۴-گسترش سرمایه خارجی

۲-۹ خدمات الکترونیکی

مفهوم خدمات الکترونیکی به طور فزاینده ای، هم پژوهشگران و هم همکاران اجرایی به عنوان یکی از عوامل تعیین کنندۀ کلیدی موفقیت در تجارت الکترونیکی به رسمیت شناخته شده اند خدمات الکترونیکی فرصت منحصر به فردی را برای کسب و کارها فراهم می‌کند تا مدل‌های جدیدی را برای طراحی راهبردهای خدمات و توسعۀ خدمات جدید ارائه دهند. اول آنکه، تمام ارائه دهندگان خدمات، چه شرکت‌های سنتی و چه بازیگران کاملاً اینترنتی، در حال حاضر کانال‌های تحویل متعددی برای رقابت در اختیار دارند. دوم آنکه،بسیاری از خدمات جدید را میتوان به طور اقتصادی تر هم به لحاظ دستیابی به جغرافیای. بزرگتر و هم تنوع محصولات، ارائه داد (بویر و همکاران، ۲۰۰۲ ) خدمات الکترونیکی را در برگیرندۀ همه خدمات متقابلی که بر روی اینترنت با بهره گرفتن از فناوری‌های ارتباط از راه دور، اطلاعاتی و چندرسانهای، ارائه می شود، تعریف می‌کنند(سانتوز،۲۰۰۳)

۲-۱۰ کیفیت خدمات

در صنعت خدمات، ارائۀ خدمات با کیفیت بالا به مشتریان، یکی از عوامل کلیدی تأثیرگذار برعملکرد شرکتهاست. ارزیابی کیفیت خدمات، موضوع اصلی مطالعات تجربی و مفهومی متعددی در بازاریابی خدمات شده است (اکینزی و همکاران، ۲۰۱۰) به دلیل ماهیت ناملموس، غیریکنواخت و غیرمتجانس خدمات است که محققان، کیفیت خدمات را بر اساس قضاوت یا تصویر کلی مشتری از برتری و مزیت خدمات تعریف کرده‌اند و بسیاری از مدل‌های ارائه شده در این زمینه به سنجش ادراکات مشتری از کیفیت خدمات می پردازند (مارتینز ومارتینز، ۲۰۱۰)در ادبیات کیفیت خدمات، مدل‌های مختلفی برای بنا نهادن عوامل تعیین کنندۀ کیفیت خدمات و همچنین تکنیک‌های سنجش کیفیت مناسب، ارائه شده اند. با وجود این، بحث دربارۀانتخاب روش اندازه گیری درست و معتبر هنوز ادامه دارد (سلیوا و اوکان، ۲۰۱۱)

۲-۱۰-۱ کیفیت خدمات الکترونیکی

در گذشته مکان مناسب فروشگاه، نیروی فروش پرتکاپو و فقدان عمومی اطلاعات، شرکت‌ها را ازجرایم تهیۀ هر چیزی بجز محصول برتر و کیفیت خدمات، حفظ می کرد و وفاداری مشتریان ازروی اجبار بود، نه انتخاب. ولی اینترنت این حفاظها را از بین برد (ریچلد و اسچفدر، ۲۰۰۰۳،) خرده فروشان برخط برای جذب و حفظ مشتریان نیازمند داشتن دانش صریحی دربارۀ آنچه مشتریان از کیفیت خدمات انتظار دارند، هستند، به خصوص آن ها باید توجه بیشتری به نیازهای دو گروه از کاربران اینترنتی داشته باشند (کای و جانگ، ۲۰۰۳)

۱- خریداران برخطی که از اینترنت به عنوان ابزاری برای خرید محصولات/ خدمات استفاده می‌کنند.

۲- جست وجوگران اطلاعات که از اینترنت فقط به عنوان منبعی برای یافتن اطلاعات کالا/ خدمات استفاده می‌کنند. اولین تعریف از کیفیت خدمات مبتنی بر وب از سوی زیتهامل و همکاران(۲۰۰۰) شد که کیفیت خدمات الکترونیکی را به عنوان حدی که یک وب گاه خرید کارا و مؤثر و تحویل کیفیت کالاها و خدمات را تسهیل می‌کند، تعریف نمودند. از نظر سانتوس (۲۰۰۳ ) خدمات الکترونیکی می‌تواند به عنوان ارزیابی و قضاوت کلی مصرف کننده از برتری و کیفیت خدمات الکترونیکی عرضه شده در بازار مجازی تعریف شود. این تعریف با تعریف کیفیت خدمات،سازگار است و فراهم نمودن تجربۀ برتر مصرف کننده در همۀ جنبه‌های تحویل خدمات از طریق وب گاه سازمان است (کارلسون و اوکاس، ۲۰)

