• محقق بر این فرض است که کلیه پاسخ دهندگان دانش و اطلاعات کافی را برای فهم اطلاعات تخصصی دارا میباشند.

    ( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

‌۱-۸- قلمرو تحقیق
قلمرو مکانی: قلمرو مکانی این تحقیق بررسی مدیریت دانش و هوش سازمانی هیئتهای ورزشی استان کرمان میباشد.
قلمرو زمانی: این پژوهش، مربوط به بهار ۱۳۹۲ میباشد.
قلمرو موضوعی: تحقیق مباحث رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی است.
۱-۹- تعریف واژهها و اصطلاحات تحقیق
۱-۹-۱ تعریف مفهومی واژه های تحقیق
هوش سازمانی: ظرفیت و توان ذهنی سازمان برای انجام یک وظیفه یا اقدام مهم (بیکزاده و دیگران ۱۳۸۹، ۶۸).
مدیریت دانش: رویکردی یکپارچه و نظاممند در جهت تشخیص ، مدیریت و تسهیم کلیه داراییهای فکری است که شامل پایگاه های داده، مستندات، رویه ها و سیاستها و تجارب موجود در ذهن افراد می باشد (رحمتی ۱۳۹۰، ۹۰).
خلق دانش: خلق دانش به توانایی سازمان در ایجاد ایدهها و راهحلهای نوین و مفید اشاره دارد (رحمتی ۱۳۹۰، ۹۲).
تسهیم دانش: چن و همکاران(۲۰۰۱) معتقدند برخلاف پول و زمین، دانش منتقل شده هم توسط اهداء کننده و هم توسط دریافت کننده نگه داری میشود. بنابراین دانش به صورت رسمی منتقل نمیشود بلکه تسهیم میشود (رحمتی ۱۳۹۰، ۹۳).
کاربرد دانش :دانش سازمانی بایستی در جهت خدمات، فرآیندها و محصولات سازمان به کارگرفته شود(رحمتی ۱۳۹۰، ۹۴).
ذخیره دانش: هدف از سازماندهی و ذخیره دانش، قابلیت بازیابی و دسترسی افراد جهت استفاده از آن می باشد و شامل فرآیندهایی نظیر مستندسازی، تدوین، برون سازی، ترجمه، طبقه بندی و به روز رسانی دانش است (رحمتی ۱۳۹۰، ۱۰۰).
۱-۹-۲ تعریف عملیاتی واژه های تحقیق
مدیریت دانش: در این تحقیق منظور از مدیریت دانش وضعیت سازمان مورد نظر از لحاظ توجه وگردآوری و حفظ و اشاعه دانش مورد نظر خود میباشد که با بهره گرفتن از یک پرسشنامه که شامل مؤلفه های زیر می باشد مورد بررسی قرارگرفت.
خلق و اکتساب دانش: ازسؤال ۱ تا ۶ تسهیم دانش: از سؤال ۷ تا ۹
سازماندهی: از سؤال ۱۰ تا ۱۳ ذخیره سازی دانش، و کاربرد دانش: از سؤال ۱۴ تا ۱۹
هوش سازمانی: در این تحقیق به منظور جمعآوری اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی متغیر هوش سازمانی از پرسشنامه هوش سازمانی آلبرشت(۲۰۰۳) که شامل ۳۶ سؤال است و هوش سازمانی کل و هفت مؤلفه آن را مورد سنجش قرار میدهد، استفاده خواهد شد.
فصل دوم:
ادبیات و پیشینه تحقیق
۲-۱- مقدمه
هر تحقیق و پژوهش علمی که صورت میگیرد بر پایه ها، ارکان و نتایج مطالعات و تحقیقات پیشین استوار است که هر پژوهشگر باید سعی کند مرتبطترین دستاوردهای تحقیقات پژوهشگران قبلی را مورد شناسایی قرار دهد و دریابد که دیگران تا چه درجهای مسأله تحقیق مورد نظر او را بررسی کردهاند و به آن نزدیک شدهاند؛ به عبارت دیگر چه ابعادی از مساله تحقیق، مورد پژوهش قرارگرفته و چه ابعادی بررسی نشده است. مطالب این فصل حاوی چکیدههایی از کندوکاوی عمیق و وسیع در آنچه که پیرامون موضوع پایان نامه و موضوعهای مشابه در کتابها، مقالات و تحقیقات وجود دارد، میباشد. به طوریکه بخش اول این فصل مربوط به مدیریت دانش، تعریف و انواع آن، اهمیت و مزایا، مدلهای مدیریت دانش و… میباشد. در بخش دیگر این فصل مطالبی در خصوص اثربخشی ورویکردها و معیارهای اثربخشی سازمانها و غیره ارائه میشود. همچنین در این فصل به تحقیقات انجام شده در رابطه با مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی به عنوان پیشینه تحقیق اشاره خواهد شد.
۲-۲- هیئتهای ورزشی
۲-۲-۱ تعریف هیئت
هئیت ورزشی تشکیلاتی است که به منظور فراهم نمودن زمینه مساعد در جهت گسترش رشته یا رشته های ورزشی مربوطه و ایجاد انگیزه و نیز جذب آحاد مردم به امر ورزش و کشف استعدادها و بالابردن سطح مهارتهای ورزشی بر اساس اصول و مبانی پیشبینی شده در اهداف سازمان تربیتبدنی و فدراسیون ذیربط ایجاد میگردد. هیئت، نماینده و جانشین فدراسیون ورزشی مربوطه در استان میباشد که فعالیتهای مرتبط در سطح استان را با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان و با رعایت کامل قوانین و مقررات مربوطه اجرا و نظارت مینماید.
۲-۲-۲ وظایف هیئت

