تعیین عوامل مؤثر بر تصمیم گیری مشتریان در ... |
مقدار مجذور کای
۶۵۲/۲۶۶۵
درجه آزادی
۱۹۰
سطح معناداری
۰۰۱/۰
- در سطح ۰۱/۰P< معنادار است
نتایج جدول ۱۲-۴ نشان می دهد که تمامی پیش فرض های مورد نیاز و مربوط به استفاده از روش تحلیل عاملی رعایت شده است. آزمون کیسر – می یر و اوکلین شاخصی برای کفایت نمونه است. بر اساس آزمون مذکور می توان میزان تعلق متغیر ها به یکدیگر (علیت عاملی). و در نتیجه مناسب بودن آن ها را برای تحلیل عاملی تشخیص داد و هم مناسب بودن هر متغیر را به تنهایی مشخص کرد. با توجه به اینکه مقدار آن برابر با ۸۱۵/۰ می باشد، لذا قضاوت در مورد آن در حد عالی گزارش می شود.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
در آزمون کرویت بارتلت، فرض همبستگی بین سوالات مورد بررسی قرار می گیرد. با توجه به مقدار مجذور کای و سطح معناداری ( ۰۰۱/۰P< 652/2665= مجذور کای). نتیجه گرفته می شود که بین سوالات همبستگی وجود دارد. از این رو ادامه و استفاده از سایر مراحل تحلیل عاملی جایز است.
آزمون بررسی نرمال بودن توزیع متغیرها:
اغلب آزمونهای آماری با فرض نرمال بودن توزیع صورت میگیرد. اجرای آزمون در چنین حالتی زمانی معتبر است که فرض نرمال بودن توزیع متغیرهای مورد اندازهگیری رد نشود. در صورت رد فرض نرمال بودن توزیع دادهها، اجرای آزمونها بدون فرض نرمال بودن صورت میگیرد. لذا به منظور بررسی نرمال بودن توزیع داده های عوامل تحقیق (محصول، قیمت، مکان و ترویج). از آزمون کولموگرف اسمیرنف استفاده شد که نتایج آن در جدول (۱۷-۴)، آمده است:
فرض صفر: توزیع دادههای تحت بررسی عوامل موثر بر تصمیمات مشتریان (محصول، قیمت، مکان و ترویج). نرمال میباشد .
فرض مخالف: توزیع دادههای تحت بررسی عوامل موثر بر تصمیمات مشتریان (محصول، قیمت، مکان و ترویج). نرمال نمیباشد .
جدول ۱۳-۴ : نتایج آزمون کالموگروف اسمیرنوف
شاخص
عوامل موثر بر تصمیمات مشتریان
میانگین
۳۶/۳
انحراف استاندارد
۵۷/۰
Z
۵۱۶/۰
سطح معنی داری
۹۵۳/۰
تفسیر: در صورتی که سطح معنی داری آزمون کولموگرف اسمیرنف بیشتر از ۰۵/۰ باشد می توان نتیجه گرفت توزیع داده های مربوط به متغیر تفاوت معنی داری با توزیع نرمال ندارد. همانطور که در جدول فوق گزارش شده است، با توجه به اینکه P-value برای عوامل موثر بر تصمیمات مشتریان تحقیق (محصول، قیمت، مکان و ترویج). بزرگتر از ۰۵/۰ میباشد، لذا فرضیه صفر تایید میگردد و نرمال بودن توزیع دادهها تایید می شود.
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1400-09-25] [ 02:30:00 ق.ظ ]
|