رابطه بین میزان ارتباط با گروه همسالان کم اعتقاد و جنسیت
بررسی نتایج آزمون بین جنسیت و میزان ارتباط با گروه همسالان کم اعتقاد بر روی پایبندی به دین پاسخگویان نشان می‌دهد که تفاوت مشاهده شده از لحاظ آماری معنادار نیست به این معنا که از نظر پاسخگویان زن و مرد داشتن چنین روابطی تاثیری بر میزان پایبندی به دین ندارد.( ۰٫۷۴= sig )
رابطه بین میزان تاثیر وضعیت ظاهری و جنسیت
بررسی یافته‌های حاصل شده از طریق اجرای آزمون نشان می‌دهد که جنسیت پاسخگویان بر میزان پایبندی به دین آنان موثر است و تفاوت مشاهده شده از لحاظ آماری معنادار می باشد.(۰٫۰۰۰= sig ) به عبارت دیگر زنان بیشتر از مردان معتقدند که وضعیت ظاهری می تواند بر میزان پایبندی افراد به دین تاثیر داشته باشد.
جدول بعد توزیع فراوانی میزان تاثیر وضعیت ظاهری بر پایبندی به دین پاسخگویان را به تفکیک جنسیت نشان می دهد. همانطور که ملاحظه می شود در بین زنان ۳۹٫۳ درصد تاثیر این عامل را در حد زیاد و خیلی زیاد، ۳۴٫۳ درصد در حد متوسط و ۲۶٫۴ درصد نیز تاثیر آن را در حد کم و خیلی کم ارزیابی نموده اند.اما در بین مردان ۵۷٫۱ درصد تاثیر وضعیت ظاهری را بر میزان پایبندی به دین در حد کم و خیلی کم، ۲۸٫۶ درصد در حد متوسط و ۱۴٫۳درصد تاثیر این عامل را در حد زیاد و خیلی زیاد عنوان نموده اند.
جدول شماره ۴۱ ـ توزیع فراوانی میزان تاثیر وضعیت ظاهری بر حسب جنسیت

رابطه بین میزان تاثیر وضعیت ظاهری اساتید و جنسیت
بر اساس نتایج آزمون از لحاظ آماری تفاوت معناداری بین جنسیت و میزان تاثیر وضعیت ظاهری اساتید بر روی پایبندی به دین پاسخگویان وجود ندارد. به بیان دیگر زنان و مردان تاثیر این عامل را در حد یکسانی ارزیابی نموده اند.( ۰٫۱۸۶= sig )
د ـ ۲ـ رابطه بین متغیرهای وابسته تحقیق و متغیر وضعیت تاهل
نتایج آزمون در جدول بعد مشاهده می شود.
جدول شماره‌ ۴۲ـ نتایج آزمون مقایسه تاثیر وضعیت تاهل بر متغیرهای وابسته

رابطه بین میزان تاثیر برگزاری آئین مذهبی در دانشگاه و وضعیت تاهل
بررسی رابطه بین میزان تاثیر برگزاری آئین مذهبی در دانشگاه و وضعیت تاهل پاسخگویان مبین اینست که تفاوت معناداری بین پاسخگویان متاهل و مجرد وجود ندارد. ( ۰٫۱۶۷ = sig )
رابطه بین میزان تاثیر حجاب و وضعیت تاهل
بررسی یافته‌های حاصل شده نشان دهنده تفاوت بین میزان تاثیر حجاب در بین متاهلین و مجردین بوده است بر اساس نتیجه آزمون تفاوت مشاهده شده از لحاظ آماری معنی دار می باشد ( ۰٫۰۲۶ = sig ) . با توجه به میانگین های رتبه ای می توان گفت که از نظر متاهلین داشتن حجاب تاثیر بیشتری بر میزان پایبندی به دین دارد.
جدول بعد میزان تاثیر حجاب بر پایبندی به دین را در بین متاهلین و مجردین نشان می دهد. در بین مجردین ۲۷٫۷ درصد خیلی کم و کم ، ۳۲٫۵ درصد متوسط و ۳۹٫۷ درصد زیاد و خیلی زیاد میزان تاثیر گذاری حجاب را بر پایبندی به دین ارزیابی نموده اند. اما نتایج توزیع فراوانی در بین متاهلین عبارتند از ۲۰٫۴ درصد خیلی کم و کم، ۲۰٫۵ درصد متوسط و ۵۹٫۱ درصد زیاد و خیلی زیاد.
جدول شماره ۴۳ ـ توزیع فراوانی میزان تاثیر حجاب بر حسب وضعیت تاهل

