پایان نامه -تحقیق-مقاله | ۴-۲- مشخصه های عمومی پاسخ دهندگان – 1 |
۳-۹- جمعبندی فصل سوم
در این فصل روششناسی تحقیق ارائه گردید. در ابتدای فصل در رابطه با نوع تحقیق مطالبی ارائه گردید و تحقیق از نوع کاربردی و پیمایشی دانسته شد. پسازآن در رابطه با روش نمونه گیری برای کارکنان و مشتریان بحث شد و در ادامه مطابق با مطالب ارائه شده در ادبیات تحقیق، فرضیه ها و مدل مفهومی تحقیق آورده شد. پسازآن درباره روش و ابزار گردآوری اطلاعات مطالبی ارائه گردید و در مورد متغیرها و روایی و پایایی ابزار سنجش به طور مفصل بحث شد. همچنین در پایان این فصل در رابطه با روش تجزیهو تحلیل اطلاعات و نرمافزارهای مورداستفاده در تحقیق مطالبی ارائه گردید.
فصل چهارم
یافته های تحقیق
۴-۱- مقدمه
تجزیهو تحلیل داده ها برای بررسی صحتوسقم فرضیه ها برای هر نوع تحقیقی بهخصوص در حوزه تحقیقات علوم اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است. زیرا داده های خام به دست آمده، با بهره گرفتن از فنون آماری مختلف و پس از پردازش به شکل اطلاعات مختصر و قابلدرک در اختیار استفادهکنندگان از این اطلاعات قرار می گیرند. بنابرین در این فصل از تحقیق نیز به منظور تجزیهو تحلیل داده های به دستآمده از پرسشنامه ها از روشهای مختلف آماری استفاده شده است. به طوری که در ابتدا به منظور تعیین نرخ میانگین پاسخدهندگان به سؤالات عمومی پرسشنامه ها از جدول توزیع فراوانی استفاده شده است و پسازآن شاخص های مرکزی و پراکندگی برای تعیین موقعیت و نرمال بودن توزیع داده ها آورده شده است. همچنین از آزمون t تک نمونه ای برای تشخیص تأثیر یا عدم تأثیر یک متغیر در وضعیت موردبررسی استفاده شده است. پسازآن و به منظور بررسی نوع و میزان رابطه بین متغیرهای تحقیق از تحلیل همبستگی اسپیرمن استفاده شده است. در ادامه روشهای تحلیل عاملی آورده شده است. از تحلیل عاملی اکتشافی به منظور تلخیص داده ها استفاده شده است. همچنین از تحلیل عاملی تأییدی به منظور تأیید ساختار عاملهای این تحقیق استفاده شده است. درنهایت به منظور آزمون فرضیه های تحقیق و تعیین اهمیت مسیرها، تحلیل مسیر آورده شده است.
۴-۲- مشخصه های عمومی پاسخ دهندگان
علت پرسش سؤالهای جمعیتشناختی، تجزیهو تحلیل نرخ میانگین پاسخ دهندگان مطابق با سن، وضعیت تأهل، درآمد ماهیانه و … است. همچنین سطح تحصیلات و سابقه خدمت پاسخ دهندگان برای تعیین اعتبار پاسخها یک ضرورت محسوب میگردد. در تحقیق حاضر به منظور آشنایی با مشخصه های عمومی پاسخ دهندگان از شش سؤال عمومی (جنسیت، وضعیت تأهل، سن، سطح تحصیلات، سابقه خدمت و درآمد ماهیانه) در پرسشنامه کارکنان و از چهار سؤال عمومی دیگر (جنسیت، وضعیت تأهل، سن و سطح تحصیلات) در پرسشنامه مشتریان استفاده شده است. تعداد پرسشنامههای مورداستفاده در تحقیق حاضر به منظور تحلیل داده ها برای کارکنان ۳۰۸ پرسشنامه و برای مشتریان ۳۰۵ پرسشنامه است. با توجه به اینکه برخی از کارکنان و مشتریان به بعضی از سؤالهای تحقیق به طور کامل پاسخ ندادهاند، بنابرین فراوانی مرتبط با متغیرهای جمعیتشناختی با همدیگر متفاوت است. در ادامه بررسی های عملآمده در رابطه با هر یک از متغیرهای جمعیتشناختی تحقیق به طور جداگانه آورده شده است.
