پروژه های پژوهشی در مورد بررسی رابطه اضطراب ... |
در ضمن به آنها اطمینان خاطر داده شد که تمامی اطلاعات به صورت محرمانه حفظ خواهد شد. در ادامه نیز آزمونگر ناظر بر تکمیل پرسشنامهها بود و چنان چه ابهامی در پرسشنامهها از طرف دانشآموزان مطرح میشد به آن پاسخ داده میشد.
۳-۷٫ روش تجزیه و تحلیل دادهها
برای تجزیه و تحلیل یافتههای در بخش آمار توصیفی بر اساس شاخصهای تمایل مرکزی از قبیل میانگین، میانه، نما و شاخصهای پراکندگی از قبیل انحراف استاندارد، واریانس و دامنه تغییرات به توصیف اطلاعات پرداخته شده است. در بخش آمار استنباطی به منظور بررسی رابطه بین متغیرها از همبستگی پیرسون استفاده شد. همچنین برای تعیین سهم هر متغیر در پیش بینی متغیر ملاک (احساس تعلق به مدرسه) از رگرسیون چند متغیره خطی به روش همزمان[۱۳۷] استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار SPSS 19 استفاده شد.
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل و بیان نتایج حاصل از تحقیق
۴-۱٫ مقدمه
هدف از نگارش فصل چهار، پاسخ به سؤالات یا فرضیه های پژوهش است. در این فصل به بررسی یافتههای حاصل پژوهش پرداخته می شود. همان طور که در فصلهای قبلی شرح مبسوط اهداف و فرایند پژوهش از نظر گذشت این پژوهش به دنبال بررسی رابطه بین اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق نوجوانان (پسر و دختر) در میان دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر بندرعباس است. تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش شامل دو بخش می شود. ابتدا مشخصات توصیفی متغیرهای پژوهش ارائه می شود از شاخص های همچون فراوانی، میانگی و انحراف استاندارد استفاده شده است. در دومین قسمت از این فصل به بررسی فرضیه های پژوهش پرداخته می شود. فرضیه های پژوهش با بهره گرفتن از آزمون رگرسیون خطی چند متغیری به روش همزمان[۱۳۸] مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند. فرضیه های پژوهش که شرح آن در فصل یک از نظر گذشت از این قرار است:
بین اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق نوجوانان (پسر و دختر) رابطه معنیداری وجود دارد.
بین اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق در دانش آموزان پسر رابطه معنیداری وجود دارد.
بین اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق در دانش آموزان دختر رابطه معنیداری وجود دارد.
۴-۲٫ یافته های توصیفی
جدول ۴-۱: میانگین و انحراف استاندارد متغیرهای پیش بین و ملاک
متغیر | میانگین | انحراف استاندارد | تعداد |
تعلق به مدرسه | ۰۱/۱۲ | ۲۵/۲ | ۳۰۰ |
استرس در پسرها | ۱۶/۱۳ | ۱۴/۳ | ۱۵۰ |
اضطراب درپسرها | ۹۶/۱۳ | ۱۹/۳ | ۱۵۰ |
استرس در دخترها | ۱۶/۱۴ | ۱۴/۳ | ۱۵۰ |
اضطراب در دخترها | ۹۶/۱۴ | ۱۹/۳ | ۱۵۰ |
مشخصات جدول فوق، مشخصات توصیفی متغیرهای پژوهش را نشان میدهد. در متغیر ملاک احساس تعلق مدرسه (بدون تفکیک جنسیتی) میانگین برابر با ۰۱/۱۲، و انحراف استاندارد برابر با ۲۵/۲ مشاهده شد. در متغیر پیش بین استرس در میان پسران میانگین برابر با ۱۶/۱۳، و انحراف استاندارد برابر با ۱۴/۳ مشاهده شد. در متغیر پیش بین اضطراب در میان پسران میانگین برابر با ۹۶/۱۳، و انحراف استاندارد برابر با ۱۹/۳ مشاهده شد. در متغیر پیش بین استرس در میان دختران میانگین برابر با ۱۶/۱۴، و انحراف استاندارد برابر با ۱۴/۳ مشاهده شد. در متغیر پیش بین اضطراب در میان پسران میانگین برابر با ۹۶/۱۴، و انحراف استاندارد برابر با ۱۹/۳ مشاهده شد.
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1400-09-24] [ 09:53:00 ب.ظ ]
|