دانشگاه کاشان
دانشکده مهندسی مکانیک
گروه حرارت و سیالات
پایان‌نامه
جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد
در رشته مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی
عنوان:
بررسی انتقال جرم و حرارت به روش انتگرالی در جریان جابجایی طبیعی سیال با پرانتل خیلی کوچک در مجاورت سطح موجی شکل مایل و نفوذپذیر و تحت میدان مغناطیسی
استاد راهنما:
دکتر علی عارف منش
استاد مشاور:
دکتر قنبر­علی شیخ­زاده
توسط :
مهدی بوربور
اردیبهشت ۱۳۹۴
تقدیم به :

پدر و مادر مهربانم
٬
همسر عزیزم
و
گل­های زندگیم : متین و پارمین

تقدیر و تشکر :
با تشکر و سپاسگزاری فراوان از استاد فرزانه آقای دکتر عارف منش که با راهنمایی­های خود اینجانب را در انجام این پروژه هدایت فرمودند.
همچنین مراتب قدردانی فراوان خود را از استاد گرانقدر آقای دکتر شیخ­زاده که با مشاوره خود اینجانب را در این امر یاری نمودند ­اعلام می­دارم.
در پایان از استادان گرامی اقایان دکتر عباسیان و دکتر سبزپوشان که افتخار حضور در کلاس­های فوق لیسانس ایشان را داشتم نهایت تشکر و سپاسگزاری را دارم.
چکیده:
در پایان نامه حاضر به بررسی انتقال جرم و حرارت به روش انتگرالی در جریان جابجایی طبیعی سیال با پرانتل خیلی کم در مجاورت دیواره مایل موجی شکل و تحت میدان مغناطیسی پرداخته شده است. دیواره نفوذپذیر بوده و در نتیجه می­توان سیال را به درون دیواره مکش یا از درون آن دمش نمود. میدان مغناطیسی عمود بر دیواره و به سمت داخل و جریان الکتریکی عمود بر صفحه تشکیل شده توسط میدان مغناطیسی و سرعت سیال می­باشد تا بتوان نیروی مغناطیسی­ای در جهت جریان یا خلاف آن ایجاد نمود.
جریان آرام و تراکم­ناپذیر بوده و شرط عدم لغزش بین سیال و دیواره برقرار است. برای حل معادلات حاکم ابتدا با اعمال یک تبدیل مختصات در پارامترهای x و y صفحه موجی شکل را مسطح کرده و آنگاه توسط روش انتگرالی معادلات PDE را به معادلات ODE تبدیل نموده و در نهایت دستگاه معادلات حاکم را به روش رانگ کوتا مرتبه چهارم و با بهره گرفتن از نرم افزار میپل حل می­نماییم.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

نتایج نهایی نشان می­ دهند با افزایش زاویه­ی سطح تنش برشی و عدد ناسلت هر دو افزایش می­یابند. همچنین با افزایش پارامتر مغناطیسی تنش برشی و عدد ناسلت هر دو کاهش یافته و با افزایش دامنه و فرکانس سطح تنش برشی و عدد ناسلت هر دو کاهش می­یابند. همچنین با افزایش عدد پرانتل تنش برشی و عدد ناسلت هر دو افزایش می­یابند. بعلاوه با افزایش قدرت مکش تنش برشی و عدد ناسلت هر دو افزایش یافته و با افزایش قدرت دمش تنش برشی و عدد ناسلت هر دو کاهش می­یابند.
کلمات کلیدی : انتقال حرارت جابجایی طبیعی٬ صفحه مایل موجی شکل٬ مگنتو هیدرودینامیک٬ حل انتگرالی٬ روش رانگ کوتا
فهرست مطالب

عنوان 
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….صفحه
فصل اول: مقدمه
۱-۱ پیشگفتار …………………………………………………………………………………………………………………………………….۲
۱-۲ مروری بر کارهای گذشته……………………………………………………………………………………………………………۳
۱-۳ شرح مساله………………………………………………………………………………………………………………………………….۶
۱-۴ روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………..۷
فصل دوم: هیدرودینامیک مغناطیسی
۲-۱ تاریخچه­ای از هیدرودینامیک مغناطیسی………………………………………………………………………………….۹
۲-۲ معادلات الکترودینامیک درمبحث هیدرودینامیک مغناطیسی……………………………………………….۱۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...