چه وقت(محدودیت زمانی) :

 

مقالات مطالعه شده در این پژوهش از سال ۱۹۸۰ به بعد می باشد زیرا عمدتاً تحقیقات انجام گرفته در این مقوله از سال مذکور به بعد بوده است.

 
 

چگونگی(روش فراهم‌آوری مطالعات):

 

در این پژوهش روش “تحلیل اسنادی “، تحلیل داده هایی که بصورت ثانویه می باشند، مورد استفاده قرار گرفته است.

 

۴-۲- شناسایی و بازیابی مطالعات
در این پژوهش، دو پایگاه داده غیر ایرانی Scopus، Proquest و سه پایگاه داده ایرانی CIVILICA، magiran و SID به منظور شناسایی و گردآوری مطالعات مختلف مورد جستجو قرار گرفت که در نتیجه این جستجو و با وارد کردن معیارهای ورود حدود ۲۰۸ مطالعه جهت بررسی یافت شد. واژه های کلیدی جستجو شده در این پژوهش بصورت جدول ۴-۲ می باشد.
جدول ۴-۲- واژه های جستجو شده

 

واژه های کلیدی

 
 

فارسی

 

انگلیسی

 
 

تجاری سازی

 

commercialization

 
 

استراتژی/راهبرد تجاری سازی

 

commercialization strategy

 
 

استراتژی/راهبرد انتقال فناوری

 

Technology transfer strategy

 

۴-۳- تعیین معیارهای ورود و خروج مطالعه(تعیین منابع، اندازه نمونه)
جهت انتخاب منابع مناسب روال به این ترتیب طی شد که ابتدا کلید واژه تجاری سازی در هریک از پایگاه ها جستجو شد اما با توجه به اینکه این واژه، واژه ای کلی و اغلب منابع یافت شده شامل مباحثی نامرتبط با موضوعِ مورد نظر این تحقیق بودند، بنابراین این واژه به واژه مرکب استراتژی تجاری سازی محدود شد و از آنجا که برخی محققین واژه تجاری سازی را معادل انتقال فناوری در نظر می گیرند، واژه استراتژی انتقال فناوری نیز به هنگام جستجوی منابع در پایگاه ها مدنظر قرار گرفت. جهت جستجوی منابع در پایگاه های داخلی علاوه بر واژه استراتژی تجاری سازی، راهبرد تجاری سازی به عنوان مترادف آن نیز مورد کاوش قرار گرفت. لازم به ذکر است که تعداد کل مقالات یافت شده با در نظر گرفتن معیارهای ورودی، ۲۰۸مطالعه(فارسی و انگلیسی) می باشد که پس از بررسی تمامی آنها و در نظر گرفتن معیارهای خروجی از منظر معیار محتوا و یا عدم دسترسی نهایتاً نتایج استخراج شده از ۶۳ مطالعه(۵۶ پژوهش انگلیسی و ۷ پژوهش فارسی) مورد بازبررسی و تحلیل قرار گرفت.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در ادامه معیارهای ورود و خروج مناسب به‌منظور یافتن مطالعات جامع مرتبط با موضوع پژوهش جهت بررسی آنها، مطابق با ۴-۳ در این تحقیق در نظر گرفته شده است.
جدول ۴-۳- نحوه جستجو و معیارهای ورود و خروج مطالعات

 

تعداد

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...