  • تعمیم و گسترش رشته یا رشته های ورزشی تحت پوشش در سطح استان از طریق به کارگیری مربیان و کشف، جذب و پرورش استعدادها
  • برگزاری کلاسهای آموزشی، توجیهی و تکمیلی در رده های مختلف سنی با اخذ مجوز از فدراسیون و هماهنگی با اداره کل ورزش و جوانان استان
  • برگزاری مسابقات استانی در رده های مختلف سنی با توجه به ضوابط و رعایت تقویم فدراسیون وبا هماهنگی اداره کل ورزش وجوانان استان
  • انتخاب، معرفی و پیشبینی لازم جهت آماده نمودن و اعزام افراد و تیمهای ورزشی استان به مسابقات
  • اجرای مقرارت و آیین نامههای ابلاغ شده از سوی فدراسیون در سطح استان و نظارت بر نحوه فعالیتهای هیئتهای شهرستانها، شهرها و بخشهای مستقل تابعه
  • اعزام داوران و مربیان استان به کلاسهای ارتقاء درجه آموزشی و توجیهی با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان.
  • کوشش در بهرهگیری از خدمات داوطلبانه مردم جهت پیشبرد رشته یا رشته های ورزشی تحت پوشش و ترغیب و حمایت آنان در حدود قوانین و مقررات.
  • ایجاد ارتباط و هماهنگی با مؤسسات دولتی و غیردولتی که در رشته یا رشته های ورزشی تحت پوشش در سطح استان فعالیت دارند.
  • تهیه و تنظیم برنامه و تقویم ورزشی سالیانه با توجه به تقویم ورزشی فدراسیون با همکاری هیئتهای شهرستانها، شهرها و بخشهای مستقل تابعه و با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان
  • تشکیل کمیتههای مورد نیاز بر اساس ضوابط فدراسیون
  • کمک مالی، فنی، پشتیبانی و تجهیزاتی به هیئتهای شهرستانها و بخشهای تابعه با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان
  • تهیه وارسال گزارش کلیه فعالیتها در سطح استان به فدراسیون مربوط و اداره کل ورزش و جوانان استان

۲-۲-۳ ارکان هیئت

  • مجمع عمومی
  • هیئت رئیسه
  • رئیس هیئت

۲-۲-۳-۱ ترکیب مجمع

  • رئیس فدراسیون بعنوان رئیس مجمع
  • مدیرکل تربیت بدنی استان بهعنوان نایب رئیس مجمع
  • رئیس هئیت
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...