۴-۴-۵ تحلیل عاملی مرحله دوم سازه جو سازمانی
در تحلیل عاملی مرحله اول از سئوالات پرسشنامه به عوامل یا ابعاد (سازه جو سازمانی) دست یافتیم. در تحلیل عاملی مرحله دوم نیز از عوامل به مفهوم (سازه جو سازمانی) دست پیدا می کنیم.
نمودار(۴-۱۰):مدل سازه جو سازمانی در حالت تخمین استاندارد مرحله دوم

در بین ابعاد تبیین کننده جو سازمانی ، جو خودگردان دارای تأثیر بیشتری بر مفهوم جو سازمانی را دارد. میزان بار عاملی این عامل بر این سازه ۰٫۹۱ می باشد. به عبارت دیگر ۸۲ درصد واریانس این سازه را تبیین می کند. پس از عامل فوق با توجه به بار عاملی کسب شده عامل جو باز بیشترین تأثیر را بر این سازه دارا می باشند و می‌تواند حدوداً۶۴ درصد واریانس سازه را تبیین نماید.
نمودار(۴-۱۱):مدل جو سازمانی در حال اعداد معناداری مرتبه دوم

شاخص های برازش مدل حاکی از مناسب بودن مدل اندازه گیری می باشد. مقدار RMSEA برابر با ۰٫۰۶۹ می‌باشد که نشان دهنده میانگین مجذور خطاهای مدل مناسب است.همچنین مقدار کای دو به درجه آزادی کمتر از ۳ می باشد. میزان شاخص های GFI,AGFI وNFI نیزبه ترتیب برابر با ۰٫۹۴،۰٫۹۵و ۰٫۹۷می باشد. همچنین با توجه به شکل فوق تمامی پارامترها معناداری بالای ۱٫۹۶ کسب نموده اند.
۴-۴-۶ تحلیل عاملی مرحله اول سازه تصمیم گیری
نمودار(۴-۱۲): مدل اندازه‌گیری سازه تصمیم گیری در حالت تخمین استاندارد در مرتبه اول
علائم اختصاری:
۱: سبک عقلایی(rational) ۲: سبک شهودی(intuitiv)
۳: سبک وابستگی(ittachme) ۴: سبک آنی(enistyl)
۵: سبک اجتنابی(avoidant)
در نمودار فوق خروجی lisrel در خصوص تحلیل عاملی مرتبه اول بوده است که نشان دهنده میزان ضریب همبستگی پرسش ها با هر یک از عوامل می باشد.در جدول (۴-۲۲) متن سئوال همراه عنصر مربوطه و ضریب همبستگی آن دو قابل مشاهده است.همچنین نتایج تخمین حاکی از مناسب بودن شاخص ها دارد. با توجه به خروجی لیزرل مقدار محاسبه شده برابر با ۴۹۵٫۲۰ می باشد که نسبت به درجه آزادی ۲۶۵کمتر از ۳ می‌باشد. پایین بودن این شاخص نشان دهنده تفاوت اندک میان مدل مفهومی با داده های مشاهده شده تحقیق است.مقدار RMSEA،۰٫۰۶۶ است. شاخص های AGFI،GFI وNFI بترتیب برابر با ۰٫۹۳، ۰٫۹۶ و۰٫۹۸می باشد که نشان دهنده برازش بالایی می باشند.
جدول(۴-۲۲): ضریب همبستگی بین ابعاد تصمیم گیری و گویه ها

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

ردیف سئوالات عامل مربوطه ضریب همبستگی
۱ هنگام تصمیم گیری تمایل دارم که بر شهود اتکاء کنم. ۱ ۰٫۵۴
۲ من به ندرت تصمیمات مهم را بدون مشورت با سایر افراد می‌گیرم. ۱ ۰٫۶۸
۳ هنگام تصمیم گیری برایم مهم تر است که احساس کنم تصمیم درست می‌باشد، نه صرفاً یک دلیل عقلانی برای آن داشته باشم. ۱ ۰٫۶۵
۴ من منابع اطلاعاتی ام را مجدداً بررسی می‌کنم تا مطمئن شوم که حقایق صحیحی را قبل از تصمیم گیری گردآوری کرده ام. ۱ ۰٫۵۴
۵ من از نصیحت های سایر افراد در تصمیم گیری های مهم استفاده می‌کنم.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...