۴-۲-۱- جنسیت
جدول (۴-۱) نشاندهنده وضعیت جنسیت پاسخ دهندگان به پرسشنامه های تحقیق است. مطابق این جدول بیشترین درصد پاسخها به پرسشنامه کارکنان توسط زنان با ۸/۵۴ درصد و بیشترین درصد پاسخها به پرسشنامه مشتریان توسط مردان با ۵/۹۲ درصد است. همچنین کمترین درصد پاسخها به پرسشنامه کارکنان توسط مردان با ۲/۴۵ درصد و کمترین درصد پاسخها به پرسشنامه مشتریان توسط زنان با ۵/۷ درصد است.
جدول (۴-۱): وضعیت جنسیت پاسخ دهندگان
وضعیت جنسیت
کارکنان کارگزاریها
مشتریان کارگزاریها
فراوانی
درصد فراوانی
درصد فراوانی تجمعی
فراوانی
درصد فراوانی
درصد فراوانی تجمعی
مرد
۱۳۷
۲/۴۵
۲/۴۵
۲۳۵
۵/۹۲
۵/۹۲
زن
۱۶۶
۸/۵۴
۱۰۰
۱۹
۵/۷
۱۰۰
کل
۳۰۳
۱۰۰
۲۵۴
۱۰۰
منبع: یافته های تحقیق
۴-۲-۲- وضعیت تأهل
مطابق با جدول (۴-۲) بیشترین درصد پاسخها به پرسشنامه کارکنان و مشتریان به ترتیب توسط مجردان با ۲/۵۷ درصد و متأهلین با ۹/۷۸ درصد است. همچنین کمترین درصد پاسخها به پرسشنامه کارکنان و مشتریان به ترتیب توسط متأهلین با ۸/۴۲ درصد و توسط مجردان با ۱/۲۱ درصد است.
جدول (۴-۲): وضعیت تأهل پاسخ دهندگان
وضعیت تأهل
کارکنان کارگزاریها
مشتریان کارگزاریها
فراوانی
درصد فراوانی
درصد فراوانی تجمعی
فراوانی
درصد فراوانی
درصد فراوانی تجمعی
مجرد
۱۷۰
۲/۵۷
۲/۵۷
۴۸
۱/۲۱
۱/۲۱
متأهل
۱۲۷
۸/۴۲
۱۰۰
۱۷۹
۹/۷۸
۱۰۰
کل
۲۹۷
۱۰۰
۲۲۷
۱۰۰
منبع: یافته های تحقیق
۴-۲-۳- سن
جدول (۴-۳) نشاندهنده وضعیت سن پاسخ دهندگان به پرسشنامه های تحقیق است. مطابق با این جدول بیشترین درصد پاسخها به پرسشنامه کارکنان و مشتریان به ترتیب توسط رده سنی ۲۶ الی ۳۵ سال با ۴/۷۳ درصد و ۳۶ الی ۴۵ سال با ۵/۴۳ درصد است. همچنین کمترین درصد پاسخها به پرسشنامه کارکنان و مشتریان توسط رده سنی بیش از ۵۵ سال و به ترتیب ۴/۱ درصد و ۷/۰ درصد است.
جدول (۴-۳): وضعیت سن پاسخ دهندگان
وضعیت سن
کارکنان کارگزاریها
مشتریان کارگزاریها
فراوانی
درصد فراوانی
درصد فراوانی تجمعی
فراوانی
درصد فراوانی
درصد فراوانی تجمعی
۲۵ سال و کمتر
۳۴
۶/۱۱
۶/۱۱
۱۴
۸/۴
۸/۴
۲۶ الی ۳۵ سال
۲۱۵
۴/۷۳
۸۵
۹۴
۲/۳۲
۳۷
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1401-09-25] [ 12:45:00 ق.ظ ]
|