فرضیه­ ی اصلی: آموزش مؤلفه‌ های تربیت جنسی به مادران بر اضطراب دختران پایه پنجم و ششم مؤثر است.

جدول۴-۴- آزمون F لوین برای بررسی مفروضه یکسانی واریانس ها در متغیر اضطراب در دو گروه مورد مطالعه

متغیره

شاخص های آماری

درجه آزادی۱
درجه آزادی۲
F
سطح معناداری

اضطراب

۱

۲۸

۲۸/۳

۰۸/۰

همان‌ طور که جدول ۴-۴- نشان می‌دهد، آزمون F لوین برای بررسی مفروضه ی یکسانی واریانس ها در دو گروه در متغیراضطراب با سطح معناداری بزرگتر از ۰۵/۰ تأیید شد. ( P>0.05).

جدول۵-۴-آزمون واریانس بر ای بررسی شیب رگرسیون در متغیر اضطراب در دو گروه

شاخص آماری

منبع

مجموع مجذورات

درجه آزادی

F

سطح معناداری

گروه

۱۸/۰

۱

۱۳/۰

۷۱/۰

پیش آزمون

۷۶/۲۸۱

۱

۷۳٫/۱۹۶

۰۰/۰

گروه*پیش آزمون

۱۵/۰

۱

۱۰/۰

۷۴/۰

خطا

۲۳/۳۷

۲۶

کل

۰۰/۲۹۲۳۵

۳۰

با توجه به جدول۵-۴- آزمون واریانس برای بررسی شیب رگرسیون در در دو گروه در متغیر اضطراب با و سطح معناداری ۷۴/۰ تأیید شد. (p>0.05).

جدول ۶-۴-نتایج تحلیل کوواریانس تک متغیری بر روی نمرات تعدیل شدۀ متغیر اضطراب بین دو گروه

شاخص آماری

متغیرها

مجموع مجذورات
درجه آزادی
F
سطح معناداری
اندازه اثر
توان آزمون

پیش آزمون

گروه

۵۱/۷۴۹۱

۱

۱۴/۴۰

۰۰۱/۰

۵۹/۰

۱

۸۴/۴۶۶۱

۱

۹۷/۲۴

۰۰۱/۰

۴۸/۰

۹۹/۰

خطا

کل

۰۱/۵۰۳۹

۲۷

۰۰/۱۹۵۰۹۳

۳۰

با توجه به جدول۶-۴- نتایج تحلیل کوواریانس تک متغیری بین دو گروه بر روی نمرات تعدیل شدۀ متغیر اضطراب با و سطح معناداری ۰۰۱/۰ تفاوت معناداری را بین دو گروه با ۹۹ در صد اطمینان نشان می‌دهد. (P<0.01).

میانگین تعدیل شدۀ این متغیر در گروه آزمایش ۶۷/۶۴ و در گروه کنترل ۶۶/۸۹بود که گروه آزمایش بهتر از گروه کنترل عمل ‌کرده‌است. نتیجه گرفته می شود آموزش مؤلفه های تربیت جنسی در کاهش اضطراب دختران پایۀ پنجم و ششم مؤثر بوده است.

فرضیه های فرعی

فرضیۀ اول: آموزش مؤلفه‌ های تربیت جنسی به مادران بر اضطراب صفت ( پنهان ) دختران پایه پنجم و ششم مؤثر است

جدول۷-۴- آزمون F لوین برای بررسی مفروضه یکسانی واریانس ها در متغیر اضطراب پنهان

متغیرها

شاخص های آماری

درجه آزادی۱

درجه آزادی۲

F

سطح معناداری

اضطراب پنهان

۱

۲۸

۱۷/۳

۰۶۸/۰

با توجه به جدول ۷-۴- آزمون F لوین برای بررسی مفروضه ی یکسانی واریانس ها در دو گروه در متغیر اضطراب پنهان با وسطح معناداری ۰۶۸/۰ تأیید شد (p>0/05).

