دانلود فایل های پایان نامه در رابطه با تحلیل فضایی ... |
۲۱۰/۰
۰۶۹/۰
طول راه اصلی
سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری
۲۱۲/۰
۰۶۸/۰
طول راه فرعی
آزمون فرضیه فرعی ب: بین طول راه اصلی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری رابطه وجود دارد.
H0= تفاوت معناداری بین طول راه اصلی و سرانهی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری وجود ندارد.
H1= تفاوت معناداری بین طول راه اصلی و سرانهی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری وجود دارد.
جدول ۵-۲۰ بیانگر نتایج حاصل از آزمون رگرسیونی بین طول راه اصلی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری میباشد. بر اساس نتایج آزمون با سطح معنی داری (۰۰۰/۰) و ضریب همبستگی (۳۱/۰) بین طول راه اصلی و سرانهی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری همبستگی متوسطی وجود دارد. R2 (۰۹/۰) نشان میدهد که متغیر طول راه اصلی ۹ درصد از تغییرات متغیر سرانهی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری را تبیین می کند. با توجه به ضریب B بدست آمده (۰۴/۰) به ازای هر واحد تغییر در متغیر طول راه اصلی، سرانهی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری به میزان (۰۴/۰) افزایش مییابد. بنابر این رابطه دو متغیر مثبت و همسو میباشد. به عبارت دیگر هر چه بر میزان طول راه اصلی افزوده می شود، سرانهی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری افزایش مییابد. مقدارt برای متغیر طول راه اصلی ۰۴/۶ میباشد و با توجه به p-value بدست آمده (۰۰۰/۰)، در سطح اطمینان ۹۹ درصد معنا دار میباشد. یعنی فرض صفر بودن ضریب رگرسیون متغیر طول راه اصلی، رد می شود. به عبارت دیگر فرض H0 مبنی بر عدم رابطه طول راه اصلی و سرانهی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری رد، و فرض H1 مبنی بر وجود رابطه طول راه اصلی و سرانهی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری تائید میگردد.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
جدول ۵-۲۰- نتایج رگرسیونی بین طول راه اصلی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری
سطح معناداری
t
Beta
B
R2
R
نام متغیر
۰۰۰/۰
۰۴/۶
۳۱۴/۰
۰۴۱/۰
۰۹۹/۰
۳۱۴/۰
طول راه اصلی
الگوی پراکنش فضایی: شکل ۵-۲۴ بیانگر پراکنش فضایی طول راه بر حسب نوع و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری میباشد. بررسی ترکیبی طول راه اصلی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری حاکی از وجود الگوی فضایی نسبتا اتفاقی در سطح شهرستانها میباشد (آماره موران = ۰۹۲/۰). شهرستانهای نائین، اردستان، کازرون، نی ریز و فیروزآباد از جمله محدودههای جغرافیایی هستند که دارای طول راه اصلی بالا و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری بالا هستند.
۰۹۲/۰Moran,s I=
شکل ۵-۲۴- پراکنش فضایی فضایی طول راه اصلی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری
آزمون فرضیه فرعی ج: بین طول راه فرعی و سرانهی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری رابطه وجود دارد.
H0= تفاوت معناداری بین طول راه فرعی و سرانهی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری وجود ندارد.
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1400-09-25] [ 11:19:00 ق.ظ ]
|