۲-۱۱ شکل گیری سازمان امور مالیاتی کشور

سیاست‌های کلان نظام اقتصادی در راه دستیابی به اقتصادی سالم و متکی به منابع درو نزا و اتکا به منابع ثروت ملی شاخص های کلی تعیین کننده انتظارات و اهداف موردنظر برای نظام مالیاتی کشور می‌باشد. در این رهگذر نظام مالیاتی باید بتواند در آینده ای نه چندان دور، نقش محوری عمده ای را در ساختاردرآمدی دولت ایفا نماید. به عبارت دیگر درآمدهای مالیاتی به عنوان منبع اصلی تامین مالی برنامه های توسعه، نقش فزاینده ای برتحقق رشد و توسعه یافتگی کشور ایفا خواهد نمود. لذا تأسيس یک مؤسسه‌ مستقل دولتی تحت عنوان “سازمان امورمالیاتی کشور” مدنظر قرار گرفت که هدف از ایجاد این مؤسسه‌ اعطای آزادی عمل و رهایی آن از مقررات پیچیده عمومی و سلسله مراتب نظام متمرکز اداری بوده تا با آزادی عمل و سرعت تصمیم گیری بیشتر بتواند وظایفی که به عهده او گذاشته شده به منصه ظهور برسانددر سال ۸۷ با تدوین قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی و اجتماعی وفرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تعقیب سیاست های اصلاحی ساماندهی اقتصادی بخشی از سیاست‌ها و احکام قانونی مربوط در قالب برنامه مذکور مورد توجه قرار گرفت و ‌بر اساس مفاد )بندالف( ماده ۵۹ قانون مذبور سازمان امور مالیاتی کشور به منظور افزایش کارایی نظام مالیاتی و رفع موانع سازمانی موجود و همچنین تمرکز کلیه امور مربوط به اخذمالیات، سازمان امور مالیاتی کشور زیر نظر وزیر امور اقتصادی و دارایی ایجاد گردید. همچنین آیین نامه اجرایی بند )الف( ماده یادشده در تاریخ ۱۰/۶/۸۰ در ۱۳ ماده به تصویب هیات محترم وزیران رسیده و در شهریور همان سال رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تصویب هیات وزیران و با حکم وزیر متبوع منصوب گردید و درخرداد ماه سال ۸۱ تشکیلات تفضیلی ستاد سازمان امور مالیاتی در قالب ۷۲۵ پست سازمانی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تأیید و جهت اجرا ابلاغ گردید. سازمان امورمالیاتی کشور در بهمن ماه سال ۸۱ تشکیلات تفضیلی پیشنهادی ادارات کل امور مالیاتی استا نها را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال و در فروردین ماه سال ۸۱ تشکیلات مذکور در قالب ۱۴۸۱۹ پست سازمانی توسط سازمان مدیریت و برنام هریزی کشور تأیید و ابلاغ گردیده ووزیر محترم امور اقتصادی و دارایی نیز تشکیلات مذبور را در تاریخ ۱۹/۱/۸۲جهت اجرا به سازما نهای امور اقتصادی و دارایی )و ادارات کل امور مالیاتی استا نها( ابلاغ فرمودند(سایت سازمان امور مالیاتی کشور)

۲-۱۱-۱ سازمان امور مالیاتی کشور و اهمیت و ضرورت مالیات

توسعه اقتصادی از عمده ترین اهداف اقتصادی کشورهای در حال توسعه است و در این راستا، سیاست های ما لی از اهمیت فراوانی برخ ورداراست. سیاست ها ی مالیاتی نیز بخش مهمی از سیاست های مالی است که خود درچارچوب نظام اقتصادی کشورقراردارد ‌و به‌صورت هماهنگ با سایر سیاست های اقتصادی به کارگرفته می شود . به طورکلی شایدسیاست های مالیاتی را بتوان سیاستی در جهت افزایش تحرک، پویایی و حرکت جامعه به سمت توسعه تلقی کرد . نظام مالیاتی ترکیبی از دستگاه مالیاتی، مؤدیان مالیاتی، قانون وروش های عملیاتی است . ازاین رو ، برای ترسیم موقعیت نظام مالیاتی باید به جنبه ها ی درونی آن از جمله روش های عملیاتی و مؤدیان توجه نمود . در حالی که در خصوص اهمیت و نقش نظام مالیاتی در گسترش حوزه های رفاهی کمتر تردیدی وجود دارد، لیکن ضعف برخی شاخص ها در ایران از جمله : توزیع مجدد مالیات، برخورد سلیقه ای ‌و تفسیرهای گوناگون از مفاد قانون مالیات های مستقیم ، تعدد آیین نامه ها و بخش نامه ها ودستورالعمل ها، عدم آگاهی مؤدیان از وظایف قانو نی خود و …، مشکلات ‌و سوالات متعددی را ‌در مورد کمیت و کیفیت نظام مالیاتی فراهم ساخته است. (مطلّبی,۱۳۸۷)

۲-۱۲ مالیات

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...