۳

۱۷۸٫۶۰۲

۵۶۶٫۳۱

۵٫۶۶

۹٫۵۲

(۸۸/۱۰/۲)

۴

۱۶۷٫۵۳۳

۳۹۷٫۵

۳٫۹۸

۶٫۷۳

(۸۷٫۵/۱۰/۲٫۵)

۵

جدول۲-۸- خواص مکانیکی آمیزه‌ها دارای ترکیب درصدهای متفاوت از LDPE و درصد ثابت EVOH در حضور ماده جاذب و افزودنی Ascorbic Acid/PEG در مقایسه با نمونه خالص((EVOH/LDPE.
نمودار۲-۱- نمودار میله ای تنش در نقطه‌ی شکست برای آمیزه‌ها دارای ترکیب درصدهای متفاوت از LDPE و درصد ثابت EVOH در حضور ماده جاذب و افزودنی Ascorbic Acid/PEG در مقایسه با نمونه خالص((EVOH/LDPE.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

نمودار۲-۲- نمودار میله ای درصد ازدیاد طول در نقطه‌ی پارگی برای آمیزه‌ها دارای ترکیب درصدهای متفاوت از LDPE و درصد ثابت EVOH در حضور ماده جاذب و افزودنی Ascorbic Acid/PEG در مقایسه با نمونه خالص((EVOH/LDPE.
۲-۳-۲٫ آزمون گذردهی اکسیژن
دستگاه اندازه گیری میزان عبور اکسیژن به منظور اندازه گیری ضریب عبور اکسیژن از فیلم های ساخته شده استفاده شده می باشد. این آزمایش بر طبق استاندارد ISO 15105-2انجام می‌شود. تراوایی گاز معمولاً بر حسب سانتیمتر مکعب گاز عبوری از یک متر مربع از فیلم در ۲۴ ساعت، هنگامی که اختلاف فشار گاز دو طرف فیلم در دمای معین، یک اتمسفر باشد، اندازه گیری می‌شود. در شکل۲-۵ نمایی از دستگاه گذردهی اکسیژن نشان داده شده است.

شکل۲-۵- نمایی از دستگاه اندازه گیری ضریب عبور گاز اکسیژن
­­­­­­­­­­­­­­
برای کار با دستگاه اندازه گیری ضریب عبور اکسیژن ابتدا نمونه مناسب از فیلم تهیه شده انتخاب می شود. این فیلم دارای ضخامت ۴۰۰ میکرون و یکنواخت می­باشد. همچنین فیلم تهیه شده برای این آزمون، باید دارای سطح صاف و بدون تاخوردگی باشد و اینکه هیچ گونه روزنه یا آسیب دیدگی و حباب نداشته باشد. سپس نمونه ها را مطابق ابعاد دستگاه برش داده و در دستگاه قرار می دهیم. در این مرحله باید دقت شود، تا محیط فیلم نمونه هنگام فشرده شدن چروک یا تاخورده نشود، در غیر این صورت گاز از این مناطق نشت خواهد کرد.
در این تحقیق روی ۵ فیلم تولید شده آزمون انتقال عبور اکسیژن انجام شد. نتایج آزمون مطابق جدول زیر می باشد:
جدول۲-۹- نتایج آزمون انتقال عبور اکسیژن برای آمیزه‌ها دارای ترکیب درصدهای متفاوت ازLDPE و درصد ثابت EVOH در حضور ماده جاذب و افزودنی Ascorbic Acid/PEG در مقایسه با نمونه خالصLDPE.

انتقال عبور اکسیژن
(OTR= ml/m2. day)

Wt%

Sample

کد نمونه

۲۳۴٫۱۳

(۱۰۰/۰/۰)

LDPE/EVOH/
ascorbic acid+PEG

LDPE

۲۵۲٫۱۷

(۹۰/۱۰/۰)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...