مواد افزودنی یک کاره مواد شیمیایی چند منظوره
عوامل ضد شوره سر رنگ و رنگ دانه
بو زداها نرم کننده ها
عوامل صیقل دادن دندان خوشبویی
پلیمر های تقویت مو جلوگیری از فساد
لاک نصب مو محرک ها
مواد شیمیایی ضد آفتاب حلال و حمل کننده ها
  سورفکتانت ها
  عوامل غلیظ سازی

شکل۲:شرکت های اصلی مواد آرایشی (تخمین زده شده با توجه به مبلغ فروش در سال۱۹۹۹)
در قسمت عرضه، بازار، بسیار پیش‌بینی شده است، برآورد می‌شود که حدود ۲۰۰۰ عرضه کننده از مواد شیمیایی آرایشی جهانی وجود دارد که شامل تولیدکنندگان صابون نمی‌شود. شرکتهای مواد شیمیایی اصلی، تجارت‌های مواد آرایشی‌شان را فروخته‌اند. چون آنها متعلق به فعالیتهای اصلی نیستند. چندین عامل نشان می‌دهند که تغییرات اصلی بیشتر در ساختار بازار، مورد انتظار هستند. ازجنبه قانونی، محدودیتهای سخت‌تر روی یک سطح اروپائی انجام می‌شوند که به ایمنی و خلوص مواد می‌پردازند. عملکرد تولید خوب جی.ام.پی[۹۹] موردنیاز است و یک مقدار در حال افزایش از مستندسازی الزامی است. قبل از اینکه شرکتها، تصویب استفاده از مواد شیمیایی ویژه را به دست آورند. همه این نیاز به پرسنل اضافی و تجهیزات آزمایشگاهی دارد و بنابراین شرکتهای کوچکتر با مشکلاتی روبرو می‌شوند. کانالهای توزیع، کلید موفقیت هستند. زنجیرۀ دوگلاس [۱۰۰]در این روش، متنوع شده است و اکنون توسعه‌اش را به بازارهای بین‌المللی اعلام کرده است. در یک روش مشخص استراتژی توسعه مضاعف ارائه می‌شود، چون حاشیه‌ها در فروش عطرها، تحت فشار بودند، تولیدکنندگان مواد آرایش باید ادغام عمودی را انجام دهند و دستیابی مستقیم به بازار را از طریق کنترل توزیع‌کنندگان به دست آورند.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

اما به طور ویژه برای ایجادکنندگان عطر، خطر احتمالی افزایش می‌یابد. در آلمان، حدود ۹۰۰ عطر در بازار وجود دارند که با هم رقابت می‌کنند. پنج تولیدکننده از مواد بهداشتی هم، حدود دو سوم از بازار جهان را در اختیار دارند. گزارش شده است که قیمت‌های بازاریابی برای راه‌اندازی یک عطر جدید، به طور کلی ۲۵ میلیون یورو است، حتی نام‌های برند موفق‌آمیز هم به ندرت بیش از دو تا سه درصد سهم بازار را به دست می‌آورند. علاوه بر این، مقیاس شکست محصولات جدید هم خیلی بالا است. با این وجود، شرکتهای اصلی، سودهای دورقمی را گزارش می‌کنند. یک استراتژی جبران برای خطر احتمالی بازار، دسته‌بندی چندین نام برند از عطرها تحت یک نام برند گروهی است. این استراتژی بازاریابی، فوق معمولی است، چون آن نیاز به یک مدیریت خیلی ظریف دارد. کار هر مدیر برند، ایجاد وفاداری و صداقت بازار برای محصول‌اش است. اما این استراتژی، مدیران را قادر می‌کند تا خطر احتمالی را از طریق یک نمایه گسترده‌تر از برندهای عطر پخش کنند]۱۳و۵[.
جدول۹:تولید کننده های اصلی عطرها و خوشبو کننده ها

سهم بازار بر حسب درصد مبلغ فورش در سال ۱۹۹۸ بر حسب میلیون یورو
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...