه های عملیاتی به میزان ۰٫۷۴% افزایش مییابد. همچنین با کاهش ۱% سطح فروش، هزینه های عملیاتی، به میزان ۰٫۵۲% (۰٫۲۲- ۰٫۷۴) کاهش مییابد، که نشاندهنده وجود رفتار چسبندهی هزینه های عملیاتی است. همانطور که نتایج آزمون مدل اجتناب از زیان نشان میدهد، مقدار ضریب γ۲ ، (۰٫۱۹۶) برآورد شده است که مثبت بوده و در سطح اطمینان ۹۵% معنیدار میباشد. با این مقدار γ۲ و بر اساس توضیحات فصل سوم فرضیه اول برای انگیزه اجتناب از زیان (انگیزه اجتناب از زیان، منجر به کاهش چسبندگی هزینهها می شود.) تأیید می شود.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
همچنین، مجموع ضرایب γ۲ + γ۱ (۰٫۲۷۷=۰٫۱۹۶+۰٫۰۸۱) برآورد شده است که مثبت بوده و تقریباً در سطح اطمینان ۹۰% معنیدار میباشد. با این مقدار مجموع ضرایب و بر اساس توضیحات مذکور فرضیه دوم برای انگیزه اجتناب از زیان (با کاهش سطح فروش، مدیران در صورت تمایل به اجتناب از زیان، هزینهها را سریعتر از زمانی که انگیزهای برای آن ندارند، حذف می کنند.) نیز تأیید می شود.
P-value (γ۱ ) = ۰٫۱۸۵
P-value (γ۲ ) = ۰٫۰۴۴
به منظور آزمون عدم وجود خودهمبستگی از آمارهی دوربین واتسون استفاده شده است. چنانچه این آماره در بازهی ۱٫۵ تا ۲٫۵ قرار بگیرد H0 آزمون، یعنی عدم وجود همبستگی بین باقیماندهها تأیید می شود و در غیر این صورت H0 رد می شود یعنی میتوان پذیرفت که بین باقیماندهها همبستگی وجود دارد. با توجه به آمارهی بدست آمده (۲٫۲۵) میتوان پذیرفت که در مدل، همبستگی مثبت و منفی وجود ندارد.
۴-۳-۲٫ آزمون مدل پژوهش برای انگیزه اجتناب از کاهش سود و نتایج آن
ΔlnOCit = β۰ +γ۰ EDECit + { β۱ +γ۱ EDECit } ΔlnREVit + { β۲ +γ۲ EDECit +δ۱ SUC-DECit+δ۲ ASINTit }×REVDECit ΔlnREVit + εit (۲)
جدول (۴-۶): نتایج آزمون مدل پژوهش برای انگیزه اجتناب از کاهش سود
متغیر | ضرایب | مقدار ضرایب | آمارهی t | احتمال آمارهی t |
عرض از مبدأ | ۰β | ۰٫۰۲۵ | ۳٫۲۱ | ۰٫۰۰۱۴ |
لگاریتم نرخ رشد درآمد فروش | β۱ | ۰٫۷۴ | ۲۶٫۶۷ | ۰٫۰۰۰ |
متغیر ساختگی کاهش فروش در لگاریتم نرخ رشد درآمد فروش | β۲ | ۰٫۱۸- | ۲٫۶۰۵- | ۰٫۰۰۹ |
متغیر ساختگی اجتناب از کاهش سود | γ۰ | ۱٫۸ | ۲٫۶۰۶ | ۰٫۰۰۹ |
متغیر ساختگی اجتناب از کاهش سود در لگاریتم نرخ رشد درآمد فروش | γ۱ |
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1400-09-24] [ 10:52:00 ب.ظ ]
|