قابلیت اطمینان

قرار دادن اطلاعات خصوصی، شماره کارت، سامانه حرفه ای، عدم حساسیت به کارمزد و خوش قولی بانک

۲۴-۲۰

کارایی

دسترسی آسان، خدمات کاربرپسند و آسان، سهولت در یافتن مسیر استفاده از خدمات

۲۸-۲۵

نیات رفتاری مشتریان

معرفی

توصیه به دیگران

۳۰-۲۹

تکرار خرید

استفاده مجدد، ترجیح نسبت به بانکداری سنتی، صرفه جویی در وقت و هزینه

۳۳-۳۱

عدم حساسیت قیمتی

حفظ رابطه با بانک در صورت افزایش هزینه های بانکی و کارمزدها

۳۶-۳۴

۳-۵٫پایائی و روائی پرسشنامه
پیش از اطمینان نهائی به ابزارهای اندازه گیری و بکارگیری آنها در مرحله اصلی جمع آوری داده ها، ضرورت دارد که پژوهشگر از طریق علمی، اطمینان نسبی لازم را نسبت به روا بودن بکار گیری ابزار مورد نظر و معتبر بودن آن پیدا کند.
۳-۵-۱٫پایائی
شرط بدست آوردن داده های خوب این است که شیوه اندازه گیری پدیده مورد نظر دارای اعتبار و روایی کافی باشد. اعتبار یا قابلیت اعتماد یکی از ویژگیهای فنی ابزار اندازه گیری است و منظور این است که ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی بدست می دهد. در واقع مقصود آن است که اگر ابزار اندازه گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم ، نتایج حاصل نزدیک به هم باشد(خاکی،۱۳۷۹،ص. ۲۴۵). ضریب قابلیت اعتماد نشانگر آن است که تا چه اندازه نتایج یکسانی بدست می دهد. ضریب قابلیت اعتماد نشانگر آن است که تا چه اندازه ابزار اندازه گیری ویژگیهای با ثبات آزمودنی و یا ویژگیهای متغیر و موقتی وی را می سنجد و دامنه آن ازصفر(عدم ارتباط) تا ۱+ (ارتباط کامل) می باشد(سرمد و همکاران،۱۳۸۳،ص.۱۶۶).
در این پژوهش برای تعیین پایائی از روش آلفای کرونباخ استفاده می گردد. این روش برای محاسبه هماهنگی درونی ابزار اندازه گیری که خصیصه های مختلف را اندازه گیری می کند، بکار می رود. برای محاسبه ضریب آلفای کرونباخ ابتدا باید واریانس نمره های هر زیر مجموعه سؤالهای پرسشنامه و واریانس کل را محاسبه کرد. با بهره گرفتن از فرمول زیر مقدار ضرب آلفا را محاسبه می کنیم:

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

که در آن:
J= تعداد زیر مجموعه سؤالهای پرسشنامه
Sj2= واریانس زیر آزمونj ام
S2= واریانس کل پرسشنامه
به منظور اندازه گیری قابلیت اعتماد، روش آلفای کرونباخ با بهره گرفتن از نرم افزار spss 19 استفاده می شود. عدد پایایی بدست آمده در یک نمونه ۳۰ تایی برابر با ۳۸/۷۹درصد شده است که بالاتر از ۷۰ درصد و تقریباً مناسب می باشد، لذا پرسشنامه از قابلیت اعتماد خوبی برخوردار است.
جدول۳-۳) مقدار آلفای کرونباخ

تعداد پرسش‌ها

آلفای کرونباخ

متغیرهای مدل تحقیق

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...