انتقال دانش به شکل ضمنی
برای بررسی سطح انتقال دانش به درون سازمان به شکل ضمنی، آزمون t استفاده گردید. به منظور عدم تداخل با فرضیه‌های تحقیق گزاره مربوط به صورت سؤال مطرح‌شده است. فرضیه صفر در هر کدام به این صورت است که مقدار آن متغیر مساوی چهار است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

    • سؤال: میزان انتقال دانش به درون سازمان به شکل ضمنی حین اجرای پروژه‌ها در صنعت نفت گاز کشور در چه سطحی است؟

برای پاسخ به این سؤال آزمون t تک نمونه‌ای کمک گرفته‌شده است. نتایج آزمون در جدول ۴-۷ قابل مشاهده است. همان طور که مشاهده می‌شود فرضیه صفر مبنی بر اینکه انتقال دانش به درون سازمان به شکل ضمنی مساوی ۴ است تأیید نشده و با در نظر گرفتن مثبت بودن حدود بالا و پایین می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که میزان انتقال دانش به درون سازمان به شکل ضمنی بالاتر از ۴ و در سطح مطلوبی واقع است.
انتقال دانش به شکل صریح
برای بررسی سطح انتقال دانش به درون سازمان به شکل صریح، آزمون t استفاده گردید. به منظور عدم تداخل با فرضیه‌های تحقیق گزاره مربوط به صورت سؤال مطرح‌شده است. فرضیه صفر در هر کدام به این صورت است که مقدار آن متغیر مساوی چهار است.
سؤال: میزان انتقال دانش به درون سازمان به شکل صریح حین اجرای پروژه‌ها در صنعت نفت گاز کشور در چه سطحی است؟
برای پاسخ به این سؤال آزمون t تک نمونه‌ای کمک گرفته‌شده است. نتایج آزمون در جدول قابل مشاهده است. همان طور که مشاهده می‌شود فرضیه صفر مبنی بر اینکه میزان انتقال دانش به درون سازمان به شکل صریح مساوی ۴ است تأیید می‌شود، به عبارت دیگر می‌توان گفت میانگین میزان انتقال دانش به درون سازمان تفاوت معناداری با ۴ ندارد لذا در سطح متوسطی است.
نتایج تحلیل آزمون t تک نمونه‌ای (ارزش آزمون برابر ۴)

متغیر مقدار آماره t درجه آزادی معناداری تفاوت میانگین فاصله اطمینان ۹۵% برای تفاوت میانگین‌ها
حد پایین حد بالا
انتقال دانش به شکل ضمنی ۲۹۶/۶ ۱۲۷ ۰ ۶۱۵۲/۰ ۴۲۱۹/۰ ۸۰۸۶/۰
انتقال دانش به شکل صریح ۹/۱ ۱۲۷ ۳۱۵/۰ ۱۱۷۱/۰ ۱۱۲۶/۰- ۳۴۶۹/۰

منبع: یافته‌های تحقیق
آماره‌های توصیفی متغیرهای مدل
جدول ۴-۸ آماره‌های مرکزی، پراکندگی و انحراف از قرینگی متغیرهای پژوهش را نشان می‌دهد.
مطابق این جدول، به جز متغیرهای عملکرد پروژه و انتقال دانش به شکل صریح با میانگین نزدیک به ۴، الباقی متغیرها میانگین بالاتر از دارند که ۳ با در نظر گرفتن مقیاس سنجش (متغیرهای عملکرد و انتقال دانش به کمک طیف لیکرت ۷ گزینه‌ای و سایر متغیرهای مدل به کمک طیف لیکرت ۵ گزینه‌ای سنجیده شده‌اند) عملکرد بالاتر از حد متوسط را نشان می‌دهند.
مقدار چولگی برای کلیه متغیرها منفی و قدر مطلق آن‌ها اختلاف چندانی با ۵/۰ ندارد (به جز متغیر انتقال دانش به شکل صریح) که نشان می‌دهد کلیه متغیرها چوله به چپ بوده و از لحاظ قرینگی تفاوت زیادی با توزیع نرمال ندارند. دلیل چوله به چپ بودن توزیع این است که پاسخ سوالات غالباً از حد متوسط بالاتر بوده است.
آماره‌های توصیفی متغیرهای تحقیق

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...