۲۱۰/۰

۰۶۹/۰

طول راه اصلی

سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری

۲۱۲/۰

۰۶۸/۰

طول راه فرعی

آزمون فرضیه فرعی ب: بین طول راه اصلی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری رابطه وجود دارد.
H0= تفاوت معناداری بین طول راه اصلی و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری وجود ندارد.
H1= تفاوت معناداری بین طول راه اصلی و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری وجود دارد.
جدول ۵-۲۰ بیانگر نتایج حاصل از آزمون رگرسیونی بین طول راه اصلی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری می­باشد. بر اساس نتایج آزمون با سطح معنی داری (۰۰۰/۰) و ضریب همبستگی (۳۱/۰) بین طول راه اصلی و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری همبستگی متوسطی وجود دارد. R(۰۹/۰) نشان می­دهد که متغیر طول راه اصلی ۹ درصد از تغییرات متغیر سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری را تبیین می­ کند. با توجه به ضریب B بدست آمده (۰۴/۰) به ازای هر واحد تغییر در متغیر طول راه اصلی، سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری به میزان (۰۴/۰) افزایش می­یابد. بنابر این رابطه دو متغیر مثبت و همسو می­باشد. به عبارت دیگر هر چه بر میزان طول راه اصلی افزوده می­ شود، سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری افزایش می­یابد. مقدارt برای متغیر طول راه اصلی ۰۴/۶ می­باشد و با توجه به p-value بدست آمده (۰۰۰/۰)، در سطح اطمینان ۹۹ درصد معنا دار می­باشد. یعنی فرض صفر بودن ضریب رگرسیون متغیر طول راه اصلی، رد می­ شود. به عبارت دیگر فرض Hمبنی بر عدم رابطه طول راه اصلی و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری رد، و فرض Hمبنی بر وجود رابطه طول راه اصلی و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری تائید می­گردد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

جدول ۵-۲۰- نتایج رگرسیونی بین طول راه اصلی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری

سطح معناداری

t

Beta

B

R2

R

نام متغیر

۰۰۰/۰

۰۴/۶

۳۱۴/۰

۰۴۱/۰

۰۹۹/۰

۳۱۴/۰

طول راه اصلی

الگوی پراکنش فضایی: شکل ۵-۲۴ بیانگر پراکنش فضایی طول راه بر حسب نوع و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری می­باشد. بررسی ترکیبی طول راه اصلی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری حاکی از وجود الگوی فضایی نسبتا اتفاقی در سطح شهرستان­ها می­باشد (آماره موران = ۰۹۲/۰). شهرستان­های نائین، اردستان، کازرون، نی ریز و فیروزآباد از جمله محدوده­های جغرافیایی هستند که دارای طول راه اصلی بالا و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری بالا هستند.

۰۹۲/۰Moran,s I=

شکل ۵-۲۴- پراکنش فضایی فضایی طول راه اصلی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری

آزمون فرضیه فرعی ج: بین طول راه فرعی و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری رابطه وجود دارد.
H0= تفاوت معناداری بین طول راه فرعی و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری وجود ندارد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...