رابطه بین میزان تاثیر پوشش و آرایش و وضعیت تاهل
اجرای آزمون نشان داده است که از نظر مجردین و متاهلین پوشش و آرایش تاثیری بر میزان پایبندی افراد به دین ندارد بنابراین تفاوت بین آنها در این زمینه معنادار نبوده است. ( ۰٫۱۰۳ = sig )

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

د ـ۳ ـ رابطه بین متغیرهای وابسته تحقیق و متغیر گروه سنی
جهت بررسی متغیرهای وابسته رتبه ای در بین گروه سنی، آزمون کروسکال والیس بکار گرفته شد. آزمون آماری مذکور مبتنی بر مقایسه رتبه ها در خرده گروه‌ها و آمار chi-square و سطح معناداری مربوطه در خرده گروههاست.
بررسی نتایج آزمون نشان می دهد که بین متغیرهای میزان پایبندی به دین، اهمیت دادن به نماز، برپایی نماز جماعت در دانشگاه، میزان پایبندی به دین در مناطق مختلف شهر(پایین، متوسط و بالای شهر) ، میزان پایبندی به دین در شهر یا روستا و سختگیری در مسائل اسلامی در دانشگاه و گروه سنی تفاوت معناداری وجود ندارد. به عبارت دیگر از نظر سنین مختلف عوامل فوق تاثیری بر میزان پایبندی به دین افراد ندارد.
جدول شماره ۴۴ـ نتایج مقایسه متغیرهای وابسته و گروه سنی

د ـ ۴ ـ رابطه بین متغیرهای وابسته تحقیق و متغیر رشته تحصیلی
جهت بررسی متغیرهای وابسته رتبه ای در بین رشته های تحصیلی نیز از آزمون کروسکال والیس استفاده شده است.
جدول شماره ۴۵ـ نتایج مقایسه متغیرهای وابسته و رشته تحصیلی

رابطه بین میزان تاثیر اسلامی کردن متون درسی در دانشگاه و رشته تحصیلی
بررسی رابطه بین میزان تاثیر اسلامی کردن متون درسی در دانشگاه و رشته تحصیلی مبین اینست که تفاوت مشاهده شده از لحاظ آماری معنادار می باشد. ( ۰٫۰۲۲ = sig ) با توجه به میانگین های رتبه ای می توان گفت پاسخگویانی که رشته تحصیلی شان مطالعات خانواده می باشد تاثیر اسلامی کردن متون را بر میزان پایبندی به دین بیشتر از سایر رشته ها می دانند. برای وضوح بیشتر توزیع فراوانی میزان تاثیر اسلامی کردن متون بر حسب رشته تحصیلی افراد در جدول ۴۶ منعکس شده است.
جدول شماره ۴۶ ـ توزیع فراوانی میزان تاثیر اسلامی کردن متون درسی در دانشگاه و بر حسب رشته تحصیلی

رابطه بین میزان تاثیر پایبندی اساتید به دین و رشته تحصیلی
بررسی یافته‌های حاصل شده از طریق اجرای آزمون نشان می‌دهد که از نظر رشته تحصیلی مختلف میزان پایبندی اساتید به دین بر میزان پایبندی دانشجویان به دین موثر است و تفاوت مشاهده شده از لحاظ آماری معنادار می باشد.( ۰٫۰۰۶ = sig ) به عبارت دانشجویان رشته تحصیلی فقه و مبانی حقوق و در رتبه بعدی مطالعات خانواده تاثیر پایبندی اساتید را به دین بیشتر از سایر رشته ها ارزیابی نموده اند.
جدول بعد توزیع فراوانی میزان تاثیر پایبندی اساتید به دین بر پایبندی به دین پاسخگویان را به تفکیک رشته تحصیلی نشان می دهد.
جدول شماره ۴۷ ـ توزیع فراوانی میزان تاثیر پایبندی اساتید به دین بر حسب رشته تحصیلی

رابطه بین میزان تاثیر اسلامی شدن فضای دانشگاه و رشته تحصیلی
بررسی نتایج آزمون نشان می دهد که تفاوت معناداری بین میزان تاثیر اسلامی شدن فضای دانشگاه و رشته تحصیلی وجود ندارد. ( ۰٫۱۱۲ = sig )
د ـ ۵ ـ رابطه بین متغیرهای وابسته تحقیق و وضعیت اشتغال
اجرای آزمون نشان داده است که وضعیت اشتغال تاثیری بر متغیرهای میزان مطالعه کتب مذهبی در بین دانشجویان و داشتن مطالعه مذهبی نداشته است و تفاوت مشاهده شده از لحاظ آماری معنادار نمی باشد.
جدول شماره ۴۸ـ نتایج مقایسه متغیرهای وابسته و وضعیت اشتغال

د ـ ۶ ـ رابطه بین متغیرهای وابسته تحقیق و میزان متوسط درآمد ماهیانه خانواده

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...