جدول۸-۴-آزمون واریانس بر ای بررسی شیب رگرسیون در متغیر اضطراب پنهان در دو گروه

شاخص آماری

منبع

مجموع مجذورات

درجه آزادی

F

سطح معناداری

گروه

۶۲/۵۲

۱

۸۲/۰

۳۷/۳

پیش آزمون

۴۹/۱۴۲۵

۱

۳۸/۲۲

۰۰۱/۰

گروه*پیش آزمون

۰۹/۱۸۳

۱

۸۷/۲

۱۰/۰

خطا

۷۲/۱۶۵۵

۲۶

کل

۰۰/۴۹۴۷۰

۳۰

با توجه به جدول۸-۴- آزمون واریانس برای بررسی شیب رگرسیون در در دو گروه در متغیر اضطراب پنهان با و سطح معناداری ۱۰/۰ تأیید شد. (p>0.05).

جدول ۹-۴-نتایج تحلیل کوواریانس تک متغیری بر روی نمرات تعدیل شدۀ متغیر اضطراب پنهان بین دو گروه

شاخص آماری

متغیرها

مجموع مجذورات
درجه آزادی
F
سطح معناداری
اندازه اثر
توان آزمون

پیش آزمون

۹۰/۱۴۲۶

۱

۹۵/۲۰

۰۰۱/۰

۴۳/۰

۹۹/۰

گروه

۷۱/۸۲۴

۱

۱۰/۱۲

۰۰۲/۰

۳۱/۰

۹۱/۰

خطا

۸۲/۱۸۳۸

۲۷

کل

۰۰/۴۹۴۷۰

۳۰

با توجه به جدول۹-۴- نتایج تحلیل کوواریانس تک متغیری بین دو گروه بر روی نمرات تعدیل شدۀ متغیر اضطراب پنهان با و سطح معناداری ۰۰۲/۰ تفاوت معناداری را بین دو گروه با ۹۹ در صد اطمینان نشان می‌دهد. (P<0.01).

میانگین تعدیل شدۀ این متغیر در گروه آزمایش ۶۸/۳۳ و در گروه کنترل ۱۸/۴۴ بود که گروه آزمایش بهتر از گروه کنترل عمل ‌کرده‌است. نتیجه گرفته می شود آموزش مؤلفه های تربیت جنسی در کاهش اضطراب پنهان دختران پایه پنچم و ششم مؤثر بوده است.

فرضیۀ دوم: آموزش مؤلفه‌ های تربیت جنسی به مادران بر اضطراب حالت ( آشکار ) دختران پایه پنجم و ششم مؤثر است.

جدول۱۰-۴- آزمون F لوین برای بررسی مفروضه یکسانی واریانس ها در متغیر اضطراب آشکار در دو گروه

متغیر

شاخص های آماری

درجه آزادی۱

درجه آزادی۲

F

سطح معناداری

اضطراب آشکار

۱

۲۸

۶۶/۳

۰۶۶/۰

با توجه به جدول ۱۰-۴- آزمون F لوین برای بررسی مفروضه ی یکسانی واریانس ها در دو گروه در متغیر اضطراب آشکار با وسطح معناداری ۰۶۶/۰ تأیید شد (p>0/05).

جدول۱۱-۴- آزمون واریانس بر ای بررسی شیب رگرسیون در متغیر اضطراب آشکار در دو گروه

شاخص آماری

منبع

مجموع مجذورات

درجه آزادی

F

سطح معناداری

گروه

۱۵/۰

۱

۰۷/۰

۷۸/۰

پیش آزمون

۸۱/۴۴۴

۱

۶۸/۲۱۱

۰۰/۰

گروه*پیش آزمون

۲۲/۰

۱

۱۰/۰

۷۴/۰

خطا

۶۳/۵۴

۲۶

کل

۰۰/۳۶۵۸۴

۳۰

با توجه به جدول۱۱-۴- آزمون واریانس برای بررسی شیب رگرسیون در در دو گروه در متغیر اضطراب آشکار با و سطح معناداری ۷۴/۰ تأیید شد. (p>0.05).

جدول ۱۲-۴- نتایج تحلیل کوواریانس تک متغیری بر روی نمرات تعدیل شدۀ اضطراب آشکار بین دو گروه

شاخص آماری

متغیرها

مجموع مجذورات
درجه آزادی
F
سطح معناداری
اندازه اثر
توان آزمون

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...