-

-

۲۵۰ سی سی

تتراپریزما

تتراپریزما

-

-

۲۴۰ سی سی

-

-

-

کامبی بلاک

۲۰۰ سی سی

تتراپریزما

کامبی بلاک

تترابریک

کامبی بلاک

انواع محصولات نوشیدنی (جانشین آبمیوه):
شربت، نوشابه، آبمیوه های قوطی دار و شیشه دار مانند رانی، ماءالشعیر
ه) تحلیل شبکه کسب و کار
شکل زیر مراحل مختلف تولید آبمیوه را از ابتدا تا پایان نشان می دهد.
تولید میوه
خرید میوه یا کنسانتره
خرید داخلی
خرید خارجی
تولید آبمیوه
بسته بندی آبمیوه
توزیع
فروشگاه
سوپر مارکت
مصرف کننده نهایی
شکل (۴-۴) مراحل مختلف تولید تا مصرف آبمیوه
همان طور که در شکل (۴-۴) دیده می شود هر شرکت تولید کننده آبمیوه ابتدا باید میوه یا کنسانتره مورد نیاز خود را تهیه نماید. شرکت اروم نارین میوه یا کنسانتره مورد نیاز خود را به یکی از سه طریق زیر تهیه می نماید.
۱٫ تولید میوه
۲٫ خرید میوه از داخل
۳٫ خرید میوه یا کنسانتره از خارج از کشور
با توجه به این که شرکت اروم نارین یک شرکت کشت و صنعت می باشد عمده ی میوه مورد نیاز خود را خود تولید می نماید. این منجر به صرفه جویی در هزینه ها می شود و در نتیجه باعث کاهش قیمت تمام شده ی برخی از محصولات می گردد. همچنین با توجه به داشتن امکانات و تکنولوژی های مورد نیاز در تبدیل میوه به کنسانتره این امر نیز توسط خود شرکت انجام می شود.
میوه های مورد نیاز برای تولید محصولات ارگانیک یعنی انار و انگور قرمز تماما در باغات خود شرکت تولید می شود و هیچ واسطی در تهیه ی آنها دخیل نمی باشد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

بخشی از میوه های مورد نیاز شرکت از داخل کشور خریداری می شود که در صورتی که میوه مستقیما از خود کشاورز خریداری گردد قیمت پایین تر خواهد بود که عموما نیز همین اتفاق می افتد و از سوی دیگر خریدها اغلب به صورت نقدی انجام می شود و این موضوع نیز باعث کاهش قیمت می شود.
یکی از مسائل مهم در خرید میوه تاثیر رقبا بر قیمت می باشد. بعضا اتفاق می افتد که یکی از رقبای بزرگ اقدام به خرید انبوه میوه های مورد نیاز نموده و باعث کاهش میوه ی موجود در بازار می شود و این مسئله قیمت میوه را افزایش می دهد.
مسئله ی دیگر خرید برخی از میوه ها و کنسانتره از خارج از کشور می باشد که به دلیل تحریم علیه ایران گاهی اوقات این خرید ها با مشکل مواجه شده و تهیه ی آنها را سخت می کند. در برخی موارد دیده می شود که برخی از تولید کنندگان به دلیل عدم توان در تهیه ی میوه های وارداتی تولید برخی از آبمیوه های خود را متوقف می نمایند. در مورد شرکت اروم نارین معمولا تهیه ی میوه از کشور هایی صورت می گیرد که کمتر علاقمند به مسائل سیاسی و تحریم علیه ایران می باشند.
پس از تهیه ی میوه و یا کنسانتره عملیات تولید آبمیوه انجام می شود که این عملیات به طور کامل در خود کارخانه اروم نارین انجام می شود.
بسته بندی آبمیوه های تولیدی از اهمیت بالایی برخوردار است. همان طور که در فصل پیش عنوان شد، بسته بندی آبمیوه های شادلی به طور کامل توسط شرکت تتراپک و از نوع تتراپریزما استیک بوده که آخرین تکنولوژی در بسته بندی مواد آشامیدنی محسوب می شود. این نوع بسته بندی مزایایی دارد که از جمله ی آنها می توان قابلیت بازگشت به طبیعت، عدم نیاز به مواد نگهدارنده و زمان نگهداری بالای مواد آشامیدنی در آنها را نام برد که همین عوامل باعث شده است که شرکت اروم نارین کمترین میزان ضایعات را در بین تولید کنندگان آبمیوه در ایران داشته باشد.
بعد از این که آبمیوه تولید و بسته بندی شد وارد شبکه ی توزیع می شود. توزیع آبمیوه های شادلی به دو صورت انجام می